نحوه خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه

خرید خانه اقساطی در آلانیا

نحوه خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه

کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در جهان اهمیت استراتژیک دارد، وقتی صحبت از مناسب‌ترین موقعیت مکانی مطابق با استانداردهای جهانی می‌شود، ترکیه با زیبایی‌های طبیعی و بکر، احاطه شده از 3 طرف توسط دریا و جایی که هر سرمایه‌گذاری حداقل یک بار به آن چشم دوخته است، به ذهن خطور می‌کند.

بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند با عشق به این مکان تصمیم می گیرند در این کشور سرمایه گذاری کنند، به ویژه در میان ایرانیان به کشوری امن برای سرمایه گذاری تبدیل گردیده است!

خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی مزایای زیادی دارد که بارزترین آن بدون شک حقوق شهروندی ترکیه و اجازه اقامت ترکیه است.

اما برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه ای لازم نیست میلیارد باشید! چنانچه قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، باید بدانید که خرید ملک صرفا و لزوما به صورت نقدی نبوده و شما می توانید به صورت اقساطی نیز ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه از طریق اقساط، منجر به جهش کیفی در فروش ملک و رقابت بی نظیر در بازار املاک ترکیه گردیده است. خریداران اغلب توانایی جمع آوری سریع مبلغ زیادی را برای پرداخت ندارند و یا نمی خواهند بلافاصله تمام پس انداز خود را خرج کنند. اینجاست که توسعه دهندگان املاک و مستغلات ترکیه با روی باز به ملاقات مشتریانی خواهند رفت که به دنبال خرید اقساطی ملک هستند!

نحوه خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه به دو روش زیر می باشد:

  1. – خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق شرکت سازنده
  2. خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام

روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت های سازنده: در این روش خریدار می تواند هم واحدهای نوساز و هم واحدهای در حال ساخت را خریداری نماید. این شرکت ها موارد قانونی لازم را از بانک ها دریافت نموده اند و می توانند به صورت اقساط ملک خود را بفروشند.

در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده: واحدهایی که هنوز ساخته نشده اند به صورت پیش فروش و واحدهای ساخته شده به صورت اقساطی به فروش می رسند! تنها تفاوت این دو نیز در قیمت تمام شده آن ها می باشد.

لازم به ذکر است که در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده، قرارداد خرید ملک میان خریدار و سازنده منعقد می گردد و خریدار، ملک را از یک شرکت خریداری می کند نه یک شخص!

در این روش، شما در یک ملک ساکن خواهید شد اما تا پایان پرداخت اقساط، سندی دریافت نخواهید کرد و در روز تسویه نهایی سند انتقال داده می شود.

روش خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام:دریافت وام از بانک های ترکیه برای خرید املاک متاسفانه برای خارجی ها امکان پذیر نیست؛ زیرا بانک ها بر اساس کردیتی که شهروندان ترک از آن برخوردارند اقدام به پرداخت وام می نمایند که اتباع خارجی از داشتن آن محروم هستند.

اما اگر شما ملکی را خریداری کرده باشید و سند به نام شما صادر شده باشد، می توانید با ارائه آن به بانک، حدود 50 درصد از مبلغ سند را (و گاهی بیشتر) از بانک به صورت وام دریافت کرده و در اقساط 5 ساله یا بیشتر پرداخت نمایید.

سود بانکی بسته به بانک انتخابی شما متغیر خواهد و شما با مراجعه به وب سایت هر بانک می توانید از میزان آن مطلع شوید.

شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه

سازندگان پروژه های ساختمانی در ترکیه از زمانی که اقدام به گودبرداری و ساخت یک پروژه می کنند تا مراحل نهایی ساخت و حتی پس از آماده شدن، شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه را برای مشتریان فراهم نموده اند.

بدین صورت که شما با پرداخت 25 الی 30 درصد مبلغ ملک در هر مرحله از ساخت، می توانید مابقی مبلغ را در اقساط 24 الی 60 ماهه پرداخت نمایید.

دانستن سه نکته مهم در خرید اقساطی ملک در ترکیه ضروری است:

  • اول آنکه مبلغ پیش پرداخت و تعداد اقساط کاملا توافقی است و بستگی به میزان نفوذ و قدرت شرکت مشاور خریدار در خرید ملک دارد.
  • دوم آنکه در طول مدت پرداخت اقساط هیچگونه سودی را افزون بر ارزش ملک که قرارداد بسته اید پرداخت نخواهید کرد و به عبارت دیگر سود اقساط در خرید اقساطی ملک در ترکیه صفر خواهد بود.
    به عنوان مثال اگر قصد خرید ملکی به ارزش 200 هزار دلار داشته باشید، می توانید با پرداخت 60 هزار دلار قرارداد خرید را منعقد نموده و مابقی مبلغ را در 36 قسط 3888 دلاری یا 60 قسط 2333 دلاری پرداخت نمایید.
  • سوم آنکه تا زمانیکه آخرین قسط را نپرداخته اید سند به نام شما منتقل نمی شود و به محض پرداخت آخرین قسط ظرف مدت یک هفته سند به نام شما صادر خواهد شد. البته ناگفته نماند که شما می توانید کلید ملک را تحویل گرفته و از آن استفاده نمایید ولی سند به نامتان نخواهد بود.

مراحل خرید اقساطی ملک در ترکیه

برای خرید ملک به صورت اقساطی باید مراحلی را طی کنید که این مراحل تا حد زیادی همانند خرید ملک به صورت نقدی است. مراحل خرید اقساطی ملک در ترکیه به شرح ذیل می باشد:

  • انتخاب ملک موردنظر در ترکیه
  • ارزیابی ملک (فنی، تاسیساتی، مالیاتی)
  • ذاکره و توافق با فروشنده در ارتباط با میزان پیش پرداخت و اقساط ماهیانه (این مرحله با توجه به نوع ملک و فروشنده متفاوت خواهد بود)
  • تنظیم قرارداد خرید اقساطی ملک به کمک وکیل
  • انتقال پیش پرداخت به حساب فروشنده و همچنین پرداخت به موقع اقساط
  • اقدام برای انتقال سند بعد از پرداخت آخرین قسط
  • اقدام برای دریافت اخذ اقامت و شهروندی ترکیه بعد از انتقال سند

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی ملک در ترکیه

فرآیند خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی بسیار ساده است و مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت خریدار و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی
  • شماره مالیاتی (Vergi Numarası)
  • 2 قطعه عکس از خریدار و 1 قطعه عکس از فروشنده
  • وکالت نامه رسمی در صورت عدم حضور خریدار
  • مترجم معتبر در صورت عدم تسلط خریدار به زبان ترکی
  • اسناد مربوط به ارزش ملک و تاییدیه شهرداری
  • سند تاپو
  • مدارک نشان دهنده عدم سوءپیشینه و نداشتن بدهی
  • فیش حقوقی
  • کپی پرینت حساب های بانکی در ایران یا ترکیه
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه

آیا با خرید اقساطی ملک در ترکیه امکان اخذ اقامت وجود دارد؟

یکی از سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت ترکیه در میان ایرانیان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می باشد. اما با خرید ملک اقساطی نیز می توان اقامت کشور ترکیه را اخذ نمود. سرمایه گذاران خارجی املاک در ترکیه می توانند ملک را به صورت اقساطی خریداری کنند و به صورت قانونی اقامت ترکیه را به دست آورند!

در صورت خرید ملک کمتر از 250 هزار دلار (و اخیرا 400 هزار دلار) امکان اخذ اقامت ترکیه برای خریدار فراهم است و در صورت خرید ملک بیش از 250 هزار دلار امکان اخذ شهروندی برای خریدار فراهم است!

همانطور که مطلع هستید افرادی که قصد دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه را دارند، باید یک یا چند ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار خریداری نمایند.( البته در ماه آوریل سال 2022 این رقم طبق جلسه هیئت دولت به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرده است) شما می توانید مازاد بر این قیمت را به صورت اقساطی خریداری نمایید. به عنوان مثال اگر قصد خرید ملک در ترکیه به ارزش 500 هزار دلار دارید، باید 250 هزار دلار آن را نقداً پرداخت نموده و 250 هزار دلار باقیمانده را به صورت اقساط پرداخت نمایید.

فراموش نکنید که اخذ اقامت و شهروندی ترکیه منوط به پرداخت و اتمام اقساط ملک خریداری شده است! بعد از پرداخت اقساط ملک خریداری شده و انتقال سند از خریدار به فروشنده می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید.

مزایا و معایب خرید اقساطی ملک در ترکیه

خرید اقساطی ملک در ترکیه، گزینه ای مناسب برای افرادی است که مایل به سرمایه گذاری در ترکیه هستند! اما این روش مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد. لازم به ذکر است که مزایا و معایب خرید اقساطی ملک در ترکیه با توجه به شرایط خریدار و فروشنده، از فردی به دیگری کاملا متفاوت است.

در این بخش به مهم ترین مزایا و معایب خرید اقساطی ملک در ترکیه اشاره خواهیم کرد:

مزایای خرید اقساطی ملک در ترکیه

  • مهم ترین و بهترین مزیت خرید اقساطی ملک در ترکیه، دریافت اقامت این کشور است.
  • امکان ساکن شدن در ملک خریداری شده قبل از اتمام اقساط مربوطه
  • امکان مبادله ملک خریداری شده تا قبل از اتمام اقساط؛ در روش خرید نقدی ملک در ترکیه امکان مبادله و تعویض ملک وجود ندارد.
  • در روش خرید اقساطی ملک، قدرت خرید فرد بیشتر است! به عنوان مثال، با میزان پول مشخصی که فرد برای خرید خانه کنار گذاشته است، در روش خرید نقدی می تواند خانه یک خوابه و با همان میزان پول در روش اقساطی می تواند پیش پرداخت خانه دو خوابه را بپردازد.
  • دریافت پیشنهادهای استثنایی از طرف فروشندگان!
  • فشار مالی کمتر به خریدار
  • امکان خرید ملک بدون داشتن سرمایه اولیه کافی
  • سرمایه گذاری مناسب و بدون ریسک
  • خرید ملک بدون اتلاف وقت

معایب خرید اقساطی ملک در ترکیه

  • عدم دریافت و انتقال سند تا زمان پایان اقساط و تسویه حساب؛ در طول این زمان ممکن است قوانین جدیدی در ترکیه وضع شود که به نفع خریدار نباشد.
  • عدم اقدام برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه تا زمان پایان اقساط و انتقال سند
  • نوسانات نرخ ارز

با توجه به تمامی موارد گفته شده، مزیت های خرید اقساطی ملک در ترکیه ارزش آن را دارد که ملک خود را به صورت اقساطی خریداری نمایید! نرخ رشد بالای قیمت ملک در ترکیه، اقتصاد رو به رشد آن، افزایش تعداد سرمایه گذاران خارجی همگی از جمله عواملی هستند که سرمایه گذاری از طریق خرید اقساطی ملک در ترکیه را مناسب می کنند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه