دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا

دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا

دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا

برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا یا سایر شهرهای کشور ترکیه بهتر است بدانید که کشور ترکیه هم به مانند سایر کشورهایی که بخش عمده ای از درآمد آنها از طریق توریست و سرمایه گذاری های ملکی صورت میپذیرد، همواره با قوانین و بخش نامه های جدید که به شرایط روز و میزان استقبال و عرضه و تقاضا مرتبط است سعی بر این است تا بتوانند جذب سرمایه بیشتری در ازای خدماتی که ارائه میکنند داشته باشند، در این مطلب در خصوص بخش نامه جدید و شرایط کنونی دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه صحبت میکنیم.

نکته مهم: از تاریخ 16/10/2023 قوانین اداره اقامت برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک تغییر کرد و از این پس برای اینکه اقامت بگیرید باید ارزش حداقلی خانه ای که برای اقامت میخرید در سند 200 هزار دلار باشد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: قوانین جدید اداره اقامت برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2023

در تاریخ 26 آپریل 2022 بخش نامه ای صادر شد که براساس آن ارزش قید شده در تاپو (سند ملک) می بایست برای شهرهای بزرگ متروپل حداقل 75 هزار دلار باشد و برای شهرهای کوچک 50 هزار دلار و از تاریخ مذکور به بعد اگر خانه ای را بخرید که این شرایط را نداشته باشد مشمول دریافت اقامت با خرید خانه که تا کنون دو ساله اعطا میشد نخواهید شد.

حتما مطلب ” محله های ممنوعه برای اخذ اقامت ترکیه ” را مطالعه بفرمایید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در آلانیا 

لازم به ذکر است شهر آلانیا جز شهرهای بزرگ ترکیه است.

پیش تر برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا هیچ محدودیتی وجود نداشت و فقط لازم بود شما صاحب یک خانه دارای تاپو با هر ارزشی باشید، و براحتی به شما اقامت 2 ساله اعطا می شد.

اما در حال حاضر برای دریافت اقامت در شهر آلانیا حتما توجه کنید ارزش ثبت شده خانه شما در تاپو باید حداقل 75 هزار دلار باشد و نه لزوما ارزش خانه 75 هزار دلار باشد، چون تاکنون روال و عرف به این صورت بود که فرضا شما خانه ای را به ارزش 100 هزار دلار خرید می کردید ولی در سند بخاطر مسائل مالیاتی و… 150 هزار لیر نشان می دادید که در حال حاضر دیگر با این شرایط به شما اقامت 2 ساله نمی دهند و نهایتا 6 ماه به شما اقامت میدهند.

همانطور که اشاره شد این بخش نامه جدیدا ابلاغ شده است و جزییات و شرایط خاص آن خیلی مشخص نیست و چون یک بخش نامه است ممکن است به دلایل بسیاری در آینده لغو شود، لذا حتما قبل از خرید خانه نسبت به این موضوع اطلاعات لازم را کسب کنید که دچار مشکلات نشوید.

شما برای استعلام این خبر می توانید با شماره 157 در ترکیه تماس بگیرید و برای صحبت به زبان فارسی داخلی 5 را بزنید و در ادامه برای صحبت با کارشناس اداره گوچ اقامت داخلی 5 را مجدد بزنید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا

طبق آخرین اخبار در این خصوص لازم به ذکر است برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در صورتیکه ارزش ثبتی خانه کمتر از 75هزار دلار در آلانیا باشد به شما صرفا اقامت توریستی به مدت 6 ماه اعطا می شود و تمدید آن غیر از نظر افسر پرونده شما ارتباط مستقیم با میزان گردش مالی شما در حساب های بانکی تان در کشور ترکیه دارد، بنابراین در این 6 ماه سعی کنید بیشترین میزان نقدینگی را در حساب های خود داشته باشید و تمام تراکنش های خود را از طریق یک حساب بانکی انجام دهید که برای زمان تمدید با پرینت حساب خود بتوانید اثبات کنید حضور شما در این کشور در نهایت به نفع دولت ترکیه هست. البته این موارد صرفا براساس تجربه های مشتریان ما است و ممکن است در آینده نیز دچار تغییراتی شود.

افرادی که با اجاره نامه اقامت خود را دریافت کرده اند هم مشمول همین قوانین و شرایط هستند و تمدید اقامت آنها منوط به گردش مالی شان در کشور ترکیه است، پس بسیار مهم است این موضوع را جدی بگیرید و همیشه مانده قابل توجهی در حساب بانکی تان وجود داشته باشد.

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در آلانیا”

  • نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و دلایل مهاجرت و زندگی در آن

    […] آن به‌طور کلی در میان کشورهایی که با خرید ملک می‌توان اقامت آنها را گرفت، ترکیه ارزان‌ترین کشور است. اما خرید ملک […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه