نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن

معرفی شهر آلانیا

نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن

چرا شهر آلانیا؟

شهر آلانیا با خط ساحلی طولانی خود که تماما شنی است معروف است، شهری پر از انرژی و آرامش که از هر ملیتی در جهان در این شهر زندگی میکنند و آفتاب دل انگیز و معروف این شهر که از دیگر دلایل استقبال برای سفر و مهاجرت به این شهر است، مهاجران بسیار زیادی در این شهر زیبا زندگی میکنند و هرکسی که برای اولین بار وارد این شهر میشود مجذوب زیبایی، آرامش و امنیت این شهر می شود، بومی های این شهر بسیار مهمان نواز و خارجی دوست هستند و می دانند دلیل رشد و کسب درآمد آنها به همین خارجی ها وابسته است.

در ادامه بیشتر به نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن پرداخته ایم و اینکه چرا خیلی از مردم دنیا و خصوصا ایرانی ها تمایل به زندگی در این شهر دارند موضوعی است که در ادامه به آن میپردازیم.

همچنین تصاویری که از شهر آلانیا در گذشته و حال در انتهای این مطلب وجود دارد را پیشنهاد میکنیم مشاهده کنید.

چرا شهر آلانیا

آلانیا روی نقشه ترکیه کجاست؟

شهر تاریخی و ساحلی آلانیا در استان آنتالیا و در سواحل جنوبی ترکیه واقع گردیده است.

شهری که در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است و از شمال به رشته کوه های تورس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق به قاضی پاشا منتهی می گردد.

نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن

بیشترین اهمیت سیاسی آلانیا در قرون وسطی بود، همزمان با سلطنت سلجوقیان بر روم تحت حکومت علاءالدین کیقباد اول، که نام این شهر از او گرفته شده است و این شهر در زمان او مدتی پایتخت حکومت بود.

بسیاری از مکان‌های دیدنی کنونی شهر نیز در همین دوران بنا شد.

آب و هوای آلانیا، معتدل و مدیترانه‌ای است؛ در این شهر، زمستان‌ها مرطوب و بارانی و تابستان‌ها گرم و خشک است. در آلانیا گرمای آفتاب را به مدت تقریبی حداقل 250 روز در طول سال می‌توان احساس کرد؛ دمای آب دریا در این شهر حدود 20 درجه سانتیگراد است و شوری 31 درصدی دارد و همه اینها بخشی از دلایل استقبال از این شهر است.

آلانیا با آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، جاذبه‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تاریخی به‌جا مانده از قرون گذشته، امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است.

بر اساس آمار، آلانیا در گردشگری ترکیه سهم 9 درصدی و در خرید املاک و مستغلات توسط خارجی‌ها، که اغلب اروپایی‌ هستند، حدود سهم 30 درصدی دارد.

بیش از 60 سال است که گردشگری، صنعت غالب این شهر شده است که در نتیجه‌‌ی آن جمعیت شهر هم افزایش یافته و همین یکی از جاذبه‌های این شهر است؛ زندگی مسالمت‌آمیز جمعیتی با نژادها، فرهنگ‌ها و عقاید متفاوت در کنار یکدیگر و با نهایت احترام.

جالب‌تر آنکه ساکنان خارجی این شهر، اعیاد و مناسبت‌های ملی خود را به ‌طور عمومی جشن می‌گیرند و همه را در آن سهیم می‌کنند؛ از جمله کریسمس برای مسیحیان و عید نوروز که ایرانیان هر سال آن را باشکوه تر از قبل برگزار می‌کنند.

در آلانیا سالانه رویدادهای ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی متناسب با موقعیت ساحلی و آب‌ و هوای گرم آن برگزار می‌شود که خود از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

مزایای زندگی در آلانیا

اگر به زندگی در ترکیه فکر می‌کنید، خوب است که در کنار شهرهای بزرگ و شناخته‌شده‌ای مثل استانبول، آنکارا و آنتالیا نگاهی هم به مزایای زندگی در آلانیا بیندازید، شاید زندگی در این شهر گرم و آفتابی را انتخاب کردید.

آب و هوا بی نظیر، هزینه زندگی مناسب، هزینه مناسب خرید ملک برای کسب اقامت یا شهروندی، ، مولتی فرهنگی بودن و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آلانیا، اصلی‌ترین مزایای زندگی در آلانیا است که در ادامه به آن ها میپردازیم:

  • آب‌ و هوای آلانیا: برای خیلی‌ از افراد اولین ویژگی برای انتخاب محل سکونت، آب ‌و هوای آن است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دنبال هوای معتدل در زمستان و هوای گرم و آفتاب درخشان در تابستان هستند تا روزها بتوانید کنار ساحل آفتابی استراحت نمایید یا در دریا شنا کنید و شب‌ها در کافه‌های کنار خیابان تا آخر شب بنشینند ، به احتمال بسیار، زندگی در آلانیا برای شما گزینه مناسبی است.
  • هزینه زندگی در آلانیا: شهر آلانیا به ‌خاطر آب ‌و هوای مطبوعش، زمین حاصلخیزی دارد و بسیاری از اقلام خوراکی، از سبزیجات و صیفی‌جات و میوه‌ها در همین شهر تولید می‌شوند. از طرفی ماهی و دیگر خوراکی‌های دریایی، از اصلی‌ترین غذاهای این شهر ساحلی است که همیشه فراوان و در دسترس است. بنابراین به‌ طور کلی هزینه خوراک در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مناسب تر است. البته این موضوع بستگی به سبک زندگی شما دارد و خیلی از اقلام این شهر با سایر شهرهای ترکیه فرقی نمیکند.
  • هزینه مناسب خرید ملک در آلانیا برای اخذ اقامت و شهروندی: همانطور که در بالا اشاره شد، حدود 30 درصد املاکی که توسط خارجی‌ها در ترکیه خریداری می‌شود متعلق به شهر آلانیا است. این آمار بسیار استثنایی است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران که اکثرا اروپایی و همچنین اهالی برخی از کشورهای خاورمیانه‌ مانند ایران، این شهر را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب دیده‌اند.

نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و دلایل مهاجرت و زندگی در آن به‌طور کلی در میان کشورهایی که با خرید ملک می‌توان اقامت آنها را گرفت، ترکیه ارزان‌ترین کشور است. اما خرید ملک در آلانیا از شهرهای دیگر ترکیه نیز به‌صرفه‌تر است، مخصوصا با توجه به آب ‌و هوای مناسب، هزینه‌های پایین‌تر زندگی و آرامش و امنیتی که این شهر برای شما به ارمغان می‌آورد، می‌توانید به زندگی در شهر زیبای آلانیا بیشتر فکر کنید.

شهر آلانیا ۱۳۵ کیلومتر با فرودگاه آنتالیا و ۴۵ کیلومتر با فرودگاه قاضی پاشا فاصله دارد. از این دو فرودگاه می‌توان به بسیاری از شهرهای ترکیه و نیز کشورهای اروپایی و آسیایی پرواز کرد. همچنین پروازهای مستقیم هفتگی از آلانیا به تهران و بلعکس وجود دارد.

  • تنوع فرهنگی و زبانی: هرچند به ‌طور کلی ترکیه کشوری توریستی است و بسیاری از مناطق آن به حضور گردشگران از کشورها و فرهنگ‌های مختلف عادت دارند، اما آلانیا کمی با بقیه مناطق متفاوت است.
    توریست‌ها و مهاجران ساکن در این شهر اغلب اروپایی هستند و در عین حال از کشورهای دیگر، مثل کشورهای عربی و ایران هم گردشگران و مهاجرانی در خود جای داده است. به همین دلیل فضای شهری آلانیا انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلف دارد.
    در آلانیا برعکس دیگر شهرهای ترکیه، اغلب مردم محلی چند زبانه هستند و حداقل کمی انگلیسی و عربی و حتی فارسی می‌دانند. جنبه‌ی توریستی آلانیا آنقدر پررنگ است که حتی مراکز خرید آن اغلب ارزهای پرکاربرد مثل دلار، یورو و پوند را به جای لیر می‌پذیرند.
  • جاذبه‌های طبیعی تاریخی و فرهنگی: آلانیا شهری تاریخی است که علاوه بر سواحل زیبای مدیترانه‌ای، جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که باعث می‌شود چه به‌ عنوان گردشگر به این شهر سفر کنید و چه بخواهید ساکن آن شوید، همیشه گزینه‌ای جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح داشته باشید.

آمار گردشگری کشور ترکیه در 3 ماهه پایانی سال 2023

جاذبه های تاریخی و فرهنگی و گردشگری آلانیا

بصورت مختصر درباره تعدادی از این جاذبه ها در ادامه صحبت خواهیم کرد:

غارهای طبیعی آلانیا (Caves)

شهر آلانیا چند غار زیبا و طبیعی دارد که جزو مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است. معروف‌ترین این غارها که حتما باید در فهرست جاهایی که می‌خواهید از آنها بازدید کنید باشد، غار فسفرلو (Fosforlu Caves)، غار دیم (Dim Cave) و غار داملاتاش (Damlataş Caves) هستند.

نکته جالب درباره غار داملاتاش، داستان کشف آن و تبدیل شدنش به اساس و پایه گردشگری در این شهر است. این غار در سال ۱۹۴۸ به صورت اتفاقی، با انفجار یک دینامیت کشف شد. با بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که این غار خاصیتی دارد که افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی را درمان می‌کند.

با اعلام این خبر، سیل توریست به سمت آلانیا سرازیر شد، به‌طوری که همه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها پر شدند و دیگر جایی برای مسافران جدید نداشتند. به همین دلیل، مردم شهر، گردشگران را به خانه خود بردند و اتاقی از خانه‌شان را به آنها اجاره ‌دادند. و این آغاز مسیر توریستی شدن شهر آلانیا شد.

قلعه سرخ آلانیا (Kizilkule Fortress)

این قلعه به دلیل آجرهای قرمز رنگ خود به برج قرمز یا همان قلعه سرخ معروف است. ساخت این قلعه در قرن سیزدهم با نظارت معمار سوری به نام ابوعلی ریها آغاز شد. هدف این برج حفاظت از ترسانه و یا همان کشتی سازی بوده است. برج سرخ ساختاری هشت ضلعی دارد که ارتفاع آن 33 متر و عرض آن 12 متر است.

قلعه سرخ آلانیا (Kizilkule Fortress)

برج سرخ نماد شهر آلانیا است.

قلعه آلانیا (Alanya Castle)

قلعه آلانیا، نقطه دیدنی ساحلی و تاریخی این شهر تفریحی است. این قلعه بقایای یک دژ سلجوقی است که پس از فتح آلانیا در سال 1220 توسط علاءالدین کیقباد اول ساخته شد. این مکان تاریخی با توجه به موقعیت استراتژیک خود، چشم اندازهای دیدنی و وسیعی را ارائه می دهد.

این ویرانه باشکوه در بالای شبه جزیره به ارتفاع 250 متر و مشرف به دریای مدیترانه است. با دیوارهای باستانی به طول شش کیلومتر تعداد زیادی از سازه های جذاب را در برگرفته است. از جمله کاخ علاءالدین کیقباد اول، چندین مسجد همانند مسجد سلیمانیه، یک کلیسا و بسیاری دیگر.

لازم به ذکر است که قلعه آلانیا در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

قلعه آلانیا (Alanya Castle)

فانوس دریایی آلانیا (Alanya Lighthouse)

فانوس دریایی آلانیا، در انتهای مسیری قرار گرفته است که تا حدی دریای آلانیا را در برگرفته است. قدم زدن در این بنای تاریخی با چشم انداز قایق ها در یک طرف و دریای آزاد در طرف دیگر بسیار لذت بخش است و مکانی بسیار خاص برای عکاسی است.

فانوس دریایی آلانیا (Alanya Lighthouse)

اگر اهل موزه‌گردی و دیدن آثار تاریخی ساخته دست بشر هستید، موزه های آلانیا جای جالبی برای شماست. در این موزه دست‌‌سازه‌ها و ابزاری که در طی دوره‌های مختلف تاریخی توسط مردمان این منطقه ساخته و استفاده می‌شده به نمایش گذاشته شده است. از جمله این موزه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه و موزه آتاتورک (Ataturk House Museum) و موزه باستان شناسی (Archaeological Museum)

اما شاید مهم‌ترین جاذبه آلانیا، سواحل آلانیا آن باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب و مشتاق زندگی در آلانیا می کند. ساحل کلئوپاترا و ساحل کیقباد سواحل اصلی این شهر هستند که هر دو دارای پرچم آبی هستند.

پرچم آبی یک نشان بین‌المللی محیط زیستی برای ساحل‌هاست که نشان‌دهنده‌ی دارا بودن پارامترهایی مثل پاکیزگی آب دریا،‌ اهمیت به مدیریت محیط زیست، ایمنی و تجهیزات مناسب و پاسخگویی به افرادی است که از ساحل استفاده می‌کنند.

آلانیا هم مثل دیگر شهرهای توریستی ترکیه، دارای مغازه‌ها و مراکز خرید فراوانی است که از برندهای اصل اروپایی گرفته تا کالاهای ارزان قیمت را می‌فروشند. شما میتوانید فروشگاه های مختلف را در سراسر شهر آلانیا ببینید.

لیست قیمت تورهای روزانه شهر آلانیا در سال 2024

  • تور قلعه آلانیا در حدود 10 یورو برای یکنفر
  • تور منطقه سرسبز دیم چای در حدود 20 یورو برای یکنفر
  • تور شهر تاریخی سیده در استان آنتالیا در حدود 65 یورو برای یکنفر
  • تور سپادره آلانیا در حدود 50 یورو
  • تور تراس آلانیا در حدود 10 یورو
  • دلفین شو در حدود 20 یورو
  • تور کمپینگ ساحل اینجکوم در حدود 50 یورو
  • تور رفتینگ براساس کیلومتر انتخابی از حدود 70 یورو
  • تور کشتی های آلانیا در حدود 20 یورو
  • و بسیاری تورهای جالب و جذاب دیگه مثل غواصی، جیپ سافاری، پارک آبی، حمام ترکی، زیپ لاین، تله کابین و…

معایب زندگی در آلانیا

هر شهری، در کنار همه مزایایی که دارد، ممکن است نکات منفی هم داشته باشد، اما مهم این است که وزنه‌ی کدام سنگین‌تر باشد، مزایا یا معایب؟ با دانستن همه آنچه تا به حال درباره زندگی در آلانیا گفتیم، کفه ترازو به نفع مزایای این شهر است.

سطح جرم و جنایت در آلانیا بسیار کم است. با این وجود در هر شهری از جمله آلانیا با مواردی همچون سرقت و دزدی مواجه هستیم که البته میزان آن بسیار پایین گزارش گردیده است.

9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

حقایق جالب در مورد شهر آلانیا

آلانیا شهری ساحلی در فاصله 135 کیلومتری شرق آنتالیا و در جنوب ترکیه است؛ این ستاره درخشان مدیترانه با سواحل شنی طولانی، جاذبه های تاریخی، آب و هوای مدیترانه ای، غذاهای محبوب ترکی و چشم اندازهای استثنایی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در جهان است.

شهر آلانیا موقعیت استراتژیکی دارد و به‌ عنوان یک دژ مستحکم شناخته می‌شود. این شهر اهمیت و ارزش سیاسی خود را در قرون وسطی و هنگام حکومت سلطان علاءالدین کیقباد به دست آورد. اکثر مکان‌های دیدنی و نقاط تاریخی این شهر مانند کارخانه کشتی سازی، برج قرمز یا قلعه آلانیا جزء آثار باقی مانده از سلطان کیقباد است.

مردم این شهر حساسیت زیادی روی سنت‌های قدیمی خود دارند؛ به ‌عنوان ‌مثال اگر شما از یک شهروند آلانیا در خصوص آداب‌ و رسوم، سنت‌ها یا فرهنگشان سؤال کنید آن‌ها ساعت‌ها برای شما صحبت کرده و داستان‌های جالبی را تعریف می‌کنند. جالب است که بدانید بعضی از سنت‌های این شهر شباهت زیادی به ایران دارد.

یکی از حقایق جالب در مورد آلانیا بافت تاریخی این شهر است که باعث ساخت کاروانسراهای تاریخی زیادی از جمله کاروانسرای آلانیا، ساراپسا و آلارا شده است.

مردم آلانیا علاقه زیادی به طب سنتی دارند و علیرغم رشد زیادی که در عرصه پزشکی داشته‌اند همچنان به مصرف داروهای سنتی برای شفای بیماری‌ها اعتقاد دارند. توریست‌های زیادی هر ساله به خاطر استفاده از طب سنتی به این شهر سفر می‌کنند. مردم آلانیا از مواد گیاهی، چوب و سنگ‌های ارزشمند برای سلامت جسم و ذهن کمک می‌گیرند.

جذاب‌ترین اتفاقی که در یک خانواده آلانیایی اتفاق می‌افتد تولد فرزند است. هنگامی ‌که یک کودک می‌خواهد برای اولین بار وارد خانه شود مهمانی بزرگی برپا شده و خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای برای مهمانان فراهم می‌شود. هر کسی که از کنار این خانه بگذرد چه آشنا و چه غریبه می‌تواند وارد خانه شود و از این جشن لذت ببرد. مردم آلانیا معتقدند این جشن باعث پربرکت باقی ماندن خانه و سخاوتمندی نوزاد در سال‌های آینده می‌شود.

شهر آلانیا حدودا دارای 50000 ساکن خارجی است و تقریباً از همه فرهنگ های مختلف در آنجا با یکدیگر زندگی می‌کنند.

آلانیا به دلیل آب ‌و هوای مساعد خود تعداد زیادی زمین گلف دارد که باعث شده بازیکنان زیادی اینجا را برای تمرین انتخاب کنند.

در حال حاضر اکثر برندهای معروف رستوران مانند مک دونالد، استارباکس یا برگر کینگ و کی اف سی در شهر آلانیا شعبه دارند.

حتماً در فروشگاه‌ها و بازارهای محلی تخفیف بگیرید؛ زیرا در این شهر چانه‌زنی یک آئین است و با این کار می‌توانید هزینه کالای خود را تا دو یا سه برابر کاهش دهید.

اگر قصد دارید برای گردش به شهر آلانیا سفر کنید بهتر است فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید زیرا دمای هوا در فصل تابستان بسیار گرم است.

بهترین راه حل برای سفر در داخل شهر آلانیا اتوبوس‌های کوچک هستند. تاکسی‌ها برای شما هزینه نسبتا زیادی را دارند مگر اینکه بصورت خانواده یا گروه 4 نفری بخواهید تردد کنید تاکسی می تواند گزینه مناسبی باشد.

آلانیا کشاورزی کاملا توسعه یافته ای دارد. این شهر به دلیل وجود مزارع موز، باغ پرتقال و لیمو شهرت زیادی دارد.

قلعه آلانیا، یکی از با ارزش ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که به قرن 13 بازمی گردد. این قلعه ارتفاع ۲۵۰ متری دارد؛ برای وارد شدن به قلعه آلانیا باید بلیت تهیه کنید اما بازدید از اکثر جاهای آن برای عموم آزاد است.

هزینه درمان در شهر آلانیا نسبتا گران است و بیمارستان‌های خصوصی آن قیمت زیادی را بابت خدمات خود از بیماران می‌گیرند.

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach) با آب های تمیز و لاجوردی خود یکی از سواحل افسانه ای آلانیا است که نام آخرین ملکه هلنیستی مصر باستان، کلئوپاترا را دارد.

غار داملاتاش در فاصله ۳ کیلومتری مرکز شهر آلانیا قرار دارد و در غرب قلعه آلانیا واقع شده است. این غار به ‌صورت اتفاقی در سال ۱۹۴۸ کشف و بعد از انجام تحقیقات مختلف بازدید از آن برای عموم آزاد شد. به عقیده اکثر مردم غار داملاتاش آسم و مشکلات تنفسی را درمان می‌کند. بیشتر افرادی که به بازدید این غار می‌روند درگیر بیماری آسم هستند.

برج سرخ نماد شهر آلانیا می باشد؛ برج سرخ ۱۲.۵ متر عرض و ۳۳ متر ارتفاع دارد. ساخت این برج در اوایل سلطنت علاءالدین کیقباد شروع شد و در سال ۱۲۲۶ به پایان رسید. روی برج سرخ پرچم شهر آلانیا قرار دارد و نام آن برگرفته شده از آجرهای قرمزش است. این برج هشت ضلعی از محل ساخت کشتی‌های شهر محافظت می‌کند.

غار دیم جزء شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی شهر آلانیا است؛ این غار عنوان دومین غار بزرگ ترکیه را به خود اختصاص داده است. غار دیم، در فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر آلانیا قرار گرفته و فضای داخلی آن پوشیده شده از سنگ آهک است.

شهر باستانی سیدرا (Syedra Ancient City) ویرانه ای رومی است که در قرن سوم بر روی تپه ای تاسیس شد؛ این شهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهر آلانیا و 3 کیلومتری از دریا قرار دارد. سیدرا دارای ویرانه‌هایی از نمازخانه، مجموعه حمام و استخرها است که ورود به آن رایگان است.

آلانیا از معدود مکان های است که یک لذت شش ماهه در کنار دریا را ارائه می دهد و در آن حداقل 250 روز آفتابی را تجربه خواهید کرد.

حمام ترکی بخشی از فرهنگ ترکی است؛ ترکان عثمانی مفهوم حمام را از رومی ها به ارث بردند و آن را با سلیقه خود هماهنگ ساختند.

از لحاظ جغرافیایی شهر آلانیا در پایین کوهستان‌های توروس قرار گرفته و توسط باغ‌های پرتقال و لیمو بسیار زیادی احاطه شده است.

آلانیا در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر گرم‌ترین هوا و در ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر آب‌ و هوای بارانی دارد.

جذاب‌ترین فستیوال‌های شهر آلانیا

مردم ترکیه مسلمان هستند و مراسم و جشن‌های اسلامی زیادی برگزار می‌کنند. در کنار این مراسم، جشن‌های فرهنگی و فستیوال‌های مختلفی برپا می‌شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

هر سال در اوایل ماه می یا همان ماه اردیبهشت فستیوال بین‌المللی هنر و توریسم در آلانیا برگزار می‌شود. در این فستیوال نمایشگاه‌های هنری و آتش بازی‌های مختلفی برپا می‌شوند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از نمایشگاه غذا و نوشیدنی ترکیه بازدید کنند و مهارت خود را در این زمینه به عموم مردم نشان دهند. این فستیوال شامل برنامه‌های هنری، تئاتری و حرکات نمایشی زیادی می‌شود. ورود همه افراد به این رویدادها رایگان است و شما می‌توانید اوقات خوشی را تجربه کنید.

از سال ۱۹۹۴ به بعد فستیوال اپرا و باله در ماه‌های ژوئن و جولای هر سال در شهر آلانیا برگزار می‌شود و هنرمندان مختلف جهان به آنجا سفر می‌کنند تا در آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس حاضر شوند.

فستیوال بین‌المللی جاز در اوایل ماه سپتامبر بر پا می‌شود. افرادی که دوست دار موسیقی هستند، می‌توانند از سراسر جهان به شهر آلانیا سفر کنند و حداقل در یکی از کنسرت‌ها یا برنامه‌های این فستیوال حضور داشته باشند. کنسرت‌ها معمولاً از ساعت ۹ شب آغاز می‌شود و تا چهار روز ادامه دارد.

آلانیا

زمان سفر به آلانیا کی است؟

همانطور که پیشتر گفتیم در بیشتر روزهای سال هوا در آلانیا معتدل و مطبوع است. تنها حدود دو ماه از تابستان یعنی حدود تیر و مرداد هوا گرم است و رطوبت بالایی دارد.

اگر قصد مهاجرت یا سفر به آلانیا را دارید پیشنهاد میکنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا 2024

شما در حال مطالعه مطلب ” نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن” هستید. برای مطالعه سایر مطالب درباره آلانیا کلیک کنید.

اما اگر قصد سفر کوتاه‌مدت به آلانیا را دارید و می‌خواهید به‌ طور کامل از خورشید درخشان این شهر بهره ببرید، در ماه‌های جون، جولای و آگوست (فصل تابستان) به این شهر سفر کنید.

برای آشنایی بیشتر با شهر آلانیا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

تصاویر قدیمی و نوستالژی شهر آلانیا

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و 5 دلیل مهاجرت و زندگی در آن”

  • آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا | آلانیا املاک

    […] همچنان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید مطلب: نگاهی متفاوت درباره شهر آلانیا و دلایل مهاجرت به این شه… را مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده ویدیو کلیپ ها و […]

    پاسخ دادن
  • آمار فروش خانه در ترکیه، دسامبر 2023

    […] آنتالیا (آلانیا) با 12 هزار و 702 فروش به خارجی ها در سال 2023 رتبه اول را به […]

    پاسخ دادن
  • 9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

    […] آلانیا ترکیه تفریبا در یکی از جنوبی ترین نقاط کشور واقع شده است و از جنوبه به دریای مدیترانه و از شمال به کوه های توروس منتهی می شود، اطراف این شهر جنگل ها و مزارع موز و آواکادو بسیار فراوان وجود دارد و پر از گلخانه های مدرن برای کشاورزی است و خوشبختانه اثری از کارخانه ها و شهرک های صنعتی دیده نمی شود و این به پاکی و اکسیژن هوا در شهر آلانیا کمک زیادی کرده است. […]

    پاسخ دادن
  • زندگی در آلانیا ترکیه 2024 + تصاویر و هزینه ها

    […] طور کلی آلانیا شهری هست که اگر با برنامه ریزی بخواهید زندگی کنید شاید […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه