همه چیز درباره آلانیا و مهاجرت به آلانیا

همه چیز درباره آلانیا

همه چیز درباره آلانیا و مهاجرت به آلانیا

آلانیا 10 سالی است که غیر از یک مقصد گردشگری محبوب، برای زندگی و سکونت نیز بسیار مورد توجه خارجی ها قرار گرفته است چون این شهر زیبا در سواحل مدیترانه انرژی فوق العاده زیادی دارد و زندگی در آن بسیار آرامش بخش است، طوری که وقتی برای مسافرت هم به این شهر میاییم شاید دیگر دلمان نمیخواهد برگردیم، به نظر نویسنده این مطلب:

“زمان در آلانیا حرکت نمیکند و تو فرصت داری تا به زندگی برسی”

دلایل عمده محبوبیت شهر آلانیا ترکیه

بومی ها و ترک های شهر آلانیا بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند؛ امنیت فوق العاده این شهر زندگی راحت و آرامی را برای ما و خانواده مان به همراه میاورد؛ از طرفی هزینه های خرید خانه در این شهر به نسبت محدودیت عرضه ای که دارد پایین است و امکانات مجتمع های مسکونی در آلانیا به قدری زیاد است که هر شخصی علاقمند به خرید ملک در آلانیا، زندگی و مهاجرت به این شهر می شود.

اما قبل از این تصمیم بهتر است به عنوان گردشگر 10 روز از این شهر بازدید کنید و سپس تصمیم به مهاجرت و خرید آپارتمان بگیریم، در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی درباره شهر آلانیا ارائه نماییم که عمدتا براساس 6 سال تجربه زندگی و کار در این شهر است.

لیست داروخانه های شبانه روزی استان آنتالیا و شهر آلانیا

بهترین منطقه شهر آلانیا برای زندگی

یکی از مهمترین سوالات افرادی که قصد زندگی و مهاجرت به شهر آلانیا دارند این است که واقعا کدام منطقه این شهر برای زندگی مناسب تر است؟ ما در مطلبی تحت همین عنوان به صورت جزئی و تخصصی به آن پرداختیم که از شما میخواهیم مطلب “بهترین منطقه شهر آلانیا برای زندگی” را مطالعه کنید.

اما آنچه حائز اهمیت است این است که تمامی محله ها و نقاط شهر آلانیا زیبا است (جدی میگم) و تفاوت خاصی از نظر فرهنگی و معیشتی ندارند و صرفا بستگی به سلیقه شما دارد که محله های شلوغ را بپسندید یا محله های خلوت تر را بپسندید و همچنین نزدیکی به دریا دوست داشته باشید یا کوه و… که خوشبختانه این شهر پتانسیل این را دارد که به تمامی سلیقه ها پاسخ مثبت دهد.

آلانیا کجاست؟

آلانیا یکی از مراکز گردشگری کشور ترکیه آلانیا است که متصل به آنتالیا (آلانیا یکی از شهرهای استان آنتالیا است) در فاصله تقریبی 135 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. فرودگاه آلانیا قاضی پاشا نام دارد، که از سال 2012 در خدمت ساکنین و مسافران بوده است و 45 کیلومتر با مرکز شهر آلانیا فاصله دارد.

تاریخ این منطقه که در شبه جزیره ای کوچک با کوه های توروس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب ایجاد شده است، به دوره پارینه سنگی بالایی باز می گردد. آلانیا که در سال 1868 به آنتالیا متصل شد و در سال 1871 به بخش این استان تبدیل شد، دارای زیبایی های تاریخی و طبیعی بسیاری است.

همه چیز درباره آلانیا و مهاجرت به آلانیا

آلانیا روی نقشه ترکیه

برای اینکه دقیق متوجه شوید آلانیا روی نقشه ترکیه دقیقا کجا واقع شده است برای شما یک تصویر هوایی قرار داده ایم که کاملا گویا خواهد بود. بصورت کلی آلانیا یکی از جنوبی ترین شهرهای ترکیه در سواحل زیبای مدیترانه است، از نظر خط جغرافیایی هم راستا با شهر تهران است ولی از نظر آب و هوایی کاملا متفاوت است.

آلانیا روی نقشه ترکیه

جمعیت آلانیا چقدر است؟

جمعیت آلانیا بر اساس آمار سال 2021، 350636 نفر است.

این جمعیت شامل 177093 مرد و 173543 زن است.
به صورت درصد: 50.51 درصد مرد، 49.49 درصد زن هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلبی با عنوان “جمعیت آلانیا” را مطالعه بفرمایید.

احتمالا تا اواخر سال 2024 شهر آلانیا که یکی از شهرهای استان آنتالیا است، خود به تنهایی تبدیل به استان خواهد شد.

هزینه زندگی در آلانیا

هزینه زندگی در آلانیا و توضیحات پیرامون آن مطلب خیلی زیادی خواهد بود چون حالت مقایسه ای دارد، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، اگر به نسبت ایران حساب کنیم و بخواهیم در مجموع در نظر بگیریم و کیفیت را به آن اضافه کنیم شاید خیلی فرقی نکند یا اینکه بخواهیم به نسبت استانبول مقایسه کنیم شرایط به همین شکل است.

در مجموع زندگی در ترکیه هزینه هایی را برای ما دارد که شاید به نسبت کشوری که در حال حاضر در آن زندگی میکنیم خیلی تفاوت داشته باشد مثلا بنزین در تاریخ آپدیت این مقاله ( مارچ 2024) لیتری 41 لیر است.

خرید خانه در این شهر به نسبت استانبول کمی ارزانتر است مثلا خانه های نوساز یک خوابه از حدود 80 هزار یورو شروع می شود و خانه های دو خوابه از حدود 120 هزار یورو است. با این تفاوت که این خانه ها عمدتا در شهرک های بسیار بزرگ و زیبا با امکانات عالی و فول هستند.

سایر هزینه های آب و برق یا خوراک و اینترنت تقریبا در سراسر ترکیه یکسان هستند ولی این شهر ضمن اینکه توریستی است شما با هزینه های گزاف مواجه نمی شوید و اگر مدیریت هزینه داشته باشید و خرید از فروشگاه های معتبر با تخفیف های روزانه انجام بدهید براحتی می توانید زندگی کنید.

در نهایت هزینه های زندگی هر شخص یا خانواده با دیگری متفاوت است و لایف استایل خانواده ها به جهت فرقی که دارند، در هزینه ها اختلاف های زیادی بوجود می آورد، بنابراین ما پاسخگوی سوالات تخصصی شما در این زمینه خواهیم بود و می توانیم مشاوره های دقیقی به شما بدهیم.

برای ارتباط با ما از صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

مراکز خرید آلانیا و ارزانترین مراکز خرید شهر آلانیا

بزرگترین مرکز خرید فعلی شهر آلانیا مجتمع تجاری آلانیوم است، این مرکز خرید بزرگ در منطقه جیکجیلی واقع شده است و در آن تمامی برندها شعبه دارند و یک فود کورت بزرگ نیز در طبقه بالای آن قرار دارد.

لوکیشن مجتمع تجاری آلانیوم:

https://g.page/alanyumavm?share

جدیدترین مرکز خرید آلانیا یکتا مال است که در محله محموتلار و بلوار آتاتورک واقع شده است و تقریبا تمامی برندهای مطرح در آن شعبه دارند.

لوکیشن مجتمع تجاری یکتا مال:

https://maps.app.goo.gl/XPFovd1GLiNSbEyh8

البته در بلوار آتاتورک در مرکز آلانیا و بلوار بارباروس در محموتلار نیز تمامی برندها شعبه دارند ضمنا پر از رستوران و کافه هست که هم می توانید تفریح کنید و هم خرید کنید.

حالا خیلی ها سوال دارند که مراکز ارزان کجاست که بتوانیم خریدهای خوبی داشته باشیم؟

شعب تحت کاله، شعب 82 سالی پازاری و تسپو برای خرید بسیار مناسب هستند خصوصا لوازم کوچک خانه را بهتر است از این فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

همچنین هایپرمارکت هایی مثل مترو هم می تواند تجربه خرید خوبی داشته باشد خصوصا که گاهی تخفیف های زیادی را ارائه میدهند.

برای خریدهای روزانه هم بهتر است از فروشگاه های زنجیره ای مثل آ101، میگروس، بیم، شوک و… خرید کنید.

برای خریدهای آنلاین هم از 2 سایت ترندیول و هپسی بورادا می توانید خرید کنید.

آلانیا کجا بریم؟

افرادی که برای تفریح به آلانیا سفر میکنند خیلی دوست دارند مراکز تفریحی و نقاط گردشگری آنرا سریع پیدا کنند. ابتدا بدانید آلانیا تماما زیبا و هر نقطه آن برای گردشگری مناسب است و با یک روز چرخیدن در این شهر نسبت به تمامی این مراکز مطلع خواهید شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب “تورهای تفریحی و گردشگری آلانیا” را مطالعه بفرمایید.

مهاجرت به آلانیا

مهاجرت به آلانیا هدف خیلی از ایرانی ها شده است که قبل از آن باید اطلاعات دقیقی را از این شهر و شرایط سکونت و اقامت آن بدست بیاورید.

مشاوره مهاجرت به آلانیا میتواند به شما کمک کند تا تصمیم صحیحی را در این خصوص بگیرید و از اقدام های احساسی شما جلوگیری کند بنابراین حتما از کسانیکه در این شهر سکونت زیادی داشتند مشاوره بگیرید ضمن اینکه ما هم آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

با ما در ارتباط باشید:

905550900423+

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه