شماره تلفن های ضروری ترکیه

شماره های ضروری در ترکیه

شماره تلفن های ضروری ترکیه

دسترسی و به خاطر سپردن شماره تلفن های ضروری ترکیه در زمان سفر و اقامت در این کشور می تواند در موارد مختلف بسیار مفید و لازم باشد. اگرچه ترکیه از نظر امنیت در سطح قابل قبولی قرار دارد اما دانستن شماره‌های ضروری مانند پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس در هنگام هر گونه خطر، سانحه و یا اتفاق می تواند به شما اطمینان دهد که دست ‌تنها نخواهید بود.

شماره تلفن های ضروری در ترکیه برای افرادی که اقدام به اخذ اقامت ترکیه می نمایند و قصد دارند در این کشور زندگی کنند ضروری می باشد. از طرفی نمی توان انکار کرد که برای سفر به کشورهای مختلف داشتن لیستی از شماره‌های اضطراری کشور مقصد نیز لازم است.

چرا که ممکن است در طول سفر به شماره‌های پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی، و راهنماهای آن کشور نیاز داشته باشید. با توجه به اینکه بیشتر این شماره ها 3 رقمی می باشند حفظ کردن آن ها به مرور زمان بسیار ساده خواهد بود. همچنین می توانید آنها در گوشی موبایل خود یادداشت کرده تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته باشید. اگر سفر یا مهاجرت به ترکیه را در پیش دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

شماره تلفن های ضروری ترکیه

شماره تلفن های ضروری ترکیه در تمام شهر های ترکیه یکسان می باشند و صرف نظر از اینکه در کدام شهر ترکیه هستید می توانید در صورت بروز هرگونه اتفاق یا سانحه با آنها تماس بگیرید.

پلیس

پلیس ترکیه : 155
پلیس راهنمایی و رانندگی: 154
پلیس ژاندارمری (مناطق خارج از حوزه استحفاظی پلیس منطقه مثل روستا ها): 156
پلیس شهرداری و رفع سد معبر: 153
شماره اضطراری قربانیان قاچاق انسان: 157
شماره تلفن پلیس توریست ها در استانبول ترکیه : 2125274503
گارد ساحلی: 158

خدمات درمانی

آمبولانس: 112
تماس با پزشک و مشاوره پزشکی: 113
مشاوره سلامت: 184
دریافت نوبت کلینیک‌های خصوصی و بیمارستان‌های دولتی: 182

خدمات آتش نشانی

آتش‌نشانی: 110
آتش‌سوزی در جنگل: 177

نکته ای باید به آن توجه داشته باشید این است که تماس با نیروهای آتش نشانی فقط در صورت بروز آتش سوزی نیست. در موارد دیگری مانن گیر افتادن، سقوط در گودال و حوادثی از این قبیل نیز می توانید با آتش نشانی تماس بگیرند. نیروهای خدماتی آتش نشانی نیز در تمام مناطق و محله های شهر های مختلف ترکیه در حالت آماده باش هستند و به محض دریافت تماس از شهروندان و یا توریست ها به سرعت به محل حادثه می رسند.

خدمات اداری

اداره مهاجرت: 157
نوبت‌گیری شهرداری: 199
پاسخ به سؤالاتی در خصوص اجازه کار و خدمات اجتماعی: 170

خدمات اجتماعی

سو استفاده جنسی از کودکان، خشونت‌های خانگی مربوط به زن و کودک و افراد ناتوان: 183
بهزیستی (خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و مراقبت از افراد ناتوان):144
شماره تلفن اضطراری سوءمصرف یا مصرف مواد مخدر: 171
خدمات مربوط به فوت: 188

اتفاقات

اتفاقات برق: 186
اتفاقات گاز: 187
اتفاقات آب و دریافت قبض آب: 185

خدمات گردشگری

اطلاعات گردشگری: 170
شماره تلفن پلیس توریست ها در استانبول ترکیه : 2125274503
راهنمای ترکیه: 11811
راهنمای استانبول ترکیه: 11832
راهنمای تلفن: 11855
شماره تلفن راهنمای شبانه‌ روزی فارسی ‌زبان ترکیه: 11822

شماره تلفن راهنمای 24 ساعته فارسی زبان

برای تماس با شماره های ضروری ترکیه بهتر است به زبان ترکی مسلط باشید. با این حال به زبان انگلیسی هم ممکن است بتوانید منظور خود را برسانید. نکته جالب این است که اگر نه زبان ترکی می دانید و نه زبان انگلیسی، می‌توانید با شماره تلفن 11822 تماس بگیرید که در 24 ساعت شبانه روز و به زبان فارسی پاسخ گو می باشد.

به این صورت یکی از دغدغه مسافران در سفر به ترکیه برای ارتباط برقرار کردن توسط دولت ترکیه چاره اندیشی شده است. به عنوان مثال اگر می خواهید با مسئول هتل درباره اتاق خود صحبت کنید و یا آدرسی را برای راننده تاکسی در ترکیه توضیح دهید، کافی است با این شماره تماس بگیرید و از راهنمای فارسی زبان درخواست کنید تا مشکل شما را حل کند.

پیش شماره های ترکیه

سیستم شماره تلفن های ترکیه مبتنی بر 83 پیش شماره استانیِ 3 رقمی برای استان ها و شهر های مختلف این کشور و شماره تلفن های 7 رقمی است. البته لازم است بدانید که شهر استانبول دارای دو پیش شماره استانی است. استانبول از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است که پیش شماره 212 به بخش اروپایی و پیش شماره 216 به بخش آسیایی اختصاص دارد. در ادامه پیش شماره های برخی از شهر های مهم ترکیه لیست شده است.

پیش‌ شماره کد ترکیه: 90
پیش ‌شماره استانبول آسیایی: 212
پیش‌شماره اسانبول اروپایی: 216
پیش ‌شماره آنکارا: 312
پیش شماره آنتالیا: 242
پیش شماره بورسا: 224
پیش‌ شماره ازمیر: 232
پیش شماره ادیرنه : 284
پیش ‌شماره وان:432
پیش‌ شماره آدانا: 322
پیش ‌شماره اسپارتا: 246
پیش شماره آماسیا: 358

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه