توضیح در مورد اجرای قانون شماره 5901 شهروندی ترکیه

قوانین اخذ پاسپورت ترکیه

توضیح در مورد اجرای قانون شماره 5901 شهروندی ترکیه

اخذ تابعیت ترکیه

1- تابعیت حاصل از تولد

تابعیت ترکیه که از طریق تولد به دست می آید، تابعیتی است که در زمان تولد به دست می آید.
از لحظه تولد پس از اطلاع رسانی اعمال می شود.
اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد بر اساس نسب یا محل تولد است.

1.1- تابعیت حاصل از نسب

تابعیت حاصل از نسب به این معناست که کودک در زمان تولد تابعیت مادر یا پدر شهروند ترکیه ای را که از نظر نسب با آنها مرتبط است را به دست می آورد.
در اخذ تابعیت ترکیه از طریق نسب؛ کافی است تنها یکی از والدین در زمان تولد شهروند ترکیه باشد و اینکه دیگری شهروند یک کشور خارجی باشد مانعی برای اخذ تابعیت ترکیه نمی باشد.

1.1.1- فرزند متولد شده در ازدواج با پدر یا مادر شهروند ترکیه

کودکی که در ازدواج با مادر یا پدری شهروند ترکیه در داخل یا خارج از ترکیه متولد می شود، از بدو تولد تابعیت ترکیه را کسب می کند.

1.1.2- فرزند خارج از ازدواج از مادر تبعه ترکیه از پدر خارجی

کودکی که خارج از ازدواج از مادری شهروند ترکیه و پدری خارجی متولد شود، از بدو تولد تابعیت ترکیه را کسب می کند.

1.1.3- فرزندی که خارج از ازدواج از پدر شهروند ترکیه از مادر خارجی متولد شود

کودکی که خارج از ازدواج از پدری شهروند ترکیه و مادری خارجی متولد شده باشد، از بدو تولد تابعیت ترکیه را کسب می کند، مشروط بر اینکه کودک از طریق نسب از طریق مقررات پدری که ایجاد نسب مطابق با ترکی را فراهم می کند، به پدر شهروند ترکیه متصل شود. قانون مدنی شماره 4721 ازدواج پدر و مادر یا شناخت.

1.1.4- اطلاعیه در خصوص تولد در خارج از کشور بعد از هجده سالگی

اگر فرد در خارج از کشور باشد و تا زمانی که به سن هجده سالگی برسد، از تولد خود اطلاعی ندهد، تابعیت ترکیه را نمی توان به طور مستقیم بسته به مادر یا پدر شهروند ترکیه به دست آورد.
در صورت درخواست افرادی که در این وضعیت قرار دارند و به دلیل والدین شهروند ترکیه می خواهند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، پرونده ای متشکل از مدارک زیر توسط مراجع درخواست تهیه می شود تا مبنایی برای تعیین و ثبت وضعیت شهروندی آنها باشد. برای تصمیم گیری به وزارتخانه ارسال می شود:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-1)

ب) کپی ثبت احوال مادر یا پدر شهروند ترکیه که توسط مقامات درخواست از سیستم گرفته شده است.

ج) ترجمه ترکی محضری سند تأیید شده که هویت یکی از والدین را در صورتی که یکی از والدین شهروند یک کشور خارجی باشد ثابت کند و سند تأیید شده که مشخص می کند متقاضی تابعیت آن کشور را به دست آورده است یا خیر. به مادر یا پدر خارجی خود

چ) اظهارات امضا شده توسط مقامات درخواست از والدین متقاضی و در صورت وجود از خواهر و برادرهای وی در صورت فوت یکی از آنها که نشان دهنده میزان نزدیکی آنها باشد.

د) اگر پدر و مادر متقاضی فوت کرده باشند، اظهارات امضا شده توسط مقامات درخواست از خواهر و برادر و بستگان درجه سه وی، در صورت وجود، اخذ شود که نشان دهنده میزان نزدیکی آنها باشد.

ه) ترجمه محضری ترکی گواهی تولد مورد تایید

و) گزارش تولد (VGF-01) بر اساس شناسنامه تهیه شود.

1.1.5- اخذ تابعیت ترکیه بر اساس محل تولد

کودکی که در ترکیه متولد شده و به دلایلی مانند ناشناخته بودن والدین، بی تابعیتی یا عدم امکان اخذ تابعیت طبق قوانین ملی نمی تواند تابعیت هیچ کشوری را کسب کند، از بدو تولد تابعیت ترکیه را کسب می کند.

کودکی که در ترکیه بوده است در نظر گرفته می شود که در ترکیه متولد شده باشد، مگر اینکه ثابت شود که او در خارج از ترکیه متولد شده است. کودکان پیدا شده ای که به دلیل سن کم نمی توانند اظهار نظر کنند، با استناد صورتجلسه مأموران انتظامی یا نهادهای ذیربط مبنی بر این وضعیت و یا اعلام افراد مربوطه، در دفاتر نفوس محل پیدا شده ثبت می شوند.

در درخواست های اخذ تابعیت ترکیه بر اساس محل تولد، پرونده شهروندی متشکل از مدارک زیر توسط مراجع درخواست تهیه و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می شود:

الف) دادخواست با بیان درخواست (VAT-2)

ب) گواهی تولد برای اثبات اینکه شخص مورد نظر در ترکیه متولد شده است.

ج) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) تهیه شود.

چ) ترجمه محضری ترکی سند تأیید شده که ثابت می کند کودک تابعیت هیچ کشوری را به دلیل والدین خود کسب نکرده است.

2- راههای اخذ تابعیت ترکیه بعدا

اخذ تابعیت ترکیه بعداً با تصمیم مقام ذیصلاح یا با فرزندخواندگی یا با استفاده از حق انتخاب امکان پذیر است.

2.1- اخذ تابعیت ترکیه با تصمیم مقام ذیصلاح اخذ تابعیت ترکیه با تصمیم مقام ذیصلاح از طرق زیر امکان پذیر است.

الف) اخذ تابعیت عمومی ترکیه

ب) اخذ تابعیت ترکیه استثنایی

ج) بازپس گیری تابعیت ترکیه

ج) اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

2.1.1- اخذ تابعیت عمومی ترکیه

اتباع خارجی که مایل به اخذ تابعیت ترکیه هستند با تصمیم وزارتخانه می توانند در صورت داشتن شرایط زیر تابعیت ترکیه را دریافت کنند:

الف) بالغ بودن و داشتن قدرت تشخیص طبق قانون ملی خود یا در صورت بی تابعیتی طبق قانون مدنی شماره 4721 ترکیه.

ب) اقامت بدون وقفه در ترکیه به مدت پنج سال برای اشراف خارجی و دو سال برای اعیان ترک از تاریخ درخواست.

ج) تصمیم به اقامت در ترکیه گرفته است. ازدواج با شهروند ترکیه، فرزند مادر یا پدر شهروند ترکیه، درخواست خانواده برای اخذ تابعیت ترکیه، اخذ اموال غیرمنقول در ترکیه، تاسیس کسب و کار، سرمایه گذاری، انتقال مرکز تجاری و تجاری به ترکیه، برای راه اندازی کسب و کار مشروط به مجوز کار، تایید آن با کار در محل و رفتارهای مشابه

ج) نداشتن بیماری واگیردار که سلامت عمومی محیط زیست و سلامت عمومی را به خطر بیندازد.

د) داشتن اخلاق حسنه; عدم مجازات دزدی، قاچاق، جعل، کلاهبرداری و جرائم مشابه که به نظم اجتماعی لطمه می زند یا بیش از یک بار محاکمه نشده باشد به نحوی که این رفتارها تبدیل به عادت شده باشد یا عدم انجام رفتارهایی مانند مصرف مواد مخدر یا فحشا مغایر با آداب و سنن ترکیه، زندگی اجتماعی و خانوادگی.

ه) توانایی صحبت کردن به زبان ترکی در سطحی که به شما امکان می دهد با زندگی اجتماعی سازگار شوید.

و) داشتن درآمد یا حرفه ای که بتواند امرار معاش خود و افراد تحت تکفل خود در ترکیه باشد و یا از بستگان درجه یک خود تعهدی برای تامین هزینه زندگی خود داشته باشد.

ز) قرار نگرفتن در شرایطی که مانعی از نظر امنیت ملی و نظم عمومی باشد.

2.1.2- اصولی که باید توسط مراجع درخواست در رسیدگی به درخواست اعمال شود

یک بررسی اولیه توسط مقامات درخواست در مورد خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را به دست آورد، انجام می شود.

الف) کسانی که بالغ نیستند و طبق قوانین ملی خود دارای قدرت تبعیض نیستند یا طبق قانون مدنی شماره 4721 ترکیه فاقد تابعیت هستند.

ب) کسانی که از تاریخ درخواست به مدت پنج سال برای اشراف خارجی یا دو سال برای اعیان ترک در ترکیه اقامت نداشته اند.

ج) قابل درک است که آنها بدون مجوز اقامت قانونی یا به دلایلی مانند تحصیل، اقامت موقت، مسافرت توریستی، همراهی فرزند خود در طول تحصیل، خارجی که درخواست پناهندگی وی در حال بررسی است، اهداف درمان و غیره در ترکیه مستقر شده اند.

چ) کسانی که به هر جرمی محاکمه یا محکوم یا بازداشت می شوند.

د) درخواست اشخاصی که نتوانند مدارک مورد نیاز درخواست را ارسال کنند پذیرفته نخواهد شد.

2.1.3- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

از طرف یک خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را دریافت کند و شرایط لازم برای درخواست را داشته باشد، پرونده شهروندی متشکل از مدارک زیر توسط مقامات درخواست تهیه می شود و برای بررسی و تحقیق در مورد خارجی به کمیسیون بررسی و تحقیقات شهروندی منتقل می شود:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-3)

ب) پاسپورت یا سند مشابهی که نشان می دهد شهروند کدام ایالت هستید یا اگر فاقد تابعیت هستید، ترجمه محضری ترکی سند مربوطه که به طور مناسب تایید شده است.

ج) ترجمه محضری ترکی سند تأیید شده که کلیه اطلاعات هویتی را به عنوان مبنای ثبت نشان می دهد.

ج) گواهی تأهل و گواهی ازدواج در صورت ازدواج، گواهی طلاق در صورت طلاق، گواهی فوت همسر در صورت بیوه (ترجمه محضری ترکی اسناد و مدارک تأیید شده)

د) در صورت ازدواج، رونوشت ثبت احوال یا سندی مشابه که نشان دهنده روابط خانوادگی همسر و فرزندان باشد (ترجمه محضری ترکی اسناد تایید شده).

ه) در صورت وجود، کپی ثبت جمعیت که توسط مقامات درخواست بستگان درجه یک و دو شهروندان ترکیه از سیستم گرفته شده است.

و) گزارشی از موسسات رسمی بهداشتی مبنی بر وجود بیماری واگیردار که از نظر سلامت عمومی برای محیط زیست و بهداشت عمومی خطرآفرین باشد، اخذ شود.

ز) سندی که از اداره آموزش ملی به دست آمده است که نشان می دهد شما می توانید ترکی را در سطحی صحبت کنید که به شما امکان می دهد با زندگی اجتماعی سازگار شوید، یا مدرکی که نشان می دهد در هر موسسه آموزشی در ترکیه تحصیل کرده اید.

ز) مجوز کار، گواهی مالیات یا سندی مشابه که شغل و درآمد وی را ثابت کند که زندگی خود و افراد تحت تکفل خود را در ترکیه تأمین می کند یا سند تعهدی که ثابت کند بستگان درجه یک وی امرار معاش فراهم کند.

ح) سندی مبنی بر ورود و خروج صادر شده توسط اداره امنیت استان مبنی بر اینکه شما به مدت پنج سال برای اشراف خارجی و دو سال برای اعیان ترک از تاریخ درخواست بدون وقفه در ترکیه اقامت داشته اید.

ط) اجازه اقامت برای حداقل سه ماه از تاریخ درخواست

ط) در صورتی که به جرمی محاکمه شده باشد، رأی دادگاه مربوطه

ی) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.

2.1.4- رویه های انجام شده توسط کمیسیون و اصولی که باید اعمال شود

خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را به دست آورد.

الف) اینکه آیا شرایط خواسته شده در درخواست و مدارک درخواستی موجود است یا خیر

ب) تعیین اصل و نسب متقاضی به عنوان اصل و نسب ترک، اجداد خارجی یا تبار نامشخص، با در نظر گرفتن مسائلی مانند نزدیکی وی به فرهنگ ترک، منطقه ای که از آنجا آمده است با آداب و سنن رایج و اینکه آیا والدین وی از اصل و نسب ترک هستند یا خیر.

ج) تسلط به زبان ترکی

ج) چگونه امرار معاش می کند

د) اینکه آیا این کشور با نظم قانون اساسی و زندگی اجتماعی ترکیه منطبق خواهد شد یا خیر، برای تعیین مسائل آن مورد مصاحبه قرار می گیرد. نظری که در نتیجه مصاحبه شکل گرفته است به وضوح در “فرم مصاحبه شهروندی” (VAT-A) نوشته شده است.

از اداره پلیس استان در مورد فرد خارجی که شرایط لازم را داشته باشد، درخواست تحقیق می شود.

به درخواست اتباع خارجی که در نتیجه بررسی و تحقیقات کمیسیون بررسی و تحقیقات شهروندی فاقد شرایط لازم تشخیص داده شود ترتیب اثر داده نمی شود و مراتب به اطلاع شخص مربوطه می رسد.

2.1.5- اصول و طرزالعمل های رسیدگی توسط ریاست پلیس منطقه.

خارجیانی که می خواهند تابعیت ترکیه را توسط اداره پلیس استان دریافت کنند.

الف) اینکه آیا شرایطی وجود دارد که او را از کسب تابعیت ترکیه از نظر امنیت ملی و نظم عمومی باز دارد.

ب) اخلاق حسنه داشته باشد یا نداشته باشد

ج) اطلاعات به دست آمده از محاسبه تاریخ ورود وی به ترکیه، هدف صدور مجوز اقامت، مدت اقامت وی ​​در کشور ما از تاریخ درخواست، اینکه آیا در این مدت به خارج از کشور رفته است یا خیر، تاریخ و مدت زمان در فرم تحقیق درج می شود.

پرونده اتباع خارجی که تحقیقاتش تکمیل شده است به ریاست نفوس و شهروندی استان بازگردانده می شود. پرونده برای تصمیم گیری توسط ریاست نفوس و شهروندی استان به وزارت ارسال می شود.

2.2- اخذ تابعیت ترکیه استثنایی

اتباع خارجی که شرایط آنها در زیر ذکر شده است، بدون توجه به سایر شرایطی که عموماً برای اخذ تابعیت ترکیه لازم است، به پیشنهاد وزارت و تصمیم شورای وزیران می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، مشروط بر اینکه مانعی از نظر امنیت ملی و امنیت ملی نداشته باشند. نظم عمومی:

الف) افرادی که در ترکیه تأسیسات صنعتی ایجاد کرده اند یا خدمات فوق العاده ای در زمینه های علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری به دست آورده اند یا انتظار می رود ارائه دهند و پیشنهاد مستدلی از سوی وزارتخانه های مربوطه برای آنها ارائه شده باشد.

ب) اشخاصی که بنا به ضرورت روابط بین المللی، منافع کشورمان و یا هر دلیل دیگری از سوی هیات وزیران برای اخذ تابعیت ترکیه ضروری تشخیص داده می شود.

ج) افراد پذیرفته شده به عنوان مهاجر طبق قانون اسکان

2.2.1- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

استثنائاً، در صورت دریافت دستورالعمل کتبی از وزارت در مورد خارجیانی که می خواهند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، پرونده شهروندی متشکل از مدارک زیر توسط مقامات درخواست تهیه می شود و از اداره پلیس استان درخواست تحقیقات امنیتی می شود تا مشخص شود که آیا فرد خارجی دارای وضعیتی است که از نظر امنیت ملی و نظم عمومی مانع ایجاد می کند:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-4)

ب) پاسپورت یا سند مشابهی که نشان می دهد شهروند کدام ایالت هستید یا اگر فاقد تابعیت هستید، ترجمه محضری ترکی سند مربوطه که به طور مناسب تایید شده است.

ج) ترجمه محضری ترکی سند تأیید شده که کلیه اطلاعات هویتی را به عنوان مبنای ثبت نشان می دهد.

ج) گواهی تأهل و گواهی ازدواج در صورت ازدواج، گواهی طلاق در صورت طلاق، گواهی فوت همسر در صورت بیوه (ترجمه محضری ترکی اسناد و مدارک تأیید شده)

د) در صورت ازدواج، رونوشت ثبت احوال یا سندی مشابه که نشان دهنده روابط خانوادگی همسر و فرزندان باشد (ترجمه محضری ترکی اسناد تایید شده)

ه) در صورت وجود، کپی ثبت جمعیت که توسط مراجع درخواست بستگان درجه یک و دو اتباع ترکیه از سیستم گرفته شده است.

و) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.
پرونده تکمیل شده توسط مراجع درخواست بررسی و پس از تکمیل نواقص جهت تصمیم گیری به وزارت ارسال می شود.

2.3- بازپس گیری تابعیت ترکیه

افرادی که به هر دلیلی تابعیت ترکیه را از دست داده اند می توانند به دو روش تابعیت ترکیه را به دست آورند:

الف) بازیابی تابعیت ترکیه بدون نیاز به اقامت

ب) بازپس گیری تابعیت ترکیه مشروط به شرط اقامت

2.3.1- بازپس گیری تابعیت ترکیه بدون شرط اقامت

افراد زیر می توانند با تصمیم وزارتخانه بدون نیاز به اقامت در ترکیه تابعیت ترکیه را به دست آورند، مشروط بر اینکه شرایطی نداشته باشند که مانعی از نظر امنیت ملی باشد:

الف) کسانی که با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه را از دست دادند.

ب) کسانی که بر خلاف میل خود به دلیل والدین خود تابعیت ترکیه را از دست داده اند و ظرف سه سال پس از بالغ شدن از حق رای خود استفاده نکرده اند.

2.3.2- بازپس گیری تابعیت ترکیه مشروط به شرط اقامت

افرادی که تابعیت ترکیه خود را از دست داده اند، با تصمیم هیات وزیران می توانند تابعیت ترکیه خود را به دست آورند، مشروط بر اینکه شرایطی نداشته باشند که از نظر امنیت ملی مانعی داشته باشد و به مدت سه سال در ترکیه اقامت داشته باشند.

کسانی که با اعمال حق انتخاب خود تابعیت ترکیه را از دست داده اند، با تصمیم وزارتخانه می توانند تابعیت ترکیه خود را به دست آورند، مشروط بر اینکه شرایطی نداشته باشند که از نظر امنیت ملی مانعی داشته باشد و سه مدت در ترکیه اقامت داشته باشند. سال ها.

2.3.3- کسانی که تابعیت ترکیه خود را بر اساس قانون لغو شده شهروندی ترکیه شماره 403 از دست داده اند.

(الف)، (چ)، (د) و (ه) ماده 25 قانون شهروندی ترکیه لغو شده شماره 403 افرادی که تابعیت ترکیه خود را طبق مفاد بندها از دست داده اند می توانند با تصمیم هیات وزیران بدون نیاز به اقامت در ترکیه به شرط عدم وجود مانعی برای امنیت ملی تابعیت ترکیه را به دست آورند.

2.3.4- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

از طرف شخصی که می خواهد شهروندی ترکیه را بازیابی کند، مقامات درخواست پرونده ای متشکل از مدارک زیر را تهیه و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می کنند:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-5)

ب) کپی ثبت نفوس که توسط مراجع درخواست از سامانه گرفته شده است

ج) پاسپورت یا مدرک مشابهی که نشان می دهد شهروند کدام ایالت هستید یا اگر فاقد تابعیت هستید، ترجمه ترکی محضری سند مربوطه که به طور مقتضی تایید شده باشد.

چ) در صورتی که بعد از از دست دادن تابعیت ترکیه تغییری در وضعیت تاهل ایجاد شده باشد، سند مربوطه، در صورت ازدواج، گواهی ازدواج، در صورت طلاق، گواهی طلاق، در صورت بیوه بودن، گواهی فوت همسر (ترجمه محضری ترکی اسناد تایید شده)

د) در صورت ازدواج، رونوشت ثبت احوال یا سندی مشابه که نشان دهنده روابط خانوادگی همسر و فرزندان باشد (ترجمه محضری ترکی اسناد تایید شده)

ه) ترجمه ترکی محضری سند تأیید شده که نشان دهنده تغییر اطلاعات هویتی در صورت وجود پس از از دست دادن تابعیت ترکیه است.

و) برای شخصی که می خواهد تابعیت ترکیه را بر اساس ماده 14 قانون شهروندی ترکیه شماره 5901 به دست آورد، اجازه اقامت اخذ شده از اداره پلیس استان مبنی بر اقامت سه سال از تاریخ درخواست و ارائه یک سند. ورود و خروج را نشان می دهد.

ز) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.

2.4- اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند ترکیه به طور مستقیم تابعیت ترکیه را اعطا نمی کند. اتباع خارجی که حداقل سه سال است با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اند و ازدواج آنها ادامه دارد می توانند برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنند.

اگر ازدواج به دلیل فوت همسر شهروند ترکیه پس از تاریخ درخواست خاتمه یابد، نیازی به زندگی در وحدت خانواده نیست.

اتباع خارجی که از طریق ازدواج تابعیت ترکیه را کسب می کنند، در صورت باطل بودن ازدواج، در صورت حسن نیت، تابعیت ترکیه را حفظ می کنند.

در صورتی که ازدواج یک فرد خارجی که از طریق ازدواج تابعیت ترکیه را به دست آورده است باطل شود، از طریق استانداری از وزارتخانه سوال می شود که آیا تابعیت ترکیه خود را حفظ خواهد کرد یا خیر.

2.4.1- اصولی که باید توسط مراجع درخواست در رسیدگی به درخواست اعمال شود

بررسی و تحقیقات اولیه در مورد خارجی که متقاضی اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج است، انجام می شود. در نتیجه تحقیقات، خارجی:

الف) سه سال است که با شهروند ترکیه ازدواج نکرده باشد

ب) نکاح به دلایلی مانند طلاق یا فوت خاتمه یافته است.

ج) در حال محاکمه باشد یا به جرمی محکوم یا بازداشت شده باشد.

د) عدم ارسال مدارک درخواستی

در صورت درک، درخواست پذیرفته نخواهد شد.

در صورتی که همسر خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را دریافت کند، بعداً تابعیت ترکیه را کسب کند، تاریخ اخذ تابعیت ترکیه در محاسبه زمان سپری شده در ازدواج مبنایی قرار می گیرد.

ضمناً در رابطه با ازدواج فرد خارجی، فرم اعلام ازدواج و اطلاعات گذرنامه فعلی بررسی و هرگونه اشتباه تصحیح و اطلاعات گمشده تکمیل می‌شود.

2.4.2- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

پرونده ای متشکل از مدارک زیر توسط مقامات درخواست از طرف خارجی که متقاضی اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج است تهیه می شود:
الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-6)

ب) کپی ثبت احوال همسر شهروند ترکیه که توسط مراجع درخواست از سیستم گرفته شده است

ج) پاسپورت یا مدرک مشابهی که نشان می دهد شهروند کدام ایالت هستید یا اگر فاقد تابعیت هستید، ترجمه ترکی محضری سند مربوطه که به طور مقتضی تایید شده باشد.

د) ترجمه محضری ترکی سند تأیید شده که کلیه اطلاعات هویتی را به عنوان مبنای ثبت نشان می دهد.

د) در صورتی که محل اقامت در ترکیه باشد، آخرین مجوز اقامت دارای تاریخ

ه) در صورت صدور رأی قطعی دادگاه نسبت به جرمی رونوشت مصدق آن

و) در صورتی که تاریخ تولد متقاضی فاقد ماه و روز باشد، ترجمه محضری ترکی مدرکی که از مراجع ذیصلاح کشورش اخذ شده و به طور مقتضی برای اثبات این وضعیت تأیید شده باشد یا اظهارنامه امضا شده مبنی بر پذیرش تاریخ تکمیل. به عنوان روز اول تیرماه مطابق ماده 39 قانون خدمات جمعیتی شماره 5490.

ز) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.

2.4.3- رویه ها و اصولی که در برنامه های داخلی باید رعایت شود

پرونده ای متشکل از مدارک مندرج در ماده 2.4.2 از طرف خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را از طریق ازدواج به دست آورد و شرایط مورد نظر در درخواست را دارا باشد تهیه می شود و پرونده آماده شده به شهروندی شهروندی ارسال می شود. دفتر برای بررسی و تحقیقات لازم، به کمیسیون بررسی و تحقیقات ارجاع می شود.

2-4-4- رویه های انجام شده توسط کمیسیون و اصولی که باید اعمال شود

فرد خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را دریافت کند و همسرش با در نظر گرفتن موارد زیر توسط کمیسیون جداگانه و با هم مصاحبه می شود.

الف) اینکه اقامتگاه مشترک برای ازدواج وجود دارد یا خیر

ب) آیا مسئولیت های ناشی از ازدواج بین زوجین انجام می شود یا خیر

ج) اینکه آیا زوجین قبل از ازدواج با هم آشنا شده اند یا خیر

د) اینکه آیا همسران از جزئیات اطلاعات شخصی خود مانند نام، آدرس، تابعیت، حرفه، شغل اطلاع دارند و آیا در مورد سایر مسائل مهمی که به یکدیگر مربوط می شود اشتباه می کنند یا خیر.

د) به زبانی واضح صحبت کنید که همسران کاملاً آن را بفهمند، چیزی که آنها در مورد آن صحبت نمی کنند

هـ) ازدواج توافقی یا اقامت در ازدواج های قبلی یکی از زوجین
اینکه آیا بی نظمی وجود دارد

و) این که آیا عقد نکاح توافقی در مقابل منافع باشد.
مشخص می شود در صورت وجود فرزند مشترک از ازدواج، این وضعیت به نفع اخذ تابعیت ارزیابی می شود و نظر تشکیل شده در نتیجه تعیین در فرم مصاحبه برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج (مالیات بر ارزش افزوده) نوشته می شود. و از ریاست پلیس استان در مورد فرد خارجی تحقیق می شود.

2.4.5- اصول و طرزالعمل های رسیدگی توسط ریاست پلیس ولایت انجام شود.

توسط اداره پلیس استان، خارجی؛

الف) اینکه در اتحاد خانواده زندگی می کنند یا نه

ب) رفتارهای ناسازگار با ازدواج. این که آیا او در فعالیت هایی مانند فحشا، میانجی گری فحشا و یا قاچاق زنان مشارکت دارد یا نه.

ج) اینکه آیا شرایطی وجود دارد که از نظر امنیت ملی و نظم عمومی مانعی برای اخذ تابعیت ترکیه باشد، نظر تشکیل شده با رسیدگی به موضوعات به صراحت در فرم تحقیق درج شده و صورتجلسه تحقیق و تفحص به آن اضافه می شود.

پرونده اتباع خارجی که تحقیقات تکمیل شده به ریاست نفوس و شهروندی استان عودت و پرونده جهت تصمیم گیری به وزارت ارسال می گردد.

در صورتی که در نتیجه تحقیق و تفحص انجام شده در مورد فرد خارجی توسط واحدهای امنیتی محل سکونت، نظر مثبت یا منفی حاصل نشود، روند تحقیق و تفحص به صورت دوره‌ای تا حصول نتیجه با مشورت با اداره کل ادامه می‌یابد. اظهارات بستگان درجه یک و دو همسر شهروند ترکیه.

2.4.6- رویه ها و اصولی که در درخواست های خارج از کشور باید رعایت شود

پرونده ای متشکل از مدارک مشخص شده در ماده 2.4.2 از طرف خارجی که مایل به اخذ تابعیت ترکیه است تهیه می شود و شرایط لازم برای درخواست را دارد.

فرد خارجی و همسرش به طور جداگانه و با هم توسط معاون کنسولی که مسئولیت عملیات کنسولی را بر عهده دارد یا یک فرد مجاز در سطح بالاتر با در نظر گرفتن موارد مندرج در ماده 2.4.4 مصاحبه می کنند.

در نتیجه مصاحبه، بر اساس یافته های به دست آمده، مشخص می شود که آیا ازدواج، ازدواجی است که در ازای منفعت انجام شده است یا خیر، و نظری که در نتیجه تعیین شده است، به وضوح در فرم مصاحبه برای تحصیل ترکی نوشته شده است. تابعیت از طریق ازدواج (VAT-E).

در صورتی که قوانین ایالت محل اقامت فرد خارجی اجازه دهد، بررسی می شود که آیا اطلاعات همسر خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را اخذ کند در سوابق کیفری و سوابق محل کار ثبت شده است یا خیر و پرونده تکمیل شده برای تصمیم گیری به وزارتخانه ارسال می شود. اضافه کردن اطلاعات و اسنادی که می توان به دست آورد.

2.5- عواقب اخذ تابعیت ترکیه با تصمیم مقام ذیصلاح برای همسر و فرزندان.

اخذ تابعیت ترکیه با تصمیم مقام ذیصلاح تاثیری بر تابعیت همسر ندارد.

فرزندان والدینی که با هم تابعیت ترکیه را دریافت می کنند، با نسب خوب، تابعیت ترکیه را بسته به والدین خود دریافت می کنند.

فرزندان مادر یا پدری که تابعیت ترکیه را به دست آورده اند، با نسب مناسب، در صورت رضایت همسر دیگر، بسته به مادر یا پدر خود تابعیت ترکیه را کسب می کنند.

فرزندان مادر یا پدری که تابعیت ترکیه را به دست آورده اند و در تاریخ اخذ تابعیت ترکیه حضانت را بر عهده داشته اند، در صورت رضایت همسر دیگر، بسته به مادر یا پدر خود تابعیت ترکیه را کسب می کنند.

در صورت عدم رضایت، طبق تصمیم قاضی در کشوری که مادر یا پدر در آنجا اقامتگاه عادی دارند اقدام می شود.

اگر یکی از والدین مرده باشد؛ فرزندان مادر یا پدری که تابعیت ترکیه را به دست آورده اند، با نسب مناسب و در تاریخ اخذ تابعیت ترکیه حضانت را بر عهده داشته اند، بسته به مادر یا پدر خود تابعیت ترکیه را دریافت می کنند.

فرزندانی که خارج از اتحادیه ازدواج متولد می شوند، جایی که مادری که تابعیت ترکیه را به دست آورده است، تابعیت ترکیه را بسته به مادر خود دریافت می کند.

2.5.1- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

ضروری است که فرزندان والدینی که برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام می کنند، همراه با والدین خود پردازش شوند.

مدارک زیر برای فرزندانی که به عنوان وابستگان مادر یا پدری که متقاضی اخذ تابعیت ترکیه هستند مورد نیاز است:

الف) در صورتی که طفل در نکاح به دنیا آمده باشد و تحت تکفل مادر، پدر یا یکی از آن دو باشد.

1) ترجمه محضری ترکی شناسنامه معتبر

2) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) تهیه شود.

3) سند رضایت محضری مادر یا پدری که برای شهروندی ترکیه درخواست نکرده است (ترجمه محضری ترکی رضایت نامه محضری دریافت شده از خارج از کشور)

4) سند ازدواج مادر و پدر

ب) در صورتی که طفل از ازدواج منتهی به طلاق به دنیا بیاید و تحت تکفل مادر یا پدر باشد.

1) ترجمه محضری ترکی شناسنامه معتبر

2) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) تهیه شود.

3) ترجمه محضری ترکی حکم حضانت به نحو مقتضی

4) ترجمه محضری ترکی حکم طلاق تایید شده مادر یا پدر.

5) سند رضایت محضری همسری که برای تابعیت ترکیه درخواست نکرده است (ترجمه محضری ترکی رضایت نامه محضری دریافت شده از خارج از کشور)

ج) در صورتی که طفل از ازدواجی به دنیا بیاید که منتهی به فوت شده و تحت تکفل مادر یا پدر باشد.

1) ترجمه محضری ترکی شناسنامه معتبر

2) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) تهیه شود.

3) ترجمه محضری ترکی سند ازدواج مادر و پدر

4) ترجمه محضری ترکی گواهی فوت مادر یا پدر

د) اگر طفل خارج از ازدواج به دنیا بیاید و تحت تکفل مادر باشد.

1) ترجمه محضری ترکی شناسنامه معتبر

2) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) تهیه شود.

3) ترجمه محضری ترکی سند تأیید شده مبنی بر تغییر وضعیت تأهل مادر.

مفاد این ماده در صورتی اعمال نمی شود که فرزندان مادر یا پدری که در تاریخ اخذ تابعیت ترکیه با آنها پردازش نشده اند، پس از رسیدن به سن بلوغ برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنند.

2.6- اخذ تابعیت ترکیه از طریق فرزندخواندگی

اتباع خارجی خردسال که توسط یک شهروند ترکیه به فرزندخواندگی گرفته می شود، می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، مشروط بر اینکه شرایطی نداشته باشند که مانعی از نظر امنیت ملی و نظم عمومی باشد.

2.6.1- کاربرد و رویه هایی که باید انجام شود

از طرف خارجی که برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق فرزندخواندگی اقدام کرده است، پرونده ای متشکل از مدارک زیر توسط مقامات درخواست تهیه و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می شود:

الف) فرم دادخواست مبنی بر درخواست فرزندخوانده یا والدین یا قیم (VAT-7)

ب) ترجمه محضری ترکی شناسنامه معتبر

ج) گزارش تولد بر اساس شناسنامه (VGF-01) صادر شود.

ج) رونوشت ثبت جمعیت پذیرنده که توسط مراجع درخواست از سامانه گرفته شده است.

د) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.

2.7- اخذ تابعیت ترکیه با حق انتخاب

افرادی که بر خلاف میل خود به دلیل والدین خود تابعیت ترکیه را از دست داده اند و طی سه سال پس از رسیدن به سن بلوغ، اخطار کتبی برای اخذ تابعیت ترکیه داده اند، می توانند با استفاده از حق انتخاب خود تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

از دست دادن حق رای و شهروندی ترکیه از تاریخ تصمیم وزارتخانه مبنی بر تعیین وجود شرایط برای اعمال این حق نافذ می شود.

همسر فردی که با استفاده از حق انتخاب خود از تابعیت ترکیه صرف نظر کرده است تأثیری ندارد، اما مفاد ماده 2.5 در مورد فرزندان وی اعمال می شود.

2.7.1- کاربرد و مراحل انجام شود

از طرف کسانی که می خواهند با استفاده از حق انتخاب خود تابعیت ترکیه را دریافت کنند، مقامات درخواست پرونده ای متشکل از مدارک زیر را تهیه و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می کنند:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-8)

ب) ترجمه ترکی محضری سند تأیید شده که نشان دهنده تابعیت ایالتی است که پس از از دست دادن تابعیت ترکیه به دست آمده است.

ج) ترجمه محضری ترکی گواهی وضعیت مدنی مورد تایید

چ) کپی ثبت نفوس که توسط مراجع درخواست از سامانه گرفته شده است

د) رسیدی مبنی بر واریز هزینه خدمات به صندوق دار مالی.

از دست دادن تابعیت ترکیه

1- ضرر با تصمیم مرجع ذیصلاح

از دست دادن شهروندی ترکیه با تصمیم مقام صالح در موارد زیر رخ می دهد:

الف) ترک تابعیت ترکیه با اخذ مجوز

ب) از دست دادن تابعیت ترکیه

ج) لغو تصمیم اخذ تابعیت ترکیه.

1.1- ترک تابعیت ترکیه با اخذ مجوز

در صورت درخواست، ممکن است با تصمیم وزارت، به یک شهروند ترکیه اجازه صرف نظر از تابعیت ترکیه داده شود تا بتواند تابعیت کشور دیگری را به دست آورد.

1.1.1- الزامات درخواست

برای افرادی که به دنبال اجازه ترک تابعیت ترکیه هستند، شرایط زیر لازم است:

الف) بالغ بودن و قدرت تبعیض

ب) داشتن تابعیت یک کشور خارجی یا داشتن مدارک قانع کننده دال بر کسب آن.

ج) تحت تعقیب نبودن به جرم یا خدمت سربازی.

چ) محدودیت مالی یا کیفری برای وی نداشته باشد. داشتن شرایط فوق الذکر و اجازه ترک تابعیت ترکیه حق مطلقی برای اعطا شدن برای شخص فراهم نمی کند.

1.1.2- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

برای افرادی که می خواهند اجازه ترک تابعیت ترکیه را داشته باشند و شرایط لازم را داشته باشند، پرونده ای متشکل از مدارک زیر توسط مراجع درخواست تهیه می شود:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-9)

ب) کپی ثبت نفوس که توسط مراجع درخواست از سامانه گرفته شده است

ج) اگر تابعیت کشور دیگری به دست آمده است، ترجمه ترکی محضری از سند تأیید شده به درستی که این را نشان می دهد.

د) اگر شهروندی ایالت دیگری هنوز کسب نشده است، ترجمه ترکی محضری از سند تضمینی که به درستی تأیید شده است مبنی بر اینکه آنها به تابعیت کشور خارجی که مایل به کسب آن هستند پذیرفته خواهند شد.

پرونده تکمیل شده برای تصمیم گیری به وزارتخانه ارسال می شود.

1.1.3- مجوز خروج و گواهی خروج

در میان افرادی که اجازه ترک تابعیت ترکیه را دارند، برای افرادی که هنوز تابعیت دولت خارجی را کسب نکرده اند، مجوز ترک تابعیت ترکیه توسط وزارتخانه صادر می شود.

در میان افرادی که اجازه انصراف از تابعیت ترکیه را دارند، به کسانی که مدرکی مبنی بر اخذ تابعیت دولت خارجی دارند، گواهی انصراف از تابعیت ترکیه توسط وزارتخانه داده می شود که نشان می دهد تابعیت ترکیه خود را از دست داده اند.

برای افرادی که تابعیت کشور دیگری را کسب کرده اند فقط گواهی انصراف داده می شود و برای افرادی که گواهی ضمانت اخذ تابعیت کشور دیگری را ارائه کرده اند، مجوز و گواهی انصراف از تابعیت ترکیه یکجا صادر می شود.

1.1.4- اطلاعیه انصراف از تابعیت ترکیه و مدارک مجوز

برای کسانی که تابعیت کشور دیگری را به غیر از کسانی که اجازه ترک تابعیت ترکیه را کسب کرده اند، گواهی ترک صادر می شود و برای کسانی که این کار را نکرده اند، مجوز ترک و گواهی ترک با هم صادر می شود و به مراجع درخواست ارسال می شود. اطلاع داده شد.

گواهی انصراف به افرادی که تابعیت یک ایالت دیگر را به دست آورده اند توسط مقامات درخواست اطلاع داده می شود. تابعیت ترکیه از تاریخ اطلاع رسانی از بین می رود.

کسانی که تابعیت یک ایالت دیگر را به دست نیاورده‌اند، ابتدا توسط مقامات درخواست اجازه خروج آنها را مطلع می‌کنند. گواهی انصراف از تابعیت ترکیه تا زمانی که شخص مربوطه تأیید کند که تابعیت دولت خارجی را کسب کرده است در پرونده مرجع درخواست نگهداری می شود.
انجام شد.

پس از ارائه مدرکی که ثابت می کند فرد تابعیت یک کشور خارجی را به دست آورده است، گواهی انصراف اعلام می شود.

1.1.5- مدت اعتبار اسناد خروج و خروج از کشور

گواهی انصراف و انصراف از تابعیت ترکیه به مدت دو سال از تاریخ تصمیم گیری معتبر است.

مدارک جواز مرخصی و مرخصی که ظرف دو سال از تاریخ تصمیم وصول نشده باشد جهت ابطال تصمیم و مدارک به وزارت ارسال می شود.

در صورتی که فرد مجاز به ترک تابعیت ترکیه قبل از تحویل سند انصراف و مجوز خروج، شرایط مقرر در قانون را از دست بدهد، سند انصراف و اجازه خروج تحویل داده نخواهد شد و تصمیمات و مدارک به وزارتخانه مسترد خواهد شد.

1.1.6- عواقب جواز مرخصی

فردی که اجازه انصراف از تابعیت ترکیه را دارد، تابعیت ترکیه خود را از دست می دهد و از تاریخ دریافت سند انصراف پس از امضا، به عنوان یک خارجی رفتار می شود.

1.1.7- تشریفات توسط مراجع ارائه دهنده گواهی خروج

فرم F از طرف فردی که تابعیت ترکیه خود را از دست داده و فرزندانش که با دریافت گواهی انصراف با هم پردازش می شوند صادر می شود و به اداره ثبت احوال محلی که در آن ثبت شده است ارسال می شود تا از سابقه وی در خانواده اطمینان حاصل شود. رجیستری بسته شده است.

1.1.8- تشریفات توسط ادارات ثبت احوال انجام شود

بر اساس فرم F ارسال شده توسط مراجع درخواست، “فرم فقدان/حذف و از دست دادن/حذف شهروندی ترکیه (VGF-90)” تهیه و سوابق باز افراد مربوطه بسته شده و “مطابق با ماده 25 قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901” در برابر سوابق آنها قرار داده شده است. وزارت امور داخلی …/…./…. تاریخ و …. با رای شماره … اجازه داده شد از تابعیت ترکیه صرف نظر کند. از زمانی که تابعیت ترکیه را دریافت کرد، گواهی انصراف از تابعیت ترکیه را دریافت کرد../…/…. ما تابعیت خود را در تاریخ از دست دادیم». توضیحی به شرح زیر ارائه شده است.

مطابق ماده 27 قانون شهروندی ترکیه شماره 5901، علیه سوابق کودکانی که تابعیت ترکیه خود را به دلیل والدین خود از دست داده اند، “بر اساس ماده 27 قانون شهروندی ترکیه شماره 5901، وزارت امور داخلی … /…./…” تاریخ و …. با تصمیم شماره … تابعیت ما بسته به مادر/پدری که تابعیت را کسب کرده از بین رفته است.» توضیحی به شرح زیر ارائه شده است.

1.2- عواقب از دست دادن تابعیت ترکیه برای همسر و فرزندان

از دست دادن تابعیت ترکیه توسط یکی از همسران با اخذ مجوز مرخصی تاثیری بر تابعیت همسر دیگر ندارد.

فرزندان والدین با نسب خوب که با هم تابعیت ترکیه را از دست می دهند نیز تابعیت ترکیه را از دست می دهند.

اگر یکی از والدین با اخذ مجوز ترک تابعیت ترکیه تابعیت ترکیه را از دست بدهد، فرزندان آنها که نسب خوب دارند بسته به مادر یا پدرشان تابعیت ترکیه را از دست خواهند داد، در صورتی که همسر بازنده درخواست کند و همسر دیگر رضایت دهد.

اگر یکی از والدین مرده باشد؛ فرزندان والدینی که تابعیت ترکیه را از دست می دهند، با نسب خوب، تابعیت ترکیه را بسته به مادر یا پدرشان از دست می دهند.

فرزندانی که خارج از ازدواج مادری که تابعیت ترکیه را از دست می دهد، به دنیا می آیند بسته به مادرشان تابعیت ترکیه را از دست می دهند.

در صورتی که از دست دادن تابعیت باعث بی تابعیتی کودکان شود، مفاد این ماده اعمال نخواهد شد.

1.2.1- مدارک مورد نیاز جهت درخواست

مدارک زیر برای فرزندانی که تحت تکفل والدینی هستند که تابعیت ترکیه را از دست داده اند مورد نیاز است:

الف) در صورتی که فرزند از ازدواج منتهی به طلاق متولد شده باشد و تحت تکفل مادر یا پدر باشد، دادخواست امضا شده مبنی بر درخواست مادر یا پدر و رضایت محضری همسر دیگر (رضایت محضری دریافت شده از در خارج از کشور و طبق روال تایید شده است). (ترجمه محضری ترکی سند)

ب) در صورتی که طفل از ازدواج منتهی به فوت یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا آمده باشد و با مادر یا پدر معالجه خواهد شد دادخواست امضا شده مبنی بر درخواست مادر یا پدر.

1.3- لغو و تصحیح اجازه ترک تابعیت ترکیه

قبل از اینکه مقامات درخواست گواهی انصراف از شهروندی ترکیه و اجازه خروج را ارائه دهند، سوابق جمعیت فرد مورد نظر از طریق سیستم اشتراک گذاری هویت (KPS) بررسی می شود:

الف) چنانچه در اثر حوادثی مانند ازدواج، طلاق، فرزند خواندگی، فسخ یا فسخ نکاح یا اصلاح سوابق تغییری در سوابق جمعیتی ایجاد شود، مدارک تحویل داده نمی‌شود و برای اصلاحات لازم به وزارتخانه ارسال می‌شود. روی اسناد ساخته شود.

ب) در صورت فوت فرد مورد نظر یا انصراف از درخواست خود مبنی بر ترک تابعیت ترکیه، مدارک تحویل داده نمی شود و برای ابطال به وزارت ارسال می شود.

ج) هنگامی که بعداً مشخص شد که در تصمیمی که در مورد اجازه انصراف از تابعیت ترکیه گرفته شده اشتباه مادی در نام، نام خانوادگی، نام پدر، نام مادر و تاریخ تولد شخص وجود دارد، تصمیم اصلاحی اتخاذ می شود.

1.4- حقوق اعطا شده به افرادی که با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه را از دست می دهند

آنهایی که در بدو تولد شهروند ترکیه بودند اما با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه را از دست دادند و فرزندانشان که همراه با آنها پردازش شدند. آنها همچنان از همان حقوقی که به شهروندان ترکیه اعطا می شود، بدون لطمه به مقررات مربوط به امنیت ملی و نظم عمومی بهره مند می شوند.

اما تعهدی به انجام خدمت سربازی، حق و تکلیف انتخاب و انتخاب شدن، تصدی مناصب دولتی و واردات خودرو یا کالاهای خانگی معاف نیستند.

حقوق مکتسبه آنان در خصوص تامین اجتماعی محفوظ بوده و در استفاده از این حقوق مشمول مقررات قانون مربوطه می باشند.

تشریفات مربوط به حقوق اعطایی به این افراد در خصوص اقامت در کشور، مسافرت، کار، سرمایه گذاری، فعالیت تجاری، ارث، تحصیل و نقل و انتقال اموال غیرمنقول توسط نهادها و سازمان های ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات جاری انجام می شود. برای شهروندان ترکیه اعمال می شود.

1.4.1- کارت آبی و مقررات آن

بنا به درخواست آنها، کارت آبی مبنی بر حقوق مندرج در ماده 28 قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901 برای افرادی صادر می شود که در اصل شهروند ترکیه بوده اند اما با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه را از دست داده اند.

برای صدور کارت آبی؛ دفاتر نمایندگی خارجی در خارج از کشور و اداره کل و ادارات نفوس و شهروندی استان ها در داخل کشور مجاز می باشند.

افرادی که درخواست کارت آبی می کنند با درخواستی که خواسته های خود را بیان می کند، دو قطعه عکس و یک ترجمه محضری ترکی از سند تأیید شده که نشان می دهد شهروند یک کشور خارجی هستند، به مراجع درخواست یا اداره کل مراجعه می کنند.

کارت آبی؛ نمی توان از آن مانند کارت شناسایی، گذرنامه یا مدرک شناسایی استفاده کرد. در صورت درخواست موسسات و سازمان ها باید همراه با مدرک شناسایی خارجی ارائه شود.

برای افرادی که از بدو تولد شهروند ترکیه بوده اند اما با اخذ مجوز ترک تابعیت ترکیه را از دست داده اند و در دفتر ثبت احوال خود اظهارنامه ای در این خصوص دارند، یک کپی از ثبت احوال برای استفاده از حقوق اعطا شده توسط ماده 28 قانون ترکیه کافی است. قانون تابعیت شماره 5901. چاپ و توزیع این سند که شکل و اندازه و محتوای آن توسط وزارت تعیین می شود توسط وزارت انجام می شود.

1.4.2- اصول قابل اعمال در صدور کارت آبی

کارت آبی برای کودکانی صادر می‌شود که از بدو تولد شهروند ترکیه هستند اما با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه را از دست می‌دهند و بر اساس سوابق جمعیتی آن‌ها همراه با آنها پردازش می‌شود.

در صورت درخواست، می توان یک عکس به کارت آبی صادر شده از طرف کودکان پیوست کرد. در عکس هایی که قرار است روی کارت آبی چسبانده شود، مشخصات عکس های چسبانده شده بر روی شناسنامه ها جستجو می شود.

در صدور کارت آبی تغییرات اطلاعات هویتی پس از از دست دادن تابعیت ترکیه لحاظ نشده است.

کارت آبی گم شده، غیرقابل استفاده یا لغو شده توسط مراجع مجاز برای صدور آن تمدید می شود.

در صورت تردید در صدور کارت آبی نظر وزارتخانه است.

1.4.3- از بین بردن کارت آبی

امحای کارت آبی توسط مراجع مجاز برای صدور آن انجام می شود.

13 اگر دارندگان کارت آبی دوباره تابعیت ترکیه را به دست آورند، کارت آبی که به آنها داده شده است توسط مرجع صادرکننده و صادرکننده کارت شناسایی دریافت و از بین می رود.

1.5- از دست دادن تابعیت ترکیه

در مورد افرادی که به تشخیص مقامات رسمی مرتکب اقدامات زیر شده اند، توسط وزارت یا از طریق مؤسسات و سازمان های ذیربط تحقیق می شود.

در نتیجه تحقیقات، تابعیت ترکیه افرادی که ثابت شود مرتکب اقداماتی شده اند که باعث از دست دادن تابعیت ترکیه شده است، با پیشنهاد وزارت و تصمیم شورای وزیران از بین خواهد رفت.

الف) در صورت انجام هر خدمتی به کشور خارجی که مطابق با منافع ترکیه نباشد و این وظیفه را ترک کنند، در مدت معقولی که کمتر از سه ماه نباشد، داوطلبانه این وظیفه را انجام می دهند، هرچند از طرف خارجی به آنها اطلاع داده شده باشد. دفاتر نمایندگی در خارج از کشور و توسط مقامات محلی در کشور.کسانی که انصراف نمی دهند

ب) کسانی که به طور داوطلبانه در هر کشوری که در حال جنگ با ترکیه است، بدون اجازه شورای وزیران به کار خود ادامه می دهند.

ج) کسانی که داوطلبانه بدون کسب اجازه خدمت سربازی را در خدمت دولت خارجی انجام می دهند.

1.5.1- اعتبار و پیامدهای از دست دادن تابعیت ترکیه

تصمیم شورای وزیران در مورد از دست دادن تابعیت ترکیه در روزنامه رسمی منتشر شد. از تاریخ انتشار لازم الاجرا می شود. تصمیمات ناپدید شدن شخصی است و تأثیری بر همسر یا فرزندان فرد مورد نظر ندارد.

1.6- لغو تصمیم اخذ تابعیت ترکیه

اگر بعداً مشخص شود که تصمیم به اخذ تابعیت ترکیه در نتیجه اظهار نادرست شخص مربوطه یا کتمان عناصری که مبنای اخذ تابعیت است گرفته شده است، توسط مرجعی که تصمیم گرفته است، لغو می شود.

چنانچه موارد مندرج در بند اول به نحوی از انحا یا در اثر ابلاغ معلوم شود، وزارت در مورد شخص مربوطه رسیدگی یا رسیدگی خواهد کرد.

در صورتی که در نتیجه تحقیقات به وضوح ثابت شود که مواردی که مبنای اخذ تابعیت ترکیه را تشکیل می دهد، کتمان شده است، تصمیم شهروندی توسط مرجعی که تصمیم گرفته است لغو می شود.

1.6.1- اعتبار و پیامدهای تصمیم ابطال

تصمیم لغو نیز شامل همسر و فرزندانی می شود که تابعیت ترکیه را به دست آورده اند، بسته به شخص مورد نظر.

الف) تصمیم لغو در مورد فرزندانی نیز اعمال می شود که به دلیل مادر یا پدری که تابعیت ترکیه لغو شده است، تابعیت ترکیه را دریافت کرده اند.

ب) تصمیم انصراف در مورد همسر یا زن مرد یا زنی که تابعیت ترکیه لغو شده است که از طریق ازدواج تابعیت ترکیه را به دست آورده اند نیز اعمال می شود. با این حال، اگر همسر حسن نیت داشته باشد، تابعیت ترکیه را حفظ می کند.

تصمیم لغو از تاریخ تصمیم معتبر است.

2- از دست دادن تابعیت ترکیه با حق انتخاب

افرادی که به دلایل زیر تابعیت ترکیه را به دست آورده اند و طی سه سال از زمان بلوغ خود یک اطلاعیه کتبی مبنی بر ترک تابعیت ترکیه ارائه می دهند، می توانند تابعیت ترکیه را ترک کنند:

الف) از بین افرادی که به دلیل نسب از طریق مادر یا پدر خود شهروند ترکیه هستند، کسانی که تابعیت مادر یا پدر خارجی خود را از طریق تولد یا بعد از آن به دست می آورند.

ب) در بین افرادی که به دلیل نسب مادری یا پدری شهروند ترکیه هستند، کسانی که تابعیت یک کشور خارجی را بر اساس محل تولد کسب می کنند.

ج) کسانی که تابعیت ترکیه را از طریق فرزندخواندگی به دست آورده اند

د) کسانی که با وجود اینکه بر اساس محل تولد شهروند ترکیه هستند، بعدا تابعیت والدین خارجی خود را کسب کردند.

د) کسانی که به دلیل والدین خود که به هر طریقی تابعیت ترکیه را کسب کرده اند، تابعیت ترکیه را دریافت کرده اند.

در صورتی که از دست دادن تابعیت باعث بی تابعیتی فرد مورد نظر شود، حق رأی قابل استفاده نیست.

2.1- درخواست و مراحل انجام شود

کسانی که می خواهند با استفاده از حق انتخاب خود از تابعیت ترکیه چشم پوشی کنند، باید با یک فرم دادخواست (VAT-10) که خواسته های خود را بیان می کند، به مقامات درخواست مراجعه کنند.

پس از درخواست، ترجمه ترکی محضری سند تأیید شده به موقع که نشان دهنده تابعیت ایالتی کسب شده توسط مقامات درخواست و نمونه ثبت جمعیت به فرم دادخواست (VAT-10) شخص مربوطه اضافه می شود و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می شود.

مقررات مشترک

1- اثبات تابعیت ترکیه

اثبات تابعیت ترکیه مشمول هیچ فرمی نیست.

مدارک و سوابق رسمی زیر فرض بر این است که فرد مورد نظر شهروند ترکیه است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود:

الف) سوابق جمعیت

ب) شناسنامه و شناسنامه بین المللی خانواده

ج) گذرنامه یا مدارک جایگزین گذرنامه.

2- اختلافات تابعیتی

در صورت وجود شک و شبهه در مورد شهروندی یا عدم شهروندی ترکیه این موضوع از وزارتخانه درخواست می شود. تشخیص اینکه فرد مربوطه شهروند ترکیه است یا خیر، در چارچوب قوانین، مقررات و توافقات بین المللی توسط وزارتخانه بررسی و نتیجه به مرجع مربوطه ارسال می شود و اطلاع رسانی می شود.

اگر مدارک ارائه شده توسط فردی که به دلیل مادر یا پدرش مدعی شهروندی ترکیه است برای اثبات تابعیت ترکیه کافی نباشد، تصمیمات تعیین شده توسط دادگاه ها بر اساس گزارش های پزشکی دریافتی از موسسات رسمی به عنوان مدرک ترکی ارزیابی می شود.

3- مرجع و رویه درخواست در تشریفات تابعیت

درخواست های مربوط به کسب، از دست دادن، اثبات تابعیت ترکیه و تابعیت های متعدد به فرمانداری محل استقرار در این کشور و به نمایندگان خارجی در خارج از کشور شخصاً یا با وکالت نامه خاصی برای اعمال این حق ارائه می شود.

درخواست شهروندی افراد زیر سن قانونی یا کسانی که فاقد قدرت تشخیص هستند توسط والدین یا قیم آنها انجام می شود.

همچنین برای کسانی که با اخذ مجوز خروج، تابعیت ترکیه خود را از دست می دهند، با توجه به اعمال حقوق مندرج در ماده 28 قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901، کارت آبی توسط اداره کل صادر می شود.

4- اطلاع رسانی

تصمیمات مربوط به اخذ و از دست دادن تابعیت ترکیه از طریق مراجع درخواست به اطلاع شخص مربوطه می رسد.

تصمیمات مربوط به ناپدید شدن در روزنامه رسمی منتشر می شود و تلقی می شود که در تاریخ انتشار به شخص مربوطه ابلاغ شده است.

5- تشریفات تصدیق اسناد رسمی صادره از مراجع خارجی

تشریفات تأیید مدارک صادره از مراجع ذیصلاح خارجی در خصوص تشریفات تابعیت طبق اصول مندرج در ماده 167 آیین نامه اجرای قانون خدمات جمعیتی انجام می شود.

با این حال، برای خارجیانی که می خواهند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، کافی است مدارک، گذرنامه و مدارک مشابه خود را در طول درخواست ارائه کنند تا به ترکی ترجمه شده و محضری شوند.

در صورت لزوم، تأیید صحت مجوزهای اقامت نیز می تواند توسط ادارات جمعیت و شهروندی استان انجام شود.

6- کمیسیون بررسی و تحقیقات شهروندی

کمیسیون بررسی و تحقیق شهروندی به ریاست والی یا معاون والی که از طرف وی تعیین می شود، متشکل از نمایندگان ریاست نفوس و تابعیت استان، ریاست پلیس ولایت، فرماندهی ژاندارمری ولایت، ریاست معارف ملی و ریاست ولایتی می باشد. خدمات اجتماعی و نمایندگان سایر واحدها در صورت لزوم توسط رئیس کمیسیون.

7- رویه ها و اصول کاری کمیسیون

خدمات دبیرخانه کمیسیون بررسی و تحقیقات شهروندی توسط ریاست نفوس و شهروندی استان انجام می شود.
کمیسیون با حداقل 2/3 کل اعضا تشکیل جلسه می دهد و تصمیم با اکثریت آرا اتخاذ می شود. کسانی که با این تصمیم مخالف هستند، نظر مخالف خود را با توجیه بیان می کنند.

در صورت تساوی، نظری که رئیس جمهور طرف آن است پذیرفته شده تلقی می شود.

فواصل جلسات کمیسیون با توجه به حجم کار توسط استانداری تعیین می شود.

کمیسیون بررسی می کند که آیا شرایط درخواست شهروندی برآورده شده است یا خیر و نظر خود را در مورد اینکه فرد خارجی باید تابعیت ترکیه را کسب کند یا خیر، بیان می کند.

8- محاسبه مدت اقامت و اقامت خارجی

اقامت برای خارجی که قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارد به معنای حضور در ترکیه با اخذ مجوز مطابق با مقررات مربوطه در قانون شماره 5683 اقامت و سفر اتباع خارجی در ترکیه و قانون گذرنامه شماره 5682 می باشد.

مدت اقامت فرد خارجی در ترکیه توسط مجوز اقامت صادر شده توسط ادارات پلیس استان یا با سندی که ورود و خروج وی از ترکیه را نشان می دهد تعیین می شود.

یک خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را به دست آورد، می تواند در طول مدت اقامت مورد نیاز، در مجموع بیش از شش ماه در خارج از ترکیه بماند. در مجموع شش ماه سپری شده در خارج از ترکیه در دوره اقامت پیش بینی شده در نظر گرفته می شود.

اقامت فرد خارجی در خارج از ترکیه در مجموع بیش از شش ماه در طول مدت اقامت یا حضور در ترکیه بدون اقامت قانونی بیش از شش ماه باعث قطع شدن مدت اقامت می شود و دوره های اقامت قبل از این تاریخ در نظر گرفته نمی شود.

خارجیانی که بدون مجوز اقامت قانونی یا به دلایلی مانند تحصیل، اقامت موقت، مسافرت توریستی، همراهی فرزندشان در حین تحصیل، خارجیانی که درخواست پناهندگی آنها در حال بررسی است یا برای اهداف درمانی در ترکیه بدون مجوز اقامت قانونی اقامت دارند، اگرچه قانونی هستند، اما نشان نمی دهند قصد اقامت در ترکیه، اقامت معتبر در کسب تابعیت محسوب نمی شود.

به دلایل اقامتی که برای اخذ تابعیت ترکیه معتبر تلقی نمی شوند و اگر بعداً به دلیلی که معتبر تلقی می شود به فرد ترکیه اجازه اقامت داده شود، دوره های اقامت قبلی در نظر گرفته می شود. این ماده برای کسانی که با مجوز اقامت برای مقاصد توریستی در ترکیه هستند اعمال نمی شود.

9- اصولی که باید توسط مراجع درخواست در تهیه پرونده شهروندی اعمال شود

یک پرونده از هر یک از مدارک درخواستی از طرف شخصی که می خواهد تابعیت ترکیه را بگیرد تهیه می شود و مجموعه ای که مدارک موجود در پرونده را نشان می دهد به برگه رای پیوست می شود.

نسخه ای از پرونده تهیه شده به منظور پیگیری امور و معاملات فرد متقاضی اخذ تابعیت ترکیه کپی شده و به عنوان فایل همراه نگهداری می شود.

در صورت رد درخواست شخصی که برای اخذ تابعیت ترکیه از سوی وزارتخانه اقدام کرده است، پس از اعلام نتیجه به شخص مربوطه، پرونده نگهداری شده از بین خواهد رفت.

اگر متقاضی تابعیت ترکیه تابعیت ترکیه را دریافت کند، پرونده همسری که پس از گذشت پنج سال از تاریخ ثبت نام نگهداری می شود از بین می رود.

در صورت رد درخواست متقاضی برای اخذ تابعیت ترکیه، پرونده ای که در وزارتخانه نگهداری می شود بسته می شود. اگر این شخص دوباره درخواست دهد، یک پرونده جدید درخواستی به درستی توسط مقامات درخواست تهیه می شود.

10- اتباع جمهوری ترک قبرس شمالی

کسانی که به طور تولد شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی هستند و مایل به اخذ تابعیت ترکیه هستند، در صورتی که کتباً اعلام کنند که می خواهند شهروند ترکیه شوند، با تصمیم وزارتخانه تابعیت ترکیه را دریافت می کنند.

او شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی است و اخذ تابعیت ترکیه تأثیری بر همسرش ندارد؛ مفاد ماده 2.5 در مورد فرزندان وی اعمال می شود.

مقررات ماده 11 قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901 در مورد خارجیانی که متعاقباً تابعیت جمهوری ترک قبرس شمالی را کسب کرده اند اعمال می شود.

10.1- مدارک مورد نیاز جهت درخواست و مراحل انجام

پرونده ای متشکل از مدارک زیر از طرف شخصی که می خواهد تابعیت ترکیه را بگیرد تهیه و برای تصمیم گیری به وزارت ارسال می شود:

الف) فرم دادخواست با بیان درخواست (VAT-11)

ب) سند صادر شده توسط مقامات ذیصلاح مبنی بر اینکه وی تابعیت جمهوری ترک قبرس شمالی را از طریق تولد به دست آورده است.

ج) سند مربوط به تاهل

ج) در صورت متاهل بودن، مدرکی دال بر هویت و نسبت فامیلی همسر و فرزندان صغیر در صورت وجود.

11- چند تابعیتی

اگر در نتیجه معاینه ای که باید در مورد یک شهروند ترکیه ای انجام شود که بر خلاف میل خود یا به طور داوطلبانه به هر دلیلی تابعیت یک یا چند کشور خارجی را کسب کرده و در این زمینه اطلاع رسانی کرده است، مشخص شود که آنها اگر همان شخص باشد، در دفتر ثبت احوال اظهاراتی مبنی بر داشتن چند تابعیتی داده می شود.

11.1- تعهد اطلاع رسانی

در بین کسانی که به هر دلیل تابعیت یک یا چند کشور خارجی را به دست آورده اند، افراد بالغ و افراد زیر سن قانونی، والدین یا قیم آنها موظفند مراتب را به اداره ثبت احوال محل سکونت در کشور اطلاع دهند و نمایندگان خارجی در خارج از کشور

در طی این اطلاعیه، یک ترجمه محضری ترکی از شناسنامه یا کپی آن و یک سند تأیید شده حاوی اطلاعات شناسایی که تاریخ اخذ تابعیت یک ایالت دیگر را نشان می دهد باید ارائه شود.

11.2- اطلاعیه به نمایندگان خارجی

پس از اطلاعیه هایی که از طریق فرم دادخواست (VAT-12) برای ثبت معامله چند تابعیتی در ثبت احوال شخص مورد نظر به نمایندگی های خارجی ما انجام شد، مدارک این افراد مستقیماً به اداره ثبت احوال محل ارسال می شود. مربوطه برای اقدام لازم ثبت نام می شود.

11.3- تشریفات انجام شده توسط اداره ثبت احوال و اصول قابل اعمال

مراحل چندگانه شهروندی شهروندان ترکیه ای که بر خلاف میل خود یا به طور داوطلبانه به هر دلیلی تابعیت یک کشور خارجی را دریافت می کنند و با فرم دادخواست (VAT-12) به آنها اطلاع می دهند توسط دفاتر ثبت احوال انجام می شود.

جمعیت بر اساس اطلاعیه هایی که شخصا یا از طریق نمایندگان خارجی ارسال می شود.

ادارات اطلاعات هویتی افراد مربوطه مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و جنسیت را در سوابق جمعیتی جمهوری ترکیه با اطلاعات هویتی موجود در اسنادی که تابعیت ایالتی دیگر آنها را نشان می دهد، مقایسه می کنند.

در نتیجه مقایسه، در صورت تطابق دقیق اطلاعات هویتی، «فرم اعلان چند تابعیتی (VGF-93)» صادر می شود و بر اساس این فرم، «…./…./…» در مقابل سوابق در نوشته می شود. مطابق ماده 44 قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901. وی تا این تاریخ نیز شهروند …………. می باشد. توضیحی به شرح زیر ارائه شده است. “فرم اطلاع رسانی برای چند تابعیتی” از ثبت رویدادهای دیگر شماره گذاری شده و همراه با اسناد پشتیبانی نگهداری می شود.

تراکنش های چند شهروندی در محیط IT با وارد کردن “نوع رویداد: 45، شرح رویداد: شهروندی چندگانه” از ماژول “شهروندی چندگانه” انجام می شود.

اگر اطلاعات هویتی این افراد متفاوت باشد، درخواست آنها رد می شود و تراکنش های چند تابعیتی در سوابق جمعیتی آنها اعمال نمی شود. در محیط IT نامه مردودی دریافتی از ماژول «چند تابعیتی» به فرد مربوطه ابلاغ و یک نسخه از آن در پرونده نگهداری می شود.

در صورتی که مدرکی از مراجع ذیصلاح مبنی بر انتخاب نام و نام خانوادگی خارجی در حین اخذ تابعیت دولت خارجی ارائه شود، نام و نام خانوادگی خارجی که در قسمت ثبت نام شخصی که دارای چندین تابعیت است در نظر گرفته شده به عنوان رسیدگی می شود. نام دیگر و نام خانوادگی دیگر او.

11.4- لغو اعلام چند تابعیتی

اگر شهروندان ترکیه ای که علاوه بر تابعیت ترکیه، شهروند یک یا چند ایالت هستند و در ثبت احوال خود بیانیه ای در این زمینه دارند، به هر دلیلی تابعیت ایالتی دیگر خود را از دست بدهند، آنهایی که بالغ شده اند یا والدین یا قیم آنها که زیر سن قانونی هستند، باید به اداره ثبت احوال محل سکونت در داخل کشور و اتباع خارجی در خارج از کشور مراجعه کنند، اعلام به نمایندگان الزامی است.

در طی این اطلاعیه، ترجمه محضری ترکی شناسنامه یا کپی آن و سند تأیید شده حاوی اطلاعات شناسایی که تاریخ از دست دادن شهروندی خود را در یک ایالت دیگر نشان می دهد باید ارائه شود.

در صورتی که در نتیجه معاینه مشخص شود که آنها یک نفر هستند، اظهارنامه مبنی بر تعدد تابعیت در ثبت احوال لغو می شود.

اسناد متعلق به اشخاصی که فرم دادخواست (VAT-13) را به دفاتر نمایندگی خارجی اعلام کرده اند، مستقیماً به اداره ثبت احوال محل ثبت نام شخص مورد نظر در ثبت احوال ارسال می شود تا اقدامات لازم انجام شود.

پس از اطلاعیه هایی که شخصاً یا از طریق نمایندگان خارجی از طریق فرم دادخواست (VAT-13) ارسال می شود، دفاتر ثبت احوال اطلاعات هویتی شخص مربوطه در ثبت احوال جمهوری ترکیه را با اطلاعات هویتی موجود در سند مربوط به از دست دادن کشور خارجی مقایسه می کنند.

در صورت تطابق دقیق اطلاعات هویتی، «فرم اطلاعیه لغو تصمیم شهروندی (VGF-92)» تهیه شده و بر اساس این فرم، «… تابعیت…» در مقابل سابقه نوشته می شود. او در تاریخ خود شکست خورد. توضیحی به شرح زیر ارائه شده است.

در صورتی که اطلاعات هویتی دقیقاً مطابقت نداشته باشد، هیچ اقدامی برای لغو تابعیت چندگانه برای این افراد انجام نخواهد شد.

12- ثبت نام و نام خانوادگی

خارجیانی که برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام می کنند، در صورت تمایل می توانند نام و نام خانوادگی ترکی داشته باشند. اما در صورتی که بخواهند نام و نام خانوادگی خود را حفظ کنند، طبق قوانین املای ترکی طبق قانون شماره 1353 در مورد پذیرش و اعمال حروف ترکی در ثبت احوال ثبت می شوند.

13- حق الزحمه خدمات تشریفات تابعیت

هزینه خدمات برای دریافت بعدی شهروندی ترکیه به طور مشترک توسط وزارت و وزارت دارایی تعیین می شود. مبالغ هزینه خدمات جمع آوری شده به عنوان درآمد در بودجه ثبت می شود.

طبق قانون مالیات بر درآمد شماره 193، حق خدمات تعیین شده طبق بند اول برای افراد فاقد درآمد و فرزندان صغیر آنها که همراه با آنها انجام می شود دریافت نمی شود.

14- اتباع خارجی ترک تبار

مدت اقامت مندرج در بند (ب) بند اول ماده 11 برای اتباع خارجی ترک تبار تا تاریخ 31/12/2010 دو سال است.
برای اتباع خارجی ترک تبار که پس از 31/12/2010 برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کرده اند، مدت اقامت در ترکیه پنج سال است.

15- اجرایی

از زمان لازم الاجرا شدن قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901 در تاریخ 12.06.2009، معاملات مربوط به کسب، از دست دادن و اثبات تابعیت ترکیه و تابعیت چندگانه طبق رویه ها و اصول مندرج در این قانون و توضیحات تکمیلی انجام می شود.

در طول تاریخ هایی که قانون شهروندی ترکیه شماره 403 لازم الاجرا شد، رویه ها و اصول قانون شهروندی ترکیه به شماره 5901 و توضیحات اضافی در مورد رویه های درخواست در تمام مراحل مربوط به اخذ، از دست دادن و اثبات تابعیت ترکیه و چندگانه اعمال می شود. تابعیتی که هنوز نهایی نشده است.

توضیح در مورد اجرای قانون شماره 5901 شهروندی ترکیه

متن فوق ” توضیح در مورد اجرای قانون شماره 5901 شهروندی ترکیه ” بصورت مستقیم از سایت اداره اقامت ترکیه ، بدون هیچ دخل و تصرفی توسط آلانیا املاک فقط ترجمه شده است.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه