زندگی در آلانیا ترکیه 2024 + تصاویر و هزینه ها

زندگی در آلانیا

زندگی در آلانیا ترکیه 2024 + تصاویر و هزینه ها

در این مقاله درباره زندگی در آلانیا ترکیه 2024 + تصاویر و هزینه ها مطالب و نکات جامعی را نوشتیم که با مطالعه این مقاله می توانید براحتی آلانیا را با شهری که ساکن آن هستید برای زندگی یا مهاجرت مقایسه کنید و در اتهای این مقاله می توانید گالری تصاویر شهر آلانیا ترکیه را مشاهده کنید، لطفا تا انتهای این مطلب را مطالعه بفرمایید.

زندگی روزانه در آلانیا

زندگی روزانه در آلانیا یعنی حال خوب یعنی آرامش یعنی زندگی سبک بدون استرس، اگر برای مسافرت به آلانیا میایید که مطمئن باشید تا چشم بهم بزنید حتی اگر یکماه هم اینجا باشید خیلی زود تموم میشه و انقدر جذابیت براتون وجود داره که اصلا نمیشه هیچ برنامه زندگی روزانه ای داشت. باور کنید این حقیقته!

اما برای زندگی روزانه شما اینجا خیلی برنامه های روتین پر انرژی می توانید داشته باشید، از پیاده روی صبحگاهی کنار سواحل دریای مدیترانه تا ورزش های مختلف مثل دوچرخه سواری، بدنسازی، یوگا گرفته تا کتاب خوانی کنار زیابیی ها و اکسیژن بالای دریای مدیترانه در شهری بدون آلودگی و ترافیک و سرو صدای زیاد و خیلی عوامل استرس زا و اذیت کننده زندگی روزمره

به طور کلی آلانیا شهری هست که اگر با برنامه ریزی بخواهید زندگی کنید شاید در روز به جای 24 ساعت 48 ساعت زمان داشته باشید به همان دلایلی که قبلا خدمتتون اطلاع دادم و از طرفی آلانیا بهترین فرصت برای داشتن زندگی سالم در هوایی پاکیزه و پر از اکسیزن را به شما میده که باعث افزایش طول عمر شما خواهد شد، پس اگر جوانی و سن و سال برای شما مهم است آلانیا شهر خوبی برای زندگی خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با شهر آلانیا من را در اینستاگرام فالو کنید.

تفریحات آلانیا

تفریحات بسیار زیادی در شهر آلانیا وجود دارد و تفریبا برای هر نوع سلیقه ای که داشته باشید در آلانیا برای شما فضا و امکانات تفریحی وجود خواهد داشت؛ مثلا اگر علاقمند به طبیعت باشید در آلانیا بسیار زیاد به شما خوش خواهد گذشت چون این شهر سرشار از جاذبه های طبیعی هست که دیدین همه آنها به جرات ماه ها طول می کشد.

تفریحات دریایی و ساحلی از هر نوع که بخواهید در طول فصل گردشگری در اختیار شما خواهد بود از غواصی تا شهر بادی روی دریای مدیترانه، از آفتاب گرفتن در سواحل شنی شهر آلانیا تا کف پارتی در کشتی های تفریحی و…

اگر علاقمند به موسیقی زنده و رقص و دیسکو هم که باشید اینجا دومین کلاب برتر ترکیه را دارد و پر از رستوران های دریایی با موسیقی و دی جی و دیسکوهای بی نظیر است که قطعا شما را جذب خواهند کرد.

زندگی در آلانیا ترکیه 2024 + تصاویر و هزینه ها

اگر علاقه به اماکن تاریخی و باستانی دارید باز هم آلانیا برای شما مقصد خوبی خواهد بود و مکان های زیبا و جالبی را می توانید در برنامه سفر خود داشته باشید.

موقعیت مکانی آلانیا خیلی باحاله چون اطراف شما شهرهایی هست که هرکدام جاذبه های توریستی خاص خود را دارند مثلا دنیزلی با پاموکاله ای که دارد، قونیه با قدمت تاریخی و آرامگاه مولانایی که دارد، کاپادوکیا با هتل های سنگی و بالن هایی که دارد، کاش و فتحیه با طبیعت خفنی که دارد، سیده با بناهای باستانی که دارد و سایر شهرهای اطراف آلانیا که با کمی بررسی روی نقشه ترکیه به همه این اماکن زیبا می توانید دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید درباره: اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا

تورهای روزانه شهر آلانیا

  • تور قلعه آلانیا در حدود 10 یورو برای یکنفر
  • تور منطقه سرسبز دیم چای در حدود 20 یورو برای یکنفر
  • تور شهر تاریخی سیده در استان آنتالیا در حدود 65 یورو برای یکنفر
  • تور سپادره آلانیا در حدود 50 یورو
  • تور تراس آلانیا در حدود 10 یورو
  • دلفین شو در حدود 20 یورو
  • تور کمپینگ ساحل اینجکوم در حدود 50 یورو
  • تور رفتینگ براساس کیلومتر انتخابی از حدود 70 یورو
  • تور کشتی های آلانیا در حدود 20 یورو
  • و بسیاری تورهای جالب و جذاب دیگه مثل غواصی، جیپ سافاری، پارک آبی، حمام ترکی، زیپ لاین، تله کابین و…

مراکز خرید آلانیا

آلانیا مراکز خرید متفاوتی دارد، مرکز خریدهای آلانیا شامل: آلانیوم، یکتا مال، مال آف آلانیا، تایم سنتر، مگا مال و نوا مال هستند.

مرکز خرید آلانیوم تقریبا در محله جیکجیلی و بر خیابان اصلی شهر آلانیا هست، مرکز خرید یکتا مال در بلوار آتاتورک محله محموتلار است، مال آف آلانیا در محله پایالار آلانیا واقع شده است، تایم ستر در محله کوناکلی آلانیا قرار دارد و به آن مگا مال هم گفته می شود و نوا مال در منطقه ماناوگات آلانیا واقع شده است.

مرکز خرید آلانیوم در آلانیا

برای لوکیشن آلانیوم اینجا بزنید.

مرکز خرید یکتا مال محموتلار آلانیا

برای لوکیشن یکتا مال اینجا بزنید.

مرکز خرید مال آف آلانیا

برای لوکیشن مال آف آلانیا اینجا بزنید.

مرکز خرید تایم سنتر آلانیا

برای لوکیشن تایم سنتر اینجا بزنید.

مرکز خرید نوا مال ماناوگات آلانیا

برای لوکیشن نوا مال اینجا بزنید.

قیمت خانه در آلانیا ترکیه

اطلاع از قیمت ملک اعم از آپارتمان یا ویلا، اولین موضوعی است که برای همه افرادی که قصد خرید ملک و یا سرمایه گذاری در آلانیا را دارند مهم است. اینکه چرا قیمت خانه و آپارتمان در شهر آلانیا بنظر کمی گران است و اینکه آیا توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری دارد یا اینکه افزایش قیمت ها در سالیان اخیر به چه صورت بوده است و سایر سوالاتی که در این مطلب به آنها پاسخ می دهیم.

قبل از پاسخ به این سوالات در نظر داشته باشید قیمت آپارتمان در آلانیا دائم در حال تغییر است و بیشتر رو به بالا است و به هر میزانی هم به این موضوع بپردازیم شاید باز نتوانیتم به صورت جامع به سوال قیمت خانه در آلانیا چند؟ پاسخ بدهیم؛ چون اینجا مبنای قیمت گذاری خانه ها بر اساس متراژ یا محله نیست و عوامل بسیاری در تعیین قیمت یک آپارتمان یا ویلا وجود دارد.

چرا قیمت خانه در آلانیا نسبتا گران است؟

مهمترین دلیل اقتصادی این موضوع بالا بودن نسبت تقاضا به عرضه است و این باعث افزایش قیمت ها شده است ولی اینکه چرا انقدر تقاضا برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این شهر بالا است را بسیار در مطالب وبلاگ سایت آلانیا املاک توضیح داده ایم.

اما مجدد بصورت تیتری اگر بخواهیم بیان کنیم:

  • مقصد گردشگران و مهاجران پولدار از 120 کشور دنیا
  • امنیت فوق العاده بالا برای شهروندان
  • آب و هوای فوق العاده تمیز و عالی در طول سال
  • تابستان های زیبا و آفتاب گیری در سواحل مدیترانه
  • وسعت کم شهر 
  • مراکز گردشگری طبیعی بسیار زیاد
  • مراکز تفریحی مختلف از جمله تله کابین و…
  • وجود پلاژها و سواحل پرچم آبی در طول شهر
  • فاصله بسیار کم بین دریا و کوه
  • بومی ها و ترک های بسیار مهربان و خونگرم
  • شهردار درجه یک آلانیا
  • تمیز بودن معابر و خیابان های شهر
  • و…

شاید فکر کنید این دلایل باعث افزایش تعداد گردشگران می شود و به قیمت خانه ارتباط ندارد در صورتیکه اینطور نیست اکثر توریست ها که به این شهر می آیند علاقمند به خرید خانه در آلانیا می شوند و قیمت های مناسب برای یک واحد با کیفیت باعث می شود که میزان خرید در طول تابستان افزایش پیدا کند و عمدتا این خریداران برای استفاده نهایتا 3 ماهه در طول سال خرید میکنند و به هیچ عنوان فروشنده نیستند.

همچنین بخوانید: خرید خانه در ترکیه با 50 درصد وام بانکی

حدود قیمت خانه ها در آلانیا

مثل هرجای دیگه ای در جهان قیمت خانه ها به دلایل زیاد با هم فرق دارند پس ممکن است آنچه در این مطلب درباره قیمت ها میگوییم براساس سلیقه و خواست شما بالاتر یا پایینتر باشد؛ در حال حاضر قیمت آپارتمان های نوساز یک خوابه در آلانیا از حدود 90 هزار یورو شروع می شوند، همینطور خانه های 2 خوابه از حدود 125 هزار یورو شروع می شوند.

آپارتمان های دست دوم با توجه به شرایطی که دارند از جمله چند ساله بودن، مبله بودن یا نبودن و لوکیشن و… حداقل برای یک خوابه از حدود 75 هزار یورو شروع می شوند؛ قیمت ویلاها در شهر آلانیا هم از حدود 350 هزار یورو شروع می شوند البته ویلاهای لوکس شهر آلانیا بسیار گزانتر و در حدود 1 تا 4 میلیون یورو قیمت دارند.

اجاره خانه در آلانیا

برای اجاره خانه در آلانیا چه مدت زمانی را در نظر دارید، این مهمترین عامل در قیمت اجاره خانه در آلانیا است، یا شما می خواهید یکساله اجاره کنید و یا می خواهید بصورت کوتاه مدت 1 یا نهایتا 3 ماهه اجاره کنید، در هر صورت باید توجه داشته باشید قیمت اجاره آپارتمان در آلانیا برای یکسال خیلی متفاوت از قیمت اجاره همان آپارتمان برای یکماه در فصل تابستان است، به عنوان مثال یک آپارتمان 2 خوابه برای اجاره یکساله فرضا ماهیانه 500 یورو باشد برای اجاره فقط یکماه همان آپارتمان در فصل توریست شهر آلانیا باید حداقل 1000 یورو پرداخت کنید. و چیزی در حدود 2 برابر تفاوت قیمت وجود دارد.

در آلانیا شما می توانید ویلا یا آپارتمان حتی برای 1 هفته نیز اجاره کنید و مشکلی وجود ندارد البته جز قیمت و هزینه که خیلی ارزان نیست. برای اجاره کوتاه مدت در آلانیا حتما باید از قبل رزرو کنید چون در فصل تابستان میلیون ها توریست از سراسر جهان وارد آلانیا می شوند و اکثر واحد های اجاره ای را تا آخر فصل تابستان رزرو و کرایه میکنند.

تصاویر شهر آلانیا ترکیه

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه