راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024

شب های آلانیا

راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024

پیشگفتار

هدف از گردآوری این مطالب برای آشنایی بیشتر افرادی است که علاقمند به سفر یا مهاجرت به شهر آلانیا هستند. سعی ما بر این بوده تا تمام اطلاعات لازم را یکجا در اختیار شما قرار بدهیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده و اطلاعات کامل درباره مهاجرت و زندگی و سرمایه گذاری در این شهر زیبا تصمیم بگیرید، البته کارشناسان ما با سالها سابقه کار در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در شهر آلانیا پاسخگوی سوالات شما و آماده ارائه مشاوره های اختصاصی هستند.

برای ارتباط با کارشناسان اینجا کلیک کنید.

آنچه مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی در کشورهای دیگر را سخت میکند عدم آگاهی به شرایط و قوانین آن کشور است و این عدم آگاهی ممکن است باعث ایجاد یک تجربه بد در مهاجرت و از دست رفتن سرمایه شود و به همین دلیل این مطلب و مطالعه آن می تواند پاسخ خیلی از سوالات شما را بدهد و راهنمای جامعی برای شما باشد.

یکی از مواردی که برای ما بسیار مورد توجه است، ارائه اطلاعات دقیق و کامل به مشتریان است و حتی علیرغم اینکه تمام آنچه برای مهاجرت و سرمایه گذاری در شهر آلانیا لازم است در این مطلب حتی به اختصار به آن اشاره شده است مجددا در مشاوره های اختصاصی با توجه به شرایط متقاضی که شامل هدف از مهاجرت، میزان بودجه برای سرمایه گذاری و… می شود توضیحات تکمیلی ارائه می شود.

هدف ما صرفا فروش نیست و علاقمند هستیم با عزیزانی که از طرق مختلف با ما ارتباط میگیرند روابط دوستانه ماندگاری را برقرار کنیم و به نوبه خود تلاش میکنیم تا بهترین تجربه در مهاجرت و خرید ملک را برای شما بسازیم، خواهشمندیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا شهر آلانیا؟

شهر آلانیا به خط ساحلی طولانی خود که تماما شنی است معروف است، شهری پر از انرژی و آرامش که از هر ملیتی در جهان در این شهر زندگی میکنند و آفتاب دل انگیز و معروف این شهر که از دیگر دلایل استقبال برای سفر و مهاجرت به این شهر است.

مهاجران بسیار زیادی در این شهر زیبا زندگی میکنند و هرکسی که برای اولین بار وارد این شهر میشود مجذوب زیبایی، آرامش و امنیت این شهر می شود، بومی های این شهر بسیار مهمان نواز و خارجی دوست هستند و می دانند دلیل رشد و کسب درآمد آنها به همین خارجی ها وابسته است.

راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024

اینکه چرا خیلی از مردم دنیا و خصوصا ایرانی ها تمایل به زندگی در این شهر دارند موضوعی است که در ادامه به آن میپردازیم.

آلانیا روی نقشه ترکیه کجاست؟

شهر تاریخی و ساحلی آلانیا در استان آنتالیا و در سواحل جنوبی ترکیه واقع گردیده است. شهری که در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است و از شمال به رشته کوههای تورس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به ماناوگات و از شرق به قاضی پاشا منتهی می گردد.

بیشترین اهمیت سیاسی آلانیا در قرون وسطی بود، همزمان با سلطنت سلجوقیان بر روم تحت حکومت علاءالدین کیقباد اول، که نام این شهر از او گرفته شده است و این شهر در زمان او مدتی پایتخت حکومت بود. بسیاری از مکان‌های دیدنی کنونی شهر نیز در همان دوران بنا شد.

آب و هوای آلانیا، معتدل و مدیترانه‌ای است؛

در این شهر، زمستان‌ها مرطوب و بارانی و تابستان‌ها گرم و خشک است. در آلانیا گرمای آفتاب را به مدت تقریبی حداقل 250 روز در طول سال می‌توان احساس کرد؛ دمای آب دریا در این شهر حدود 20 درجه سانتیگراد است و شوری 31 درصدی دارد و همه اینها بخشی از دلایل استقبال از این شهر است.

آلانیا با آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، جاذبه‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تاریخی به‌جا مانده از قرون گذشته، امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است.

بر اساس آمار، آلانیا در گردشگری ترکیه سهم 9 درصدی و در خرید املاک و مستغلات توسط خارجی‌ها، که اغلب اروپایی‌ هستند، حدود سهم 30 درصدی دارد.

بیش از 60 سال است که گردشگری، صنعت غالب این شهر شده است که در نتیجه‌‌ی آن جمعیت شهر هم افزایش یافته و همین یکی از جاذبه‌های این شهر است؛ زندگی مسالمت‌آمیز جمعیتی با نژادها، فرهنگ‌ها و عقاید متفاوت در کنار یکدیگر و با نهایت احترام.

جالب‌تر آنکه ساکنان خارجی این شهر، اعیاد و مناسبت‌های ملی خود را به ‌طور عمومی جشن می‌گیرند و همه را در آن سهیم می‌کنند؛ از جمله کریسمس برای مسیحیان و عید نوروز که ایرانیان هر سال آن را باشکوه تر از قبل برگزار می‌کنند.

در آلانیا سالانه رویدادهای ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی متناسب با موقعیت ساحلی و آب‌ و هوای گرم آن برگزار می‌شود که خود از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

مزایای زندگی در آلانیا

اگر به زندگی در ترکیه فکر می‌کنید، خوب است که در کنار شهرهای بزرگ و شناخته‌شده‌ای مثل استانبول، آنکارا و آنتالیا نگاهی هم به مزایای زندگی در آلانیا بیندازید، شاید زندگی در این شهر گرم و آفتابی را انتخاب کردید.

آب و هوا بی نظیر، هزینه زندگی مناسب، هزینه مناسب خرید ملک برای کسب اقامت یا شهروندی، مولتی فرهنگی بودن و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آلانیا، اصلی‌ترین مزایای زندگی در آلانیا است که در ادامه به آن ها میپردازیم:

آب‌ و هوای آلانیا

برای خیلی‌ از افراد اولین ویژگی برای انتخاب محل سکونت، آب ‌و هوای آن است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دنبال هوای معتدل در زمستان و هوای گرم و آفتاب درخشان در تابستان هستند تا روزها بتوانید کنار ساحل آفتابی استراحت نمایید یا در دریا شنا کنید و شب‌ها در کافه‌های کنار خیابان تا آخر شب بنشینید، به احتمال بسیار، زندگی در آلانیا برای شما گزینه مناسبی است.

هزینه زندگی در آلانیا

شهر آلانیا به ‌خاطر آب ‌و هوای مطبوعش، زمین حاصلخیزی دارد و بسیاری از اقلام خوراکی، از سبزیجات و صیفی‌جات و میوه‌ها در همین شهر تولید می‌شوند. از طرفی ماهی و دیگر خوراکی‌های دریایی، از اصلی‌ترین غذاهای این شهر ساحلی است که همیشه فراوان و در دسترس است.

بنابراین به‌ طور کلی هزینه خوراک در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مناسب تر است. البته این موضوع بستگی به سبک زندگی شما دارد و خیلی از اقلام این شهر با سایر شهرهای ترکیه فرقی نمیکند.

هزینه مناسب خرید ملک در آلانیا برای اخذ اقامت و شهروندی

همانطور که در بالا اشاره شد، حدود 30 درصد املاکی که توسط خارجی‌ها در ترکیه خریداری می‌شود متعلق به شهر آلانیا است. این آمار بسیار استثنایی است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران که اکثرا اروپایی و همچنین اهالی برخی از کشورهای خاورمیانه‌ مانند ایران، این شهر را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب دیده‌اند.

نگاهی متفاوت درباره معرفی شهر آلانیا و دلایل مهاجرت و زندگی در آن به‌طور کلی در میان کشورهایی که با خرید ملک می‌توان اقامت آنها را گرفت، ترکیه ارزان‌ترین کشور است. اما خرید ملک در آلانیا از شهرهای دیگر ترکیه نیز به‌صرفه‌تر است، مخصوصا با توجه به آب ‌و هوای مناسب، هزینه‌های پایین‌تر زندگی و آرامش و امنیتی که این شهر برای شما به ارمغان می‌آورد، می‌توانید به زندگی در شهر زیبای آلانیا بیشتر فکر کنید.

شهر آلانیا ۱۳۵ کیلومتر با فرودگاه آنتالیا و ۴۵ کیلومتر با فرودگاه قاضی پاشا فاصله دارد. از این دو فرودگاه می‌توان به بسیاری از شهرهای ترکیه و نیز کشورهای اروپایی و آسیایی پرواز کرد. همچنین پروازهای مستقیم هفتگی از آلانیا به تهران و بلعکس وجود دارد.

تنوع فرهنگی و زبانی

هرچند به ‌طور کلی ترکیه کشوری توریستی است و بسیاری از مناطق آن به حضور گردشگران از کشورها و فرهنگ‌های مختلف عادت دارند، اما آلانیا کمی با بقیه مناطق متفاوت است.

توریست‌ها و مهاجران ساکن در این شهر اغلب اروپایی هستند و در عین حال از کشورهای دیگر، مثل کشورهای عربی و ایران هم گردشگران و مهاجرانی در خود جای داده است. به همین دلیل فضای شهری آلانیا انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلف دارد.

در آلانیا برعکس دیگر شهرهای ترکیه، اغلب مردم محلی چند زبانه هستند و حداقل کمی انگلیسی و عربی و حتی فارسی می‌دانند.

جنبه‌ی توریستی آلانیا آنقدر پررنگ است که حتی مراکز خرید آن اغلب ارزهای پرکاربرد مثل دلار، یورو و پوند را به جای لیر می‌پذیرند.

جاذبه‌های طبیعی تاریخی و فرهنگی آلانیا

آلانیا شهری تاریخی است که علاوه بر سواحل زیبای مدیترانه‌ای، جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که باعث می‌شود چه به‌عنوان گردشگر به این شهر سفر کنید و چه بخواهید ساکن آن شوید، همیشه گزینه‌ای جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح داشته باشید.

نمودار وضعیت آب و هوای آلانیادر طول سال

یکی از مهمترین دلایل جذب میلیونی توریست شهر آلانیا وضعیت آب و هوای فوق العاده این شهر در طول سال است و خصوصا آفتابی که در فصل تابستان دارد که لذت آفتاب گرفتن در سواحل مدیترانه را دو چندان می کند، برای آشنایی بیشتر شما با وضعیت آب و هوا و تغییرات جوی سالیانه از تعدادی نمودار استفاده می کنیم که بصورت رسمی از سایت هواشناسی استان آنتالیا منتشر شده است.

در نمودار اول همانطور که مشخص است به تفکیک هر ماه، بالاترین و کمترین درجه هوا و میزان بارش باران مشخص شده است و براین اساس گرمترین ماه سال آگوست است و سردترین ماه سال ژانویه است.

اب و هوای آلانیا

در نمودار دوم مجددا به تفکیک هر ماه تعداد روزهای آفتابی (رنگ زرد)، روزهای نیمه ابری (رنگ طوسی)، روزهای ابری (رنگ مشکی) و روزهای بارانی که با خط آبی مشخص شده است را می توانید مشاهده کنید. بصورت میانگین نیمی از روهای یکماه در شهر آلانیا آفتابی است و این بسیار مورد توجه افرادی است که به این شهر سفر یا مهاجرت میکنند.

دمای هوای آلانیا

در نمودار سوم به تفکیک هر ماه درجه هوای شهر آلانیا گزارش داده شده است و حداقل و حداکثر دما برای شما مشخص شده است.

سردترین و گرمترین روز آلانیا

حقایق جالب در مورد شهر آلانیا

آلانیا شهری ساحلی در فاصله 135 کیلومتری شرق آنتالیا و در جنوب ترکیه است؛ این ستاره درخشان مدیترانه با سواحل شنی طولانی، جاذبه های تاریخی، آب و هوای مدیترانه ای، غذاهای محبوب ترکی و چشم اندازهای استثنایی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در جهان است.

شهر آلانیا موقعیت استراتژیکی دارد و به‌ عنوان یک دژ مستحکم شناخته می‌شود. این شهر اهمیت و ارزش سیاسی خود را در قرون وسطی و هنگام حکومت سلطان علاءالدین کیقباد به دست آورد. اکثر مکان‌های دیدنی و نقاط تاریخی این شهر مانند کارخانه کشتی سازی، برج قرمز یا قلعه آلانیا جزء آثار باقی مانده از سلطان کیقباد است.

مردم این شهر حساسیت زیادی روی سنت‌های قدیمی خود دارند؛ به ‌عنوان ‌مثال اگر شما از یک شهروند آلانیا در خصوص آداب‌ و رسوم، سنت‌ها یا فرهنگشان سؤال کنید آن‌ها ساعت‌ها برای شما صحبت کرده و داستان‌های جالبی را تعریف می‌کنند. جالب است که بدانید بعضی از سنت‌های این شهر شباهت زیادی به ایران دارد.

یکی از حقایق جالب در مورد آلانیا بافت تاریخی این شهر است که باعث ساخت کاروانسراهای تاریخی زیادی از جمله کاروانسرای آلانیا، ساراپسا و آلارا شده است.

مردم آلانیا علاقه زیادی به طب سنتی دارند و علیرغم رشد زیادی که در عرصه پزشکی داشته‌اند همچنان به مصرف داروهای سنتی برای شفای بیماری‌ها اعتقاد دارند.

توریست‌های زیادی هر ساله به خاطر استفاده از طب سنتی به این شهر سفر می‌کنند. مردم آلانیا از مواد گیاهی، چوب و سنگ‌های ارزشمند برای سلامت جسم و ذهن کمک می‌گیرند.

جذاب‌ترین اتفاقی که در یک خانواده آلانیایی اتفاق می‌افتد تولد فرزند است. هنگامی ‌که یک کودک می‌خواهد برای اولین بار وارد خانه شود مهمانی بزرگی برپا شده و خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای برای مهمانان فراهم می‌شود. هر کسی که از کنار این خانه بگذرد چه آشنا و چه غریبه می‌تواند وارد خانه شود و از این جشن لذت ببرد. مردم آلانیا معتقدند این جشن باعث پربرکت باقی ماندن خانه و سخاوتمندی نوزاد در سال‌های آینده می‌شود.

شهر آلانیا حدودا دارای 100000 ساکن خارجی است و تقریباً از همه فرهنگ های مختلف در آنجا با یکدیگر زندگی می‌کنند.
آلانیا به دلیل آب ‌و هوای مساعد خود تعداد زیادی زمین گلف دارد که باعث شده بازیکنان زیادی الانیا را برای تمرین انتخاب کنند.

در حال حاضر اکثر برندهای معروف رستوران مانند مک دونالد، استارباکس یا برگر کینگ و کی اف سی در شهر آلانیا شعبه دارند.
حتماً در فروشگاه‌ها و بازارهای محلی تخفیف بگیرید؛ زیرا در این شهر چانه‌زنی یک آئین است و با این کار می‌توانید هزینه کالای خود را تا دو یا سه برابر کاهش دهید.

بهترین راه حل برای سفر در داخل شهر آلانیا اتوبوس‌های کوچک هستند. تاکسی‌ها برای شما هزینه نسبتا زیادی را دارند مگر اینکه بصورت خانواده یا گروه 4 نفری بخواهید تردد کنید تاکسی می تواند گزینه مناسبی باشد.

آلانیا کشاورزی کاملا توسعه یافته ای دارد. این شهر به دلیل وجود مزارع موز، باغ پرتقال و لیمو ترش شهرت زیادی دارد.

قلعه آلانیا، یکی از با ارزش ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که به قرن 13 بازمی گردد. این قلعه ارتفاع ۲۵۰ متری دارد؛ برای وارد شدن به قلعه آلانیا باید بلیط تهیه کنید اما بازدید از اکثر جاهای آن برای عموم آزاد است.

برج سرخ نماد شهر آلانیا می باشد؛ برج سرخ ۱۲.۵ متر عرض و ۳۳ متر ارتفاع دارد. ساخت این برج در اوایل سلطنت علاءالدین کیقباد شروع شد و در سال ۱۲۲۶ به پایان رسید. روی برج سرخ پرچم شهر آلانیا قرار دارد و نام آن برگرفته شده از آجرهای قرمزش است. این برج هشت ضلعی از محل ساخت کشتی‌های شهر محافظت می‌کند.

غار دیم جزء شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی شهر آلانیا است؛ این غار عنوان دومین غار بزرگ ترکیه را به خود اختصاص داده است. غار دیم، در فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر آلانیا قرار گرفته و فضای داخلی آن پوشیده شده از سنگ آهک است.

آلانیا از معدود مکان های است که یک لذت شش ماهه در کنار دریا را ارائه می دهد و در آن حداقل 250 روز آفتابی را تجربه خواهید کرد.

حمام ترکی بخشی از فرهنگ ترکی است؛

ترکان عثمانی مفهوم حمام را از رومی ها به ارث بردند و آن را با سلیقه خود هماهنگ ساختند.

از لحاظ جغرافیایی شهر آلانیا در پایین کوهستان‌های توروس قرار گرفته و توسط باغ‌های پرتقال و لیمو بسیار زیادی احاطه شده است.
آلانیا در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر گرم‌ترین هوا و در ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر آب‌ و هوای بارانی دارد.

جذاب‌ترین فستیوال‌های شهر آلانیا

مردم ترکیه مسلمان هستند و مراسم و جشن‌های اسلامی زیادی برگزار می‌کنند. در کنار این مراسم، جشن‌های فرهنگی و فستیوال‌های مختلفی برپا می‌شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

هر سال در اوایل ماه می یا همان ماه اردیبهشت فستیوال بین‌المللی هنر و توریسم در آلانیا برگزار می‌شود. در این فستیوال نمایشگاه‌های هنری و آتش بازی‌های مختلفی برپا می‌شوند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از نمایشگاه غذا و نوشیدنی ترکیه بازدید کنند و مهارت خود را در این زمینه به عموم مردم نشان دهند. این فستیوال شامل برنامه‌های هنری، تئاتری و حرکات نمایشی زیادی می‌شود. ورود همه افراد به این رویدادها رایگان است و شما می‌توانید اوقات خوشی را تجربه کنید.

از سال ۱۹۹۴ به بعد فستیوال اپرا و باله در ماه‌های ژوئن و جولای هر سال در شهر آلانیا برگزار می‌شود و هنرمندان مختلف جهان به آنجا سفر می‌کنند تا در آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس حاضر شوند.

فستیوال بین‌المللی جاز در اوایل ماه سپتامبر بر پا می‌شود. افرادی که دوست دار موسیقی هستند، می‌توانند از سراسر جهان به شهر آلانیا سفر کنند و حداقل در یکی از کنسرت‌ها یا برنامه‌های این فستیوال حضور داشته باشند. کنسرت‌ها معمولاً از ساعت ۹ شب آغاز می‌شود و تا چهار روز ادامه دارد.

درباره بومی های شهر آلانیا

یکی از دلایل انتخاب شهر آلانیا بی شک بومی های این شهر هستند افرادی ساده و خونگرم که با زندگی در کنار خارجی ها و توریست ها خو گرفته اند و آگاه هستند دلیل رشد کسب و کارشان حضور میلیونی توریست ها در این شهر است.

بومی های این شهر از کاسبان تا ماموران انتظامی و مردم معمولی شهر همه و همه به خارجی ها بسیار احترام میگذارند و هرطور که بتوانند کمک میکنند و تقریبا به هر زبانی کم و بیش می توانند صحبت کنند و شما در این شهر حس غریب بودن ندارید و واقعا این شهر علیرغم اینکه جز خاک ترکیه است ولی اگر از چند شهر ترکیه بازدید کرده باشید کاملا متوجه تفاوت های زیادی که این شهر با سایر شهرها دارد خواهید شد.

درست است که ترکیه یک کشور مسلمان است ولی به همه ادیان و فرهنگ ها در شهر آلانیا احترام گذاشته می شود و شما می توانید خیلی راحت و بدون هیچ محدودیتی از نظر پوشش و مذهب و… در این شهر زندگی کنید و همه به هم احترام میگذارند.

درباره شهردار و شهرادی آلانیا

شهردار آلانیا آقای آدام هستند که سالهاست شهردار محبوب این شهر است و چه ترک ها و چه خارجی ها بسیار به ایشون علاقمند هستند و دلیل آن هم اهمیت فراوانی که به این شهر میدهد و همواره سعی میکند شرایط خوبی از نظر شهری در این شهر وجود داشته باشد و چه از لحاظ نظافت و محوطه سازی های فراوان تا امکاناتی که به هر شکلی برای این شهر فراهم میکند تا ساکنین از حضور در این شهر لذت ببرند که البته غیر از نهاد شهرداری سایر نهادهای دولتی این شهر دست به دست هم داده اند تا از هر لحاظ خاطره زندگی در این شهر جاودانه باشد، یکی از مسائل مهم امنیت فوق العاده بالای این شهر است و آمار جرایم بسیار پایین این شهر گویای امنیت آن است که البته دلایلی هم دارد از جمله اینکه این شهر توریستی است و شهرک های صنعتی در اطراف آن وجود ندارد و کسی برای کار به این شهر مهاجرت نمیکند نه ترکها و نه خارجی ها و از طرفی عدم اجازه برای ورود پناهنده ها به این شهر است که باعث افزایش امنیت می شود و در تمام ورودی های شهر پلیس ژاندارمری همه ورودی ها به شهر را کنترل میکند.

شهرداری این شهر با فرهنگ سازی های بسیار زیادی که انجام داده است و حمایتی که از حیوانات خیابانی میکند باعث شده است تا سگ ها و گربه های این شهر بدون اذیت و آزار زندگی کنند و همه مردم برای غذای آنها کمک میکنند و در شهری که حال حیوانات خوب است قطعا حال انسان ها هم خوب است.

درباره هتل های شهر آلانیا

شهر آلانیا بدلیل موقعیت توریستی که دارد و سواحل زیبایی که در امتداد این شهر وجود دارد باعث شده تا صدها هتل در این شهر پذیرای گردشگران باشد، هتل هایی که عمدتا به مانند یک شهر هستند و هرگونه امکانات رفاهی که فکر کنید در این هتل ها وجود دارد. البته هتل آپارتمان های زیادی هم وجود دارد. باید توجه کرد هتل های 5 ستاره سوپر لاکچری عمدتا در حد فاصل 20 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند که تعداد آنها کم نیست که البته با توجه به حجم بالای گردشگران این هتل ها عمدتا در طول سیزن اتاق خالی ندارند و خیلی از توریست ها به کرایه آپارتمان برای مدت اقامت خود اقدام میکنند. این هتل های معروف در طول سال برگزارکننده همایش ها و کنسرت های متعددی هستند و مثل تمام نقاط جهان از سایت های معروف رزرو هتل می توان به هتل های این شهر دسترسی پیدا کرد.

توریست درمانی

یکی از دلایل مهم و عمده سفر گردشگران به شهر آلانیا برای خدمات مکمل درمانی است که عمدتا در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار گران است، مواردی از جمله کاشت مو، خدمات دندانپزشکی، خدمات زیبایی و … که تقریبا طبق آمار یک دهم هزینه هایی است که یک گردشگر در کشور خود باید پرداخت کند لذا شما می توانید از این خدمات با مبالغ بسیار کم در طول سال استفاده کنید و پروسه سخت و زمانبری ندارد، کلینیک های مجهز و بروز بسیار زیادی آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

درباره بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر آلانیا

شهر آلانیا با داشتن 5 بیمارستان بزرگ و مجهز و تعداد زیادی مراکز درمانی محلی و داروخانه های بیشمار تمام نیازها و نگرانی های درمانی شما را برطرف می سازد و این تعداد بیمارستان خیلی بیشتر از ظرفیت مورد نیاز شهر است و این یک مزیت عالی برای افرادی که قصد سفر و مهاجرت به این شهر را دارند به حساب می آید. دکترهای این بیمارستان ها لزوما ترک نیستند و از ملیت های مختلفی هستند که بهترین خدمات درمانی را به شما ارائه میکنند. این بیمارستان ها هم دولتی هستند و هم خصوصی و در تمامی نقاط شهر در دسترس هستند.

درباره مراکز تحصیلی شهر آلانیا

شهر آلانیا بدلیل ساکنین خارجی زیادی که دارد مراکز تحصیلی بین المللی زیادی را در خود دارد. غیر از دانشگاه بزرگ کی قباد دانشگاه های خصوصی دیگری نیز برای علاقمندان وجود دارد که رشته های مختلفی را تدریس میکنند. مدارس بین المللی این شهر معروف هستند از جمله Bahçeşehir ، Amerikan Kültür Koleji ، Waldorf Schools ، Ted Alanya Koleji که عمده دانش آموزان آنها را خارجی های تشکیل میدهند که علاوه بر زبان ترکی سایر زبان های مهم دنیا را تدریس میکنند.

درباره هزینه های زندگی در شهر آلانیا

هزینه زندگی در شهر آلانیا با سایر شهرهای ترکیه خیلی تفاوت زیادی ندارد و در سراسر ترکیه تمامی مایحتاج زندگی از خدماتی تا مصرفی و خوراکی به لیر است حتی با اینکه این شهر کاملا توریستی است باز هم قیمت ها در فروشگاه ها و مغازه ها به لیر است، البته برای راحتی کار توریست ها در برخی مراکز توریستی به یورو هم از شما مبلغ را دریافت میکنند اما به این معنی نیست که رقم بالاتری داره از شما گرفته میشه و صرفا معادل لیر آنرا مثلا یورو یا دلار از شما میگیرند.

تقسیم بندی هزینه زندگی آلانیا

کیفیت زندگی در ترکیه 2024

اغلب مهاجران خارجی قبل از شروع مسافرت خود به کشور ترکیه سوالات مهم و کلیدی درباره کیفیت زندگی در ترکیه دارند و این سوال بجا و بحقی است. به همین دلیل ما در این قسمت لازم دانستیم تا با استفاده از آمار و اطلاعات به روز به این سوال عزیزان پاسخ دهیم. مطمئنا کیفیت زندگی در ترکیه نسبت به خیلی از کشورهای خاورمیانه ای بالا است اما نسبت به کشورهای اروپایی پیشرو شاید نسبتا پایین باشد.

شاخص ها

امتیاز

شرح

قدرت خرید

35.24

خیلی پایین

امنیت

60.48

بالا

بهداشت و درمان

70.73

بالا

آب و هوا

93.26

خیلی بالا

هزینه زندگی

31.62

خیلی پایین

نسبت قیمت ملک به درآمد

8.18

متوسط

زمان رفت و آمد ترافیکی

44.62

متوسط

کیفیت زندگی

125.96

بالا

فاصله آلانیا تا فرودگاه و سایر شهرهای بزرگ

برای افرادی که از نظر جغرافیایی با شهر آلانیا آشنایی ندارند فواصل این شهر تا فرودگاه و شهرهای بزرگ را با عکس توضیح میدهیم.

فاصله آلانیا تا تهران
فاصله آلانیا تا تهران

فاصله آلانیا تا فرودگاه قاضی پاشا

فاصله آلانیا تا فرودگاه قاضی پاشا

فاصله آلانیا تا فرودگاه آنتالیا

فاصله آلانیا تا فرودگاه آنتالیا

فاصله آلانیا تا ازمیر

فاصله آلانیا تا ازمیر

فاصله آلانیا تا استانبول

فاصله آلانیا تا استانبول

فاصله آلانیا تا آنکارا

فاصله آلانیا تا آنکارا

جمعیت آلانیا

جمعیت آلانیا بر اساس آمار سال 2021، 350636 نفر است.

این جمعیت شامل 177093 مرد و 173543 زن است.

به عنوان درصد: 50.51 درصد مرد، 49.49 درصد زن هستند.

نمودار تغییر جمعیت براساس سال میلادی

نمودار تغییر جمعیت براساس سال میلادی

نمودار رشد جمعیت شهر آلانیا

نمودار رشد جمعیت شهر آلانیا

لیست محله های شهر آلانیا و آمار ساکنین

نام محله

کل جمعیت

جمعیت مردان

جمعیت زنان

MAHMUTLAR MAHALLESİ

52.844

27.380

25.464

OBA MAHALLESİ

26.434

13.362

13.072

CİKCİLLİ MAHALLESİ

20.463

10.266

10.197

GÜLLER PINARI MAHALLESİ

17.680

8.743

8.937

KONAKLI MAHALLESİ

17.425

8.890

8.535

SARAY MAHALLESİ

16.611

7.897

8.714

AVSALLAR MAHALLESİ

14.342

7.313

7.029

KESTEL MAHALLESİ

13.468

6.431

7.037

HACET MAHALLESİ

13.036

6.494

6.542

KADIPAŞA MAHALLESİ

12.661

6.317

6.344

ŞEKERHANE MAHALLESİ

11.796

5.818

5.978

KIZLAR PINARI MAHALLESİ

11.622

5.693

5.929

TOSMUR MAHALLESİ

11.079

5.560

5.519

PAYALLAR MAHALLESİ

9.155

4.693

4.462

ÇIPLAKLI MAHALLESİ

8.726

4.456

4.270

SUGÖZÜ MAHALLESİ

6.882

3.580

3.302

CUMHURİYET MAHALLESİ

5.404

2.763

2.641

KARGICAK MAHALLESİ

5.282

2.652

2.630

FIĞLA MAHALLESİ

4.898

2.425

2.473

OKURCALAR MAHALLESİ

4.693

2.469

2.224

TÜRKLER MAHALLESİ

4.498

2.341

2.157

KÜÇÜKHASBAHÇE MAHALLESİ

4.220

2.141

2.079

TOSLAK MAHALLESİ

3.498

1.813

1.685

İNCEKUM MAHALLESİ

3.192

1.651

1.541

ÇARŞI MAHALLESİ

3.159

1.637

1.522

DEMİRTAŞ MAHALLESİ

3.090

1.574

1.516

BÜYÜKHASBAHÇE MAHALLESİ

3.081

1.546

1.535

DİNEK MAHALLESİ

2.264

1.230

1.034

HACIMEHMETLİ MAHALLESİ

2.178

1.107

1.071

ELİKESİK MAHALLESİ

2.094

1.081

1.013

EMİŞBELENİ MAHALLESİ

1.472

766

706

AKDAM MAHALLESİ

1.292

693

599

YEŞİLÖZ MAHALLESİ

1.289

654

635

DEĞİRMENDERE MAHALLESİ

1.282

652

630

ÇAMLICA MAHALLESİ

1.225

601

624

YAYLALI MAHALLESİ

1.185

602

583

BEKTAŞ MAHALLESİ

1.031

525

506

DERE MAHALLESİ

1.020

496

524

ALİEFENDİ MAHALLESİ

1.006

518

488

KIZILCAŞEHİR MAHALLESİ

930

473

457

MAHMUTSEYDİ MAHALLESİ

858

441

417

TEPE MAHALLESİ

838

415

423

GÜZELBAĞ MAHALLESİ

774

365

409

SAPADERE MAHALLESİ

715

356

359

İMAMLI MAHALLESİ

658

347

311

ŞIHLAR MAHALLESİ

641

351

290

KEŞEFLİ MAHALLESİ

638

327

311

ÇAKALLAR MAHALLESİ

629

306

323

KAYABAŞI MAHALLESİ

619

317

302

ALARA MAHALLESİ

616

314

302

GÜMÜŞKAVAK MAHALLESİ

592

309

283

İSHAKLI MAHALLESİ

571

277

294

SEKİ MAHALLESİ

566

296

270

BEYRELİ MAHALLESİ

547

270

277

KARAKOCALI MAHALLESİ

542

281

261

YENİKÖY MAHALLESİ

510

242

268

UZUNÖZ MAHALLESİ

498

270

228

UĞRAK MAHALLESİ

490

254

236

KARAMANLAR MAHALLESİ

478

235

243

SÜLEYMANLAR MAHALLESİ

466

255

211

HOCALAR MAHALLESİ

454

237

217

GÖZÜKÜÇÜKLÜ MAHALLESİ

449

229

220

BADEMAĞACI MAHALLESİ

428

222

206

SOĞUKPINAR MAHALLESİ

397

206

191

İSBATLI MAHALLESİ

382

192

190

AKÇATI MAHALLESİ

372

197

175

GÜNEY MAHALLESİ

369

183

186

OBAALACAMİ MAHALLESİ

368

196

172

YENİCE MAHALLESİ

367

197

170

HACIKERİMLER MAHALLESİ

359

178

181

TÜRKTAŞ MAHALLESİ

344

182

162

ÖZVADİ MAHALLESİ

332

170

162

SABURLAR MAHALLESİ

315

163

152

BURÇAKLAR MAHALLESİ

296

154

142

GÖZÜBÜYÜK MAHALLESİ

293

145

148

YAYLAKONAK MAHALLESİ

292

138

154

FAKIRCALI MAHALLESİ

289

150

139

KOCAOĞLANLI MAHALLESİ

275

143

132

ÜZÜMLÜ MAHALLESİ

253

124

129

BIÇAKÇI MAHALLESİ

249

126

123

ALACAMİ MAHALLESİ

245

114

131

BÜYÜKPINAR MAHALLESİ

239

125

114

BELDİBİ MAHALLESİ

238

120

118

TIRILAR MAHALLESİ

231

115

116

BASIRLI MAHALLESİ

227

114

113

ASMACA MAHALLESİ

223

121

102

TOPHANE MAHALLESİ

216

106

110

PAŞAKÖY MAHALLESİ

210

111

99

UĞURLU MAHALLESİ

203

110

93

BAYIR MAHALLESİ

200

94

106

KUZYAKA MAHALLESİ

199

104

95

GÜMÜŞGÖZE MAHALLESİ

194

92

102

ORHAN MAHALLESİ

179

89

90

BAŞKÖY MAHALLESİ

178

100

78

BUCAK MAHALLESİ

152

84

68

ÖTEKÖY MAHALLESİ

146

63

83

HİSARİÇİ MAHALLESİ

144

66

78

BAYIRKOZAĞACI MAHALLESİ

139

72

67

KARAPINAR MAHALLESİ

129

66

63

TAŞBAŞI MAHALLESİ

111

59

52

YASİRALİ MAHALLESİ

99

54

45

YALÇI MAHALLESİ

98

51

47

معرفی محله های شهر آلانیا

آلانیا در مجموع دارای 102 محله می باشد که عمدتا مناطقی هستند که جمعیت ترک بیشتری را دارد و اصطلاحا به آن منطقه ترک نشین گفته می شود و از طرفی مناطقی وجود دارد که خارجی های بیشتری در آن سکونت دارند که طبیعتا قیمت خانه ها برای اجاره یا خرید به مراتب بالاتر است و در ادامه ما صرفا مناطقی را معرفی میکنیم که مورد توجه گردشگران و خارجی ها می باشد. این مناطق را به ترتیب از آنتالیا که به سمت آلانیا حرکت میکنیم معرفی میکنیم. (آوسالار تا دمیرتاش)

محله آوسالار آلانیا

این منطقه در 25 کیلومتری شهر آلانیا و از مناطق غربی این شهر می باشد ساحل شنی یکدست از ویژگی های بارز این منطقه می باشد. ساحل زیبای INCEKUM که به ساحل طلایی معروف است در فصل های گردشگری مورد توجه توریست ها و ساکنین شهرهای اطراف می باشد.

هتل های لوکس و سرگرمی های ساحلی و تفریحات شبانه، پارک آبی و دلفیناریوم در آوسالار وجود دارد ملک های این منطقه بصورت ویلاها با ساختار قدیمی و آپارتمان های مدرن می باشد. فروشگاه های زنجیره ای (میگروس، کرفور، بیم، شوک و…) در این منطقه برای رفاه ساکنین وجود دارد، شهر SIDE با بناهای تاریخی که در مجاورت این منطقه قرار دارد برای علاقمندان به اماکن تاریخی جذاب می باشد.

محله آوسالار آلانیا

محله کوناکلی آلانیا

در 12 کیلومتری غرب آلانیا منطقه مسکونی کوناکلی با ساحل ماسه ای و سنگ ریزه وجود دارد در این منطقه ساحل خزندگان و کاروانسرای قدیمی شاراپسا است. فروشگاه ها عموما کوچک و مناسب گردشگران است. کافه ها و رستوران ها با غذاهای بین المللی و دیسکوها و کلاب ها بین گردشگران جوان بسیار مورد استقبال قرار میگیرد.

کارتینگ و یک باشگاه گلف کوچک و پارک آبی و دلفیناریوم در نزدیکی کوناکلی در آوسالار قرار دارد. ملک ها عموما بصورت مجتمع های ویلایی مجلل با زمین های پهناور با منظره کوه و دریا می باشد. فقط ساختمان هایی کم ارتفاع در این منطقه اجازه ساخت دارند و به همین علت قیمت بناها عموما بالاتر از نواحی دیگر است.

محله کوناکلی آلانیا

محله مرکزی آلانیا

این منطقه در 130 کیلومتری آلانیا و 45 کیلومتری فرودگاه قاضی پاشا آلانیا قرار دارد. بناها در این منطقه عموما بصورت ویلا ها و مجتمع های مسکونی هستند. در ناحیه ساحلی خانه های قدیمی و مجتمع های جدید بنا شده اند. ساحل معروف کلوپاترا، داملاتاش در این منطقه مورد توجه گردشگران و اهالی می باشد. مراکز تجاری و اداری، شرکت های بیمه در مرکز شهر قرار دارند.

رستوران های متعدد با غذاهای سنتی ترکیه و آسیایی و اروپایی در این منطقه می باشد برای کسانیکه به تفریحات شبانه علاقه دارند کلاب های شبانه و بارهای مشهور در این منطقه آماده کار هستند. قلعه آلانیا که روی کوه واقع شده، موزه باستان شناسی، مساجد باستانی و غارهای بسیار زیبا و پارک آبی نیز در این منطقه می باشد. نزدیکی به مراکز خرید، دانشگاه ها و امکانات رفاهی شهری جز ویژگی های این منطقه است. اصلی ترین میدان شهر میدان آتاتورک در این منطقه می باشد.

محله مرکزی آلانیا

محله بکتاش آلانیا

در قسمت شمالی شهر آلانیا منطقه بکتاش و تپه قرار دارد که در کوهپایه های کوه تروس می باشد و منظره بی نظیر از دریا و قلعه و شهر آلانیا از اینجا بسیار دیدنی است.

ساکنین این منطقه بیشتر محلی هستند، ویلاها و ساختمان های در این منطقه برای اتباع خارجی جذابیت بالایی دارد. رستوران های محلی در این منطقه متعدد وجود دارد که پیشنهاد ما صبحانه های محلی و سنتی ترکیه می باشد.

محله بکتاش آلانیا

محله جیکجیلی آلانیا

جیکجیلی انتخاب کسانی است که آرامش و امکانات را با هم میخواهند. اتوبان Çevre yolu که آنتالیا و قاضی پاشا را به هم وصل می کند از دل جیکجیلی میگذرد. از تراس پارک جیکجیلی شما منظره تمام شهر آلانیا را خواهید دید. جیکجیلی تمام امکانات رفاهی شهری را برای ساکنین خود به همراه دارد.

دانشگاه، بیمارستان، مدارس دولتی در تمام مقاطع، مرکز بهداشت، مرکز خرید محبوب آلانیا (آلانیوم)، سوپر مارکت و شنبه بازار. با 15 دقیقه پیاده روی شما می توانید به جنگل یا دریا برسید دسترسی آسان به سواحل و رستوران بارهای جیکجیلی از جاذبه های این منطقه می باشد.

محله جیکجیلی آلانیا

محله اوبا آلانیا

اوبا یکی از مناطق وسیع آلانیاست که در شمال شرقی این شهر واقع شده است. این منطقه با کمربندی Çevre yolu به اوبای شمالی و جنوبی تقسیم می شود. سرمایه گذاری در این منطقه که یکی از مناطق به نام آلانیاست برای سرمایه گذاران بسیار سود ده می باشد.

اوبای شمالی که در ارتفاع واقع شده است که با دید دریای زیبای مدیترانه و قلعه آلانیا شما را حیرت زده می کند.
امکانات رفاهی شهری از جمله مدرسه، مراکز خرید، دانشگاه، بیمارستان و… در این منطقه آسودگی خیال را برای کسانیکه قصد زندگی طولانی مدت در آلانیا را دارند، فراهم میکند. منطقه گردشگری دیم چای و رود دیم با کلوپ ها و رستوران های زیبا در این منطقه می باشد.

محله اوبا آلانیا

محله توسمور آلانیا

بعد از منطقه اوبا به سمت کستل و محموتلار که حرکت کنیم به توسمور میرسیم که از مناطق محبوب گردشگران می باشد سواحل و امکانات تفریحی از جمله جت اسکی، چتر بازی، پاراسیلینگ جذب گردشگری را در این منطقه بالا برده است.

محله توسمور آلانیا

محله کستل آلانیا

این منطقه یکی از نوسازترین مناطق آلانیاست که کاملا براساس اصول شهرسازی مدرن ساخته شده است. همین امر توجه بسیاری از سرمایه گذاران به ملک را به خود جلب کرده است. وجود خط ساحلی طولانی و هتل های مجلل و امکانات شهری از جمله دانشگاه کی قباد، سرویس حمل و نقل عمومی و دسترسی آسان به مرکز شهر و تعداد زیاد مجتمع های زیبا و منظره زیبای دریای مدیترانه این منطقه را برای خارجیان منحصر بفرد کرده است.

محله کستل آلانیا

محله محموتلار آلانیا

در 12 کیلومتری شرقی مرکز آلانیا منطقه محموتلار واقع شده است، مابین منطقه کستل و کارگیجاک. این منطقه که در سالهای اخیر رشد چشمگیری در ساخت و ساز داشته مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است. محموتلار قلب تپنده شهر آلانیا با امکانات رفاهی شهری از جمله بار رستوران های بسیار متعدد، فروشگاه های زنجیره ای، بازارهای میوه، پزشک خانواده و مدارس در تمام مقاطع شرایط خوبی را برای کسانیکه قصد زندگی طولانی مدت در آلانیا را دارند، فراهم کرده است.

ساحل های ماسه ای و هتل های بزرگ و رستوران های متعدد تراکم برج ها و ساختمان های زیبا در این منطقه توجه گردشگران بسیاری را به خوب جلب کرده است و این منطقه در تمام فصل بسیار زیبا و پر از شور زندگی است.

محله محموتلار آلانیا

محله کارگیجاک آلانیا

اولین منطقه بعد از دمیرتاش برای ورود به آلانیا کارگیجاک می باشد.
منطقه کارگیجاک با طول خط ساحلی 4500 متر و مساحت 1800 هکتار میزبان گردشگران و ساکنینی است که از کشورهای مختلف اروپا به این منطقه مسافرت کرده اند.
ساحل شنی و خلیج های بی نظیر و آسمان آبی در این منطقه طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می کند. هتل های زیبا و لوکس کارگیجاک در تمام فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری است.

محله کارگیجاک آلانیا

محله دمیرتاش آلانیا

این منطقه در شرق آلانیا و 15 کیلومتری فرودگاه قاضی پاشا قرار دارد در نزدیکی های این منطقه بقایای شهر رومی SIDER و یک ساحل بکر منحصربفرد وجود دارد که بسیار پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید. این منطقه به دور از جریانات پر سر و صدای گردشگران مکانی است جذاب برای آنان که دنبال آرامش و زندگی در نزدیکی طبیعیت دلنشین هستند. برای کسانیکه دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند این منطقه با زمین های ارزان قیمت و دورنمایی از رشد و پیشرفت بسیار سود ده می باشد.

محله دمیرتاش آلانیا

اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا

اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا علاوه بر آنچه تصور میشود یک شهر کوچک ساحلی است، یک شهر تاریخی و زیبا است که اماکن گردشگری بسیار زیادی در آن وجود دارد که با توجه به تنوع این مراکز هر نوع سلیقه ای از گردشگران را می تواند راضی نگه دارد.

معرفی موزه باستان شناسی آلانیا

ترکیه با شگفتی های بی شمار معماری و تاریخ بسیار غنی خود توانسته است به یکی از نقاط محبوب گردشگری تبدیل گردد. به ویژه در میان علاقه مندانی که به دنبال کاوش عمیق در دل تاریخ هستند. یکی از این مکان های تاریخی پرطرفدار، موزه ها می باشند! موزه ها در ترکیه عناصر جذاب تاریخ ترکیه را به نمایش می گذارند که شامل تعداد زیادی از شخصیت های تاریخی در دوران مختلف مانند رومی ها، عثمانی ها و بیزانس ها می شود.اگر به ترکیه سفر کرده و سری به آنتالیا زده باشید، به احتمال زیاد اسم موزه باستان شناسی آلانیا را شنیده‌اید! موزه ای قدیمی که یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی در شهر آلانیا به حساب می‌آید.

موزه باستان شناسی آلانیا

چه آثاری در موزه باستان شناسی آلانیا قرار دارد؟

موزه باستان شناسی آلانیا (Alayna Archaeological Museum) در سال 1967 تاسیس گردید و در سال 2012 بازسازی شده است. در آن زمان از این موزه آلانیا برای نشان دادن قدمت و آثار آناتولی قدیم، استفاده می‌شد. به مرور زمان، آثار ارزشمند زیادی از دوره‌های زمانی مختلف به این موزه اضافه شد. در حال حاضر شما می‌توانید با بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا، آثار سرامیکی، مرمری، برنزی، سنگی و شیشه‌ای زیادی را که متعلق به دوران‌ یونان، روم باستان، بیزانس، سلجوقیان و عثمانیان هستند، مشاهده کنید.

همه چیز درباره ساحل کلئوپاترا

کشور ترکیه میزبان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی است؛ بله، شهر آلانیا! آلانیا در امتداد سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر، سواحل بی نظیری را در خود جای داده که یکی از آن ها، ساحل کلئوپاترا است؛ ساحل کلئوپاترا از سمت غربی شبه‌جزیره‌ی تاریخی آلانیا شروع شده و تا طول دو کیلومتر ادامه پیدا می‌کند. ساحل پرچم آبی که به خاطر آب های شفاف، آبی مدیترانه ای و شن های طلایی اش نه تنها در آلانیا، بلکه یکی از محبوب ترین سواحل منطقه مدیترانه است و سالانه پذیرای بیش از 2 میلیون گردشگر است.
ساحل کلئوپاترا تاریخ، طبیعت، زندگی شهری و دریا را در یک نقطه قرار می دهد!

چرا ساحل کلئوپاترا؟

احتمالاً تاکنون حدس زده‌اید که نام ساحل کلئوپاترا از ملکه معروف مصر گرفته شده است که در سال‌های پیش از میلاد زندگی می‌کرده است. افسانه ها می گویند: ملکه قدرتمند مصر، کلئوپاترا، در آب های کریستالی و فیروزه ای این ساحل شنا می کرده و در ساحل طلایی رنگ آن آفتاب می گرفته است.ساحل کلئوپاترا به غیر از افسانه ای که پیرامون آن وجود دارد، به نظر می رسد یکی از سواحل مهم گردشگری در آلانیا است. آلانیا، به لطف وجود این ساحل زیبا به گردشگری منطقه کمک می کند و سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. بله، ساحل کلئوپاترا یکی از محبوب ترین سواحل آلانیا است؛ ساحلی زیبا با ترکیبی از دریا، ماسه و خورشید! گردشگرانی که به منطقه آلانیا سفر می‌کنند معمولاً برای دیدن ساحل کلئوپاترا و گذراندن تعطیلات تابستانی خود در آن به این ناحیه سفر می‌کنند. جالب این است که این ساحل فاصله چندانی با مرکز شهر آلانیا ندارد و به‌ راحتی و با کمی پیاده‌روی به ساحل خواهید رسید.

ساحل کلوپاترا آلانیا

ساحل کلئوپاترا ماسه‌هایی به رنگ زرد، طلایی و آبی بسیار شفاف دارد که در اولین نگاه زیبایی خیره‌کننده‌اش شما را مبهوت خواهد کرد.همان گونه که بیان شد، این ساحل تقریباً دو کیلومتر طول و چهل متر عرض دارد که با شن و ماسه طلایی پر شده است. علاوه بر این آب بسیار شفاف، تمیز و جذاب است، تا جایی که شما حتی می‌توانید ماهی ها و دنیای زیر آب را به راحتی تماشا کنید. به دلیل عمق کم آب می‌توانید با خیال راحت تا فاصله هشت تا ده متری ساحل شنا کنید. به همین دلیل این ساحل برای افرادی که به ‌طور کامل شنا بلد نیستند یا با بچه کوچک به مسافرت رفته‌اند بسیار مناسب است.

معرفی غار داملاتاش آلانیا

شهر آلانیا به دلیل آب و هوای معتدل، قیمت های مناسب، سواحل شنی، کوه‌های مرتفع، مراتع سرسبز، فلات‌ها و رودخانه‌ها، اماکن تاریخی و غذای خوب یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که سهم قابل توجهی در گردشگری کشور دارد. با ظهور گردشگری در این شهر که در دهه 1980 آغاز شد، شهر شکل فعلی خود را به دست آورد و صنعت گردشگری به یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی آلانیا تبدیل شد. نکته جالب در مورد ترکیه این است که حدود ۳۰۰۰ غار در این کشور کشف و بررسی شده‌اند و شهر آلانیا نیز در بین غارهای طبیعی رتبه اول را دارد.

غار داملاتاش با قدمت 15000 ساله در سال های اخیر به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. جدا از زیبایی خیره کننده، این غار یک مکان مهم برای گردشگری درمانی است؛ زیرا اعتقاد بر اینست که به درمان بیماری های ریوی مانند آسم کمک می کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا با داستان شنیدنی این غار آشنا شوید.

غار داملاتاش آلانیا

تاریخچه کشف غار داملاتاش

غار داملاتاش (Damlatas Cave) در مرکز آلانیا قرار دارد و دقیقاً در غرب قلعه تاریخی آلانیا واقع شده است. به نظر می‌رسد این غار مکانی برای حفاری سنگ‌هایی بوده که برای ساخت بندر مورد استفاده قرار گرفته است، در ورودی غار داملاتاش آلانیا گذرگاهی به طول ۵۰ متر و عرض ۱۵ متر وجود دارد که اگر از آن عبور کنید به اتاقی با سقف بلند می‌رسید و از آنجا می‌توانید به انتهای غار بروید. این غارها به طور تصادفی در سال ۱۹۴۸ هنگام ساخت بندر آلانیا به دلیل انفجار دینامیت برای استخراج سنگ کشف شدند. در طول جنگ جهانی دوم، چندین سرباز آلمانی در این غار پنهان شده بودند و از قضا یکی از این سربازان مبتلا به آسم بود و در این مدت در غار تحت درمان قرار گرفت. این امر منجر به مداخله متخصصان آلمانی و حفاظت از غار شد، سپس مطالعات متعددی در این زمینه آغاز شد که پس از چندین سال تجزیه و تحلیل به این نتیجه رسیدند که هوای داخل غار داملاتاش درمانی است، از آن زمان بسیاری از گردشگران به این شهر سفر کردند و پایگاه گردشگری آلانیا آغاز شد.

ساختار غار داملاتاش

بر اساس مطالعات انجام شده، باران نقش بسزایی در شکل‌گیری غار داملاتاش داشته است و قطرات باران در لایه‌های سنگ آهک سوراخ ایجاد کرده است، سپس سوراخ‌های عظیمی ایجاد شده و برخی قطرات کوچک باران در داخل سوراخ‌ها یخ زده و بلندتر شده و به هم پیوسته که ستون‌های غار را تشکیل داده‌اند. داملاتاش در زبان ترکی به معنای سنگ افتاده است؛ دلیل نام گذاری این غار نیز ریزش قطره ها در داخل غار است!
در ورودی غار داملاتاش حفره ای استوانه ای به قطر ۱۳ متر و ارتفاع ۱۵ متر قرار دارد؛ این غار مملو از استالاکتیت ها و استالاگمیت‌ها است که طول آن ها ۲۰ تا ۳۰ متر است و در طول ۱۵۰۰۰ سال ایجاد شده اند.

استالاگمیت‌ها از دیوار غار به شکل لوسترهای یخی آویزان هستند.

 غار داملاتاش در شهر آلانیا

استالاگمیت‌ها کوه‌های گردی هستند که به دلیل رسوبات آب معدنی در کف غار تشکیل شده‌اند. برای عبور گردشگر، دو سطح با سوراخ استوانه ای وجود دارد که گردشگر را به قسمت پایین راهنمایی می‌کند. مساحت غار داملاتاش، 180-200 متر مربع و حجم کلی آن حدود 2500 متر مکعب در هر دو سطح می باشد. هوای غار دارای مقدار نسبتا بالایی دی اکسید کربن است که حدود 10 تا 12 برابر بیشتر از هوای معمولی است و رطوبت آن 95 درصد است. دمای هوای غار بدون توجه به فصل های مختلف سال همواره 22 تا 23 درجه سانتی گراد است. امکان ریزش در غار داملاتاش وجود ندارد؛ زیرا کل دیواره‌های غار ۱۰ متر ضخامت دارند که در لایه‌های ششم و هفتم زمین واقع شده است. بنابراین نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید با آرامش خاطر از این مکان بی نظیر لذت ببرید.

درمان آسم با تنفس هوای غار داملاتاش

برخی بر این باورند که این غار برای درمان آسم بسیار مؤثر است. به همین دلیل، سالانه بیش از ۲۰۰۰ نفر برای درمان آسم از غار داملاتاش آلانیا دیدن می‌کنند. این غار به دلیل تأثیر بسیاری که دردرمان اختلالات تنفسی و آسم دارد به “غار درمانی آسم” معروف است. در حقیقت، اکثر بازدیدکنندگان اولیه این غار افراد مبتلا به آسم بودند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط شهرداری آلانیا در سال ۲۰۱۰ ، تعداد بازدید کنندگان این غار در طول هفت ماه به ۱۱۴۰۰۰ گردشگر رسیده بود که از این تعداد ۲۱۰۰ نفر مبتلا به آسم بودند که در سال ۲۰۱۴، تعداد بازدیدکنندگان مبتلا به آسم به ۴۰۰۰ نفر رسید.

همان گونه که بیان شد، هوای داخل غار دارای ۹۵ درصد رطوبت است و دمای هوا بدون توجه به فصل ۲۲-۲۳ درجه سانتیگراد (۷۲ -۷۳ درجه فارنهایت) است. هوای داخل غار داملاتاش از ۷۱ ٪ نیتروژن، ۲۰% اکسیژن، ۱% یون‌های رادیواکتیو و مقادیر جزئی دی اکسید کربن تشکیل شده است. با توجه به تعداد بالای گردشگران این غار، مسئولین زمان بندی ویژه‌ای را برای بیماران مبتلا به آسم ارائه کردند. این برنامه شامل چهار ساعت در روز در غار به مدت ۲۱ روز است. هر روز بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر، غار فقط برای بازدیدکنندگان مبتلا به بیماری‌های تنفسی قابل استفاده است.

بیمارانی که برای درمان در این غار به آلانیا سفر می‌کنند باید تحت نظر پزشک باشند و از وی اجازه بگیرند. بیمارانی که بیش از ۱۰ سال آسم داشته‌اند پس از اتمام دوره به طور موقت احساس بهتری خواهند داشت و بیماران بین ۴۰ تا ۶۰ سال که کمتر از ۱۰ سال آسم داشته‌اند می‌توانند به طور کامل درمان شوند.

موزه و خانه آتاتورک در آلانیا

موزه و خانه آتاتورک در آلانیا یکی از چندین موزه و خانه‌موزه‌های آتاتورک است که در چندین شهر این سرزمین از جمله آنتالیا، استانبول، ازمیر، قونیه، ارزروم و چند شهر دیگر قرار دارند و سبب تاسیس و بازگشایی آنها، حضور و اقامت یک یا چند روزه آتاتورک در این اماکن بوده‌ است. این موزه و خانه بنایی سه ‌طبقه با معماری سنتی قرن‌ نوزدهمی ترکیه است که در زمینی به مساحت 800 متر مربع قرار دارد. طرح معماری و ساخت بنا را به شخصی به نام بِیری اوستا (Beyri Usta) نسبت می‌دهند و مالک اصلی خانه نیز توفیق آزاک‌اوغلو بوده است.

این خانه از اموال فرمانداری وقت آلانیا بود که آتاتورک هنگام سفر خود، در این خانه اقامت داشت. چنان ‌که می‌دانید، مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار و پدر جمهوری ترکیه و مهم‌ترین شخصیت محبوب ملی در میان مردم این کشور است. داستان این خانه ‌موزه به بازدید آتاتورک از منطقه آنتالیا و شهر آلانیا باز می‌گردد. آتاتورک دو بار در سال‌های 1930 و 1935، به استان آنتالیا سفر کرد و در سفر دوم خود در 18 فوریه سال 1935، طی توقفی در آلانیا، در این خانه اقامت کرد. چندین سال پس از درگذشت آتاتورک رفعت آزاک‌اوغلو، از اعضای خانواده آزاک‌اوغلو، این خانه را برای تغییر کاربری به موزه به وزارت فرهنگ اهدا کرد و پس از مرمت و بازسازی، در نیمه دوم دهه 1980 میلادی این موزه برای بازدید عموم گشایش یافت.

خانه آتاتورک در آلانیا

برج قرمز آلانیا

ترکیه کشوری با جاذبه‌های گردشگری فراوان است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است؛ برج قرمز یکی از این جاذبه‌های توریستی است که از سازه‌های دفاعی قرون ‌وسطی به شمار می‌آید و در شهر آلانیا واقع ‌شده است. این برج، نماد شهر آلانیا است! اگر قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید، برج قرمز را به خاطر بسپارید! بازدید از معماری قرون ‌وسطایی برج قرمز و گردش در سایر مناطق گردشگری اطراف آن، قطعا یک روز خاطره‌انگیز را برای شما و عزیزانتان به همراه خواهد داشت.

برج قرمز آلانیا

تاریخچه برج قرمز آلانیا

برج سرخ یا همان برج قرمز آلانیا، در قرن سیزدهم میلادی (سال 1226 میلادی) و به دستور مستقیم علاءالدین کیقباد اول، حاکم سلجوقی، ساخت ه‌شده است. معمار اصلی این برج تاریخی، ابوعلی رها است؛ او در آن زمان از اساتید برجسته معماری در حلب بود که مسئولیت ساخت برج قرمز به او محول شد. در هنگام بازدید می‌توانید نام این استاد را در کتیبه‌ای که در بخش شمالی نمای برج قرار دارد، مشاهده کنید. در کتیبه دیگری که در بخش جنوبی قرار دارد، نام سلطان با القابی همچون سلطان سلاطین، حافظ صلح، حاکم زمین و دو دریا و یاور مسلمان حکاکی شده است. برج قرمز در آن زمان مهم‌ترین عنصر دفاعی آلانیا و محافظ کارخانه کشتی‌سازی این شهر بود. این برج از ورودی بندر در برابر حملات دریایی دشمن محافظت می‌کرد؛ همچنین این برج از قلعه بالای تپه در برابر حملات زمینی نیز پاسداری می‌کرد.

معماری برج قرمز آلانیا

این برج از سنگ، آجر و مرمر ساخته ‌شده و از ساختمان‌های باستانی منطقه آلانیا است که به نماد اصلی این شهر نیز تبدیل ‌شده است. استفاده از آجرهایی با رنگ سرخ در ساخت این سازه تاریخی، باعث شده تا نام برج قرمز یا برج سرخ را روی آن بگذارند. این بنا دارای یک طراحی هشت ‌ضلعی است که عرض هر ضلع آن برابر با 12.5 متر است. قطر برج سرخ برابر با 29 متر و ارتفاع آن 33 متر است. این برج زیبا و تاریخی دارای پنج طبقه است و برای رسیدن به بالاترین نقطه آن باید 85 پله را پیمود. با وجود ظاهر بیرونی ساده برج قرمز، داخل آن دارای نقشه به نسبت پیچیده و جذابی است. با توجه به نیازهای نظامی آن زمان و استراتژی‌های محافظت از برج، هر طبقه ساختار داخلی متفاوتی دارد. شکاف‌های کوچکی در دیوارهای بیرونی برج تعبیه ‌شده‌اند که امکان مشاهده وضعیت بیرون برج را مهیا می‌کنند. کل این ساختمان توسط یک ستون داخلی بزرگ که محور برج قرمز آلانیا را تشکیل می‌دهد، استوار است. فضای داخل این ستون عظیم دارای یک بخش خالی است که امکان رساندن آب شرب به سربازان و مدافعان برج قرمز را مهیا می‌کرد. طبقه پنجم و آخر این برج، یک تراس یا اصطلاحاً روف بدون سقف است. دورتا دور این تراس مجهز به نرده‌های مستحکمی است که محل قرارگیری کماندارها بوده‌اند. یک مسیر دایره‌ای شکل در بالای این طبقه ایجاد شده که امکان قدم زدن و بررسی کامل اوضاع را به فرماندهان می‌داد. برج سرخ آلانیا مانند گذشته، شکوه و جذابیت خود را حفظ کرده و باعث شده تا گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از آن و جاذبه‌های اطراف آن به آلانیا بیایند. اولیا چلبی که در قرن هفدهم به این قلعه سفرکرده بود، در مورد عظمت آن گفته است: یک برج هشت ‌ضلعی در ساحل آلانیا وجود دارد که می‌تواند در یک محاصره به 2000 فرد سرپناه بدهد.

سالن تئاتر روباز آلانیا

سالن تئاتر رو باز آلانیا علاوه بر اینکه مکان مهمی است، در سال 2013 افتتاح شد و میزبان رویدادهای مهم آلانیا می باشد. دوستداران تئاتر می توانند از اجرای زنده در فضای باز و از آب و هوای گرم ترکیه لذت ببرند. سالن تئاتر رو باز آلانیا با ظرفیتی بیش از 3000 نفر، میزبان کنسرت ها و نمایش هایی است که به مناسب های مختلف در آن برگزار می شود و ارزش آن که در زمان تعطیلات خود از آن بازدید کنید را دارد. قبل از غروب از این مجموعه بازدید کنید تا از دیدن منظره آفتاب دریا که در پشت صحنه نمایش پایین می رود لذت ببرید.

تئاتر روباز آلانیا

مسجد سلیمانیه

این مسجد به دلیل طراحی معماری عثمانی آن که به قرن شانزدهم بر می گردد بسیار تحسین برانگیز است و برجسته ترین ویژگی آن حکاکی های روی پنجره ها و درهای چوبی اش است. این مسجد در خارج از زمان عبادت برای بازدید عموم آزاد است و زنان و مردان در صورتی که لباس مناسب پوشیده باشند می توانند وارد آن شوند. از دیگر مساجد تاریخی قابل توجه در آلانیا می توان به مساجد امیر بدرالدین متعلق به قرن سیزدهم و آکسبه سلطان اشاره کرد.

مسجد سلیمانیه

قلعه آلانیا

قلعه آلانیا، بقایای یک قلعه سلجوقی است که پس از فتح آلانیا توسط علاءالدین کیقباد اول در سال 1220 ساخته شد. به لطف موقعیت استراتژیک، این منطقه چشم اندازهای دیدنی و بسیار دور شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.
با سوار شدن به یک گوندولا (gondola) در ایستگاه تله کابین داملاتاش (Damlataş) که در پایین قرار دارد به ایستگاه تله کابین کاله در بالا، که در بخش احمدک (Ehmedek) قلعه قرار دارد وارد می شوید. از آنجایی که 1100 نفر در ساعت به راحتی جابجا می شوند پس لازم نیست خیلی صبر کنید تا سفر 900 متری خود را به بالای قلعه انجام دهید. از آنجا می توانید بخشی از دیوارهای 6.5 کیلومتری را پیاده روی کنید یا از موزه رو باز و آثار باستانی آن که متعلق به دوره بیزانس، سلجوقی و عثمانی است بازدید نمایید.

قلعه تاریخی آلانیا

فانوس دریایی آلانیا

فانوس دریایی آلانیا در انتهای مسیری قرار دارد که تا حدودی تفریحگاه آلانیا را در بر می گیرد. قدم زدن در این ساختار تاریخی با منظره قایق ها در یک طرف و دریای آزاد در طرف دیگر، بسیار لذت بخش است. خود این تفریحگاه بیش از یک دهه پیش ساخته شده است و بیش از 280 اسکله با ترکیبی از قایق های تفریحی و قایق های بادبانی لوکس در اینجا وجود دارند. حتی اگر قایق شخصی هم ندارید، قدم زدن در کنار اسکله ها سرگرم کننده خواهد بود. برای هیجان بیشتر، با یک راهنمای حرفه ای برای گشت و گذار به غواصی، شنا و تفریح بروید.

فانوس دریایی آلانیا

تفریحات آلانیا

تله کابین آلانیا

آلانیا دارای یک خط تله کابین است که در آن 16 واگن به طور مداوم کار می کنند. ظرفیت این واگن ها 8 نفر می باشد و در حدود 20 ثانیه به ایستگاه می رسند. سرعت واگن ها هنگام رسیدن به ایستگاه کند می شود و سوار و پیاده شدن از آن انجام می گیرد. سیستم تله کابین آلانیا تنها به دلیل امنیت مسافران در هوای طوفانی، حمل و نقل را به صورت مقطعی انجام می دهد. وقتی با تله کابین به بالا می روید، در ایستگاه احمدک (Ehmedek) پیاده خواهید شد که متعلق به قلعه آلانیا بوده و اولین محل تاریخی است که مشاهده می کنید. اگر در مسیرهای پیاده روی حرکت کنید، آثار سلجوقی را پیدا خواهید کرد و به دوران جدیدتر عثمانی می رسید.

تله کابین آلانیا

پارک آبی آلانیا

پارک آبی آلانیا آکواپارک یکی از بزرگترین پارک های آبی در مناطق آلانیا و آنتالیا است که حدود 6500 متر مربع را پوشش می دهد و دارای 2000 نفر ظرفیت روزانه است.

این پارک آبی با مرکز شهر آلانیا حدود 40 کیلومتر فاصله دارد و دارای 24 سرسره مختلف، 7 استخر، استخر موج، فوتبال آبی، بانجی جامپینگ از ارتفاع 70 متری، دیسکو، رستوران، استخر کودکان، قایقرانی در مسیر 300 متری با امواج مصنوعی، تراس برای لذت بردن از منظره خورشید و دریا، دوش، رختکن، صندوق امانات رایگان، مراقبت های بهداشتی، انیمیشن کودکان و موارد دیگر است که باعث می شود در تمام روز سرگرمی و ماجراجویی های زیادی برای انجام دادن وجود داشته باشد.

پارک آبی آلانیا

کشتی های تفریحی آلانیا

از دیگر خاطره سازهای آلانیا، کشتی های تفریحی آن است. یکی دیگر از تفریحات آلانیا که توصیه میکنم آن را از دست ندهید.
کشتی های تفریحی آلانیا در محل اسکله آلانیا قرار دارند. کشتیهایی که شکل و شمایل متفاوتشان دقیقه هایی از دید شما را با کنجکاوی لذت بخشی به خود اختصاص خواهند داد‌. برنامه این کشتیها دارای دو نوع تور روزانه و شبانه هستند. تورهای روزانه معمولا تایم بیشتری دارند. همراه با ترانسفر از محل اقامت شما و غذا.

مدت زمانی حدود پنج ساعت شما را بر روی آبهای نیلگون مدیترانه به سفری کوتاه میبرند و در این مدت هم در میانه دریا جهت شنا و آب تنی و کف پارتی توقف دارند. تورهای شبانه اما متفاوت ترند. قیمت و تایم کمتری دارند. حدود یک ساعت با یک تور دسته جمعی روی آب شناور خواهید بود و در این تایم با موسیقی، رقص و کف پارتی اصلا متوجه گذر زمان نیستید. کشتی های زیبای تفریحی آلانیا را میتوان از بهترین تفریحات آلانیا به شمار آورد.

کشتی تفریحی آلانیا

تور کواد سافاری آلانیا

تور کواد سافاری یکی دیگر از تفریحات آلانیا محسوب میشود که بسیار پر هیجان است. جهت رفتن به این تور میتوانید به دفاتر مخصوص تورهای گردشگری در آلانیا که به وفور در سطح شهر وجود دارد مراجعه کنید. کواد مینی موتور سیکلت پرقدرتی است که برای مسیرهای پرفراز و نشیب مناسب است و نیازی هم به داشتن گواهینامه ندارد.

بهترین مسیر برای تور کواد سافاری در آلانیا کوه های توروس است که در آن مسیر از رودخانه هم خواهید گذشت. قبل از سفر، لیدر تور آموزشهای لازم را به شما خواهد داد و نکات ایمنی را هم گوشزد خواهد کرد، پس جای نگرانی نیست. مدت زمان آن تقریبا سه ساعت، در مسیری تقریبا ۳۰ کیلومتری خواهد بود و هزینه آن شامل آموزش، نوشیدنی و ترانسفر هم می شود.

زمان برگزاری تور کواد سافاری آلانیا از اوایل آوریل (اردیبهشت) تا اواخر اکتبر (آبان) میباشد.

علاوه بر کواد سافاری، تور جیپ سافاری هم وجود دارد که می توانید بنا به خواست خود آنها را انتخاب کنید.

تور سافاری آلانیا

تور پاراگلایدر آلانیا

یکی دیگر از مهیج ترین و بهترین تفریحات آلانیا تور پاراگلایدر است. تجربه ای بی نظیر از یک پرواز دلچسب بر فراز کوههای سرسبز توروس و دریای فیروزه ای مدیترانه. تور پاراگلایدر کاملا امن است و جای هیچ گونه ترس و نگرانی نیست، چرا که یک خلبان حرفه ای با تجهیزات کامل شما را در تجربه این پرواز لذت بخش همراهی خواهد کرد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که برگزاری تور پاراگلایدر بستگی به شرایط آب و هوا دارد زیرا باید با اطمینان خاطر در 800 متری سطح زمین پرواز کنید. بنابراین در روزهای بارانی و یا روزهایی که باد شدید میورزد این تور امکان برگزاری نخواهد داشت.‌

پاراگلایدر آلانیا

جت اسکی

جت اسکی یکی دیگر از تفریحات آلانیاست که همزمان آب بازی، سرعت و هیجان را نصیب شما خواهد کرد. اگر عشق سرعت بر روی موج های دریا را دارید و دوست دارید این تفریح پر هیجان را در آلانیا تجربه کنید میتوانید در سواحل آلانیا جت اسکی اجاره کنید و لحظات خاطره انگیز خود را ثبت کنید.‌‌

جت اسکی آلانیا

حمام ترکی

یکی دیگر از تفریحات آلانیا رفتن به حمام ترکی است. اگر به آلانیا سفر کردید و نمی دانید که آیا از حمام ترکی خوشتان خواهد آمد یا خیر، خب راهش این است که حداقل یکبار آن را امتحان کنید.‌

حمام ترکی در بسیاری از مجموعه های مسکونی، تقریبا در تمام هتل ها و حتی به طور جداگانه و اختصاصی در سطح شهر هم وجود دارد. فقط کافی است که بخواهید به حمام ترکی بروید. 

در حمام ترکی، برخلاف حمام‌های داخل خانه ها، گرمای دائمی و رطوبتی بسیار زیاد وجود دارد که همین امر سبب میشود عضلات بدنتان شل شوند و بدن احساس آرامش کند.

این گرما و بخار به پوستتان کمک می‌کند تا از شر پوست‌های مرده خلاص شود و منافذ پوستتان باز می‌شود. حمام های ترکی غالبا دارای ۳ بخش اصلی هستند:

اتاقی بسیار گرم برای ماساژ، اتاقی گرم برای شستشو و اتاق سرد برای استراحت و تعویض لباس.‌‌

حمام ترکی

منطقه سرسبز دیم چای‌

یکی دیگر از تفریحات آلانیا، گذراندن یک روز فوق العاده در دیم چای است. دیم چای در دل کوه های توروس و در کنار رودخانه دیم چای است و پر از کمپ و پیکنیک های مختلف و زیباست که امکاناتی برای گذراندن یک روز بی نظیر برای شما دارند.

غذاهای دریایی، صبحانه های ترکی، نوشیدنی، و هر چه بخواهید در رستوران های دیم چای موجود است. شما می توانید تمام روز را بر روی تخت ها و مکانهایی که برای نشستن در بین آب های رودخانه تعبیه شده است بگذرانید بدون اینکه نیاز باشد هزینه ای بیشتر از پول غذایتان بدهید.‌

دیم چای دارای منظره فوق العاده و بی نظیر و آب و هوایی ست که به نسبت داخل شهر خنک تر است. در دیم چای می توانید آب تنی هم کنید.

هم در استخرهای آن و هم در آب خنک رودخانه، پس لباس مناسب، حوله و وسایل مورد نیاز همراه داشته باشید.

رودخانه دیم چای

تور قایقرانی رفتینگ

اگر به دنبال یک تور هیجان انگیز و خاطره انگیز هستید حتما تور رفتینگ را برید در این تور شما را به رودخانه های خروشان اطراف آلانیا می برند و روی قایق های بادی سوار میشوید و همراه با یک لیدر طول رودخانه را پارو میزنید که البته این تور هم دارای سرویس رفت و برگشت رایگان، غذا و نویدنی و… است.

این تور برای افراد مسن اصلا پیشنهاد نمی شود و ممکن است برایشان لذت بخش نباشد و در عین حال خطرناک باشد.

تور رفتینگ آلانیا

دره سپادره آلانیا

دره سپادره آلانیا 45.1 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و این سفر تقریباً 59 دقیقه طول می کشد.

جاده دره سپادره کانیون آلانیا (Sapadere Canyon) دارای نمای چشمگیر و زیبا دره است هنگامی که به Sapadere Canyon سفر می کنید، احساس می کنید در حال سفر به قلب کوه های توروس هستید.

حمل و نقل به کانیون Sapadere توسط تورهای شخصی و وسایل نقلیه خصوصی انجام می شود. هیچ سفر برنامه ریزی شده ای وجود ندارد. شهر دمیرتاش در 15 کیلومتری از این دره قرار دارد و دسترسی به این دره را فراهم می کند.

فرماندار آلانیا می گوید امروزه دره ساپادره آلانیا (Sapadere Canyon) توسط هالوسی Doğan در سال 2008، به همراه مدیرکل جنگلداری آلانیا و سرپرست روستای ساپادره، این شگفتی طبیعی ساماندهی شده و در خدمت گردشگری ترکیه قرار گرفته است.

در انتهای پیاده روی در آبشار با استخر طبیعی واقع در دره، برای گرفتن عکس در یکی از زیباترین نقاط واقع شده است. در ورودی كانال 750 متر طول، فضایی قرار دارد كه می توانید ماشین خود را به راحتی پارک کنید استخرهای مصنوعی، رستوران، منطقه پیك نیك و فروشگاه سوغاتی در اینجا برای شما گردشگران آلانیا وجود دارد.

ساپادره آلانیا

ترسانه آلانیا

آلانیا لیمانی (محل کشتی سازی) در آلانیا است. این کشتی سازی یا ترسانه، آنطور که افراد محلی آن را می نامند، در زمان سلجوقیان و در اوایل قرن سیزدهم ساخته شده است؛ در کنار آن یک زرادخانه قرار دارد.

این کشتی سازی از 5 حوض قوسی شکل تشکیل شده است که هر کدام با یک سری معابر به هم متصل شده اند و تنها نمونه به جا مانده در نوع خود می باشد.

می توانید در مورد تاریخچه کشتی سازی و دریانوردی در داخل ساختار آجری موجود بخوانید. یکی از بزرگترین جذابیت های آلانیا لیمانی، کافه ها و رستوران های بی شماری است که در این منطقه از بندر وجود دارند.

بیشتر افراد در آلانیا بعد از تاریکی هوا به اینجا می آیند و میهمانی ها و دورهمی های خود را برگزار میکنند، مکان های پر هیاهو و اجرای زنده دی جی ها این محل را به یک مکان تفریحی برای اوقات فراغت گردشگران و بومی ها تبدیل کرده است.

ترسانه آلانیا

غواصی در آلانیا

از دیگر تفریحات آلانیا که شاید کمتر کسی باشه که دلش نخواهد حداقل یکبار آن را امتحان کند، غواصی در آبهای صاف، تمیز و گرم دریای مدیترانه است، لذتی فراموش نشدنی از تجربه یک سفر به زیر آب و گذراندن یک هیجان وصف نشدنی.‌

خیالتان هم راحت باشد چرا که هیچ حیوان دریایی خطرناکی در این منطقه وجود ندارد. مربیان خبره هم آموزش های لازم را برای مبتدیان خواهند داشت؛ پس چه مبتدی باشید و چه حرفه ای کشف آبهایی در دل مدیترانه منتظر شماست.

اگر تصمیم به غواصی در آلانیا دارید، برنامه آن بدین صورت است که در طول روز دوبار، یکبار صبح قبل از غذا در عمق ۳ تا ۵ متری دریا و بار دوم بعد از ناهار در عمق ۱۰ تا ۱۵ متری، با حضور مربیان حرفه ای و با تجهیزات کامل به غواصی خواهید رفت. مدت زمان هر بار غواصی هم ۳۰ دقیقه خواهد بود. برای غواصی در آلانیا ۱۶ مکان مختلف وجود دارد.‌

غواصی در آلانیا

ورزش ها و فستیوال های آبی و ساحلی

از دیگر تفریحات آلانیا، ورزشهای آبی و ساحلی مانند موج سواری، قایق سواری و یا والیبال ساحلی است. تور والیبال هم در بیشتر سواحل در آلانیا برای بازی وجود دارد.

همینطور در آلانیا قایق هایی وجود دارند که میتوان برای چندین ساعت آنها را اجاره کرد و به دل دریا زد و یک روز بی نظیر را در آرامش دریا تجربه کرد و به استراحت و ماهیگیری پرداخت. 

در آلانیا در طول سال فستیوال های متفاوتی مانند: فستیوال میوه های استوایی، فستیوال قویترین مردان، فستویال رنگ، فستیوال موسیقی، فستیوال شنا در دریا، فستویال بیکینی و کلی فستیوال دیگه برگزار می شود.

شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه

سند تاپو چیست؟

سند مالکیت در کشور ترکیه به نام سند تاپو شناخته می‌شود؛ سندی که ثابت می کند شما مالکیت ملکی را دارید. این یک سند قانونی است که در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شده است. در حقیقت تاپو، همان سند رسمی و قانونی است که حق مالکیت مطلق اموال، تاریخ انتقال سند و اطلاعات صاحب ملک در آن ثبت شده است.

منظور از اداره تاپو هم همان اداره مسکن کشور ترکیه می باشد، سند ملکی ترکیه در سال های اخیر با توجه به کلاهبرداری ها و سواستفاده هایی که در فروش ملک انجام شده است فرم آن تغییر کرده است و برای امنیت معامله یک QR CODE به آن اضافه شده است، شما با اسکن این QR CODE تمام سوابق ملک و ویژگی ها و حتی لوکیشن را نیز بدست می آورید.

سندهای تاپو در کشور ترکیه به دو دسته تقسیم می‌شود:

سندهای قرمز: سندهای قرمز رنگ به خانه، آپارتمان و مغازه‌ها تعلق می‌گیرند.

سندهای آبی: سندهای آبی رنگ به زمین‌ها، اراضی با موقعیت‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی و مسکونی که بنا و سازه‌ای ندارند و در آینده می‌توان برای آن‌ها مجوز ساخت گرفت، تعلق می‌گیرند.

پس شما با خرید خانه در ترکیه سند قرمز را دریافت خواهید کرد.

نحوه بنام زدن سند چگونه است؟

سوالی که مطرح می شود این است که پس از انتخاب خانه مورد علاقه چگونه سند را به نام بزنیم؟

عقد قولنامه در بنگاه انجام می شود اما باید بدانید صرف قولنامه داشتن برای شما هیچ حق قانونی برای تصرف ملک ایجاد نمی کند
طبق قانون نقل و انتقالات ترکیه شما حتما باید در دفاتر اسناد رسمی قرارداد را تنظیم کنید.

مالک و یا وکیل قانونی او می بایست، درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند در صورتی که این درخواست را ندهید انتقال سند و به نام زدن آن با تاخیر مواجه خواهد شد. بر اساس تجربه ما و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی حتما این کار را انجام دهید.

مدارک لازم برای انتقال سند ملک در ترکیه

  • تاپوی ملک مورد نظر و یا نامه مورد تایید سازمان ثبت اسناد در رابطه با احراز مالکیت، اطلاعات مالک و مشخصات دقیق ملک
  • پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • بیمه نامه اجباری زلزله
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات و عوارض شهرداری
  • عکس بیومتریک فروشنده و خریدار
  • حضور مترجم و دو شاهد در صورت مسلط نبودن طرفین به زبان ترکی استانبولی
  • وکالت نامه به زبان ترکی (در صورتی که انتقال سند در خارج از ترکیه و با وکالت نامه در حال انجام است)
  • شماره مالیاتی خریدار
  • گزارش ارزیابی قیمت (اکسپرتیز)
  • مدارک شناسایی فروشنده
  • هزینه‌های نقل و انتقال سند تاپو
    هزینه انتقال سند یا تاپو هارجی: برای انتقال سند در ترکیه باید 4٪ ارزش ملک را به عنوان هزینه سند بپردازید که اصطلاحا به آن تاپو هارجی گفته ‌می‌شود. تاپو هارجی شامل 2 درصد سهم خریدار و 2 درصد سهم فروشنده است؛که البته براساس عرف این مبلغ بصورت کامل توسط خریدار پرداخت میشود ولی در خیلی از موارد یک توافق دوطرفه است. این مبلغ نمی‌تواند کم‌تر از هزینه پرداختی در برگه تسویه حساب عوارض صادر شده از سوی شهرداری باشد.
    معمولا برای راحتی در معاملات گفته می‌شود که قیمت تمام شده با احتساب 4٪ درصد هزینه تاپو چه مقدار است.

توجه داشته باشید هزینه اکسپرتیز، ترجمه ها، بنگاه معاملات املاک و برخی هزینه های ریز دیگر نیز باید پرداخت شود.
بعد از اتمام انتقال سند باید با مراجعه به شهرداری، مالکیت و اطلاعات خود را ثبت کنید تا فرایند تعیین عوارض سالیانه به کار انداخته شود. مقدار این عوارض به نوع، ارزش ملک و موقعیت قرارگیری آن بستگی دارد. به علاوه در یک‌سری از موارد (مانند زمانی‌ که قصد دارید در کم‌تر از 5 سال دیگر ملک تان را به فروش برسانید) به آن مالیات بر دارایی تعلق می‌گیرد که ساز و کار خاص خود را دارد.

نکات مهم دیگر درباره سند تاپو

برای هر خریدار خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارد، به ‌صورت رایگان از سوی دولت یک کارشناس مشخص می‌شود تا ملک را ارزش‌گذاری کند.

در حالت معمول انتقال سند از فروشنده به خریدار، حدود 3 تا 5 روز کاری زمان می‌برد و همان روز سند شش دانگ به شما تحویل داده می شود.

امکان انجام معامله در شهری به‌ جز شهری که ملک در آن واقع است نیز وجود دارد؛ در صورتی که خریدار و فروشنده هر دو در یک مرکز مدارک خود را ارائه بدهند، این امر امکان‌پذیر است ولی هزینه صندوق‌گردان دو برابر می‌شود.

عوارض سالیانه و مالیات بر دارایی را می‌توان به‌ صورت اقساطی و یا سالیانه پرداخت کرد. هم‌چنین می‌توان پرداخت را تا زمان فروش ملک به تعویق انداخت اما در این حالت مشمول جریمه خواهید شد.

ترجیحا آپارتماني را بخريد كه هم از اعيان هم از عرصه سهم ببريد. کات مولکیتی یعنی آپارتمان قدر السهم از زمین دارد و کات ایرتیفاکی یعنی آپارتمان فقط از اعیان سهم دارد.

به نشاني، طبقه و شماره واحد كه در سند است دقت كنيد كه با آپارتمان مد نظر شما مطابقت داشته باشد.

مطمئن شويد در ساختماني كه آپارتمان مد نظر شما هست حتما يك خارجي يك واحد قبلا خريداري كرده باشد.

هنگامی که شما یک سند مالکیت یا تاپو در ترکیه دارید ، حق مالکیت کامل بر آن دارید و خانواده شما بعد از مرگ حق وراثت (جانشینی) را دارند.

هنگام تنظیم قرارداد حتما یک کپی از سند را دریافت و مطالعه کنید و تا قبل از اینکه نسبت به تمام مسائل ملک آگاه نشده‌اید هیچ مبلغی پرداخت نکنید.

سعی کنید بیشتر از ۱۰ درصد مبلغ ملک را به عنوان بیعانه پرداخت نکنید و الباقی را در روز انتقال سند پرداخت کنید. به مبلغ بیعانه کاپورا گفته می شود.

دقت کنید تا مشخصات واحد انتخابی شما دقیقا همانی باشد که در مبایعه نامه و سند نوشته شده است و مغایرتی در آن نباشد.
قبل از نقل و انتقال، استعلامات ملک مورد نظرتان را بگیرید و تا زمانی که از بدهی‌های ملک مطلع نشده‌اید، هرگز معامله را انجام ندهید.

نحوه خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه

کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در جهان اهمیت استراتژیک دارد، وقتی صحبت از مناسب‌ترین موقعیت مکانی مطابق با استانداردهای جهانی می‌شود، ترکیه با زیبایی‌های طبیعی و بکر، احاطه شده از 3 طرف توسط دریا و جایی که هر سرمایه‌گذاری حداقل یک بار به آن چشم دوخته است، به ذهن خطور می‌کند.

بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند با عشق به این مکان تصمیم می گیرند در این کشور سرمایه گذاری کنند، به ویژه در میان ایرانیان به کشوری امن برای سرمایه گذاری تبدیل گردیده است!

خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی مزایای زیادی دارد که بارزترین آن بدون شک حقوق شهروندی ترکیه و اجازه اقامت ترکیه است.
اما برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه ای لازم نیست میلیارد باشید! چنانچه قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، باید بدانید که خرید ملک صرفا و لزوما به صورت نقدی نبوده و شما می توانید به صورت اقساطی نیز ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه از طریق اقساط، منجر به جهش کیفی در فروش ملک و رقابت بی نظیر در بازار املاک ترکیه گردیده است. خریداران اغلب توانایی جمع آوری سریع مبلغ زیادی را برای پرداخت ندارند و یا نمی خواهند بلافاصله تمام پس انداز خود را خرج کنند. اینجاست که توسعه دهندگان املاک و مستغلات ترکیه با روی باز به ملاقات مشتریانی خواهند رفت که به دنبال خرید اقساطی ملک هستند!

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه به دو روش زیر می باشد:

  • خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق شرکت سازنده
  • خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام

روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت های سازنده: در این روش خریدار می تواند هم واحدهای نوساز و هم واحدهای در حال ساخت را خریداری نماید. این شرکت ها موارد قانونی لازم را از بانک ها دریافت نموده اند و می توانند به صورت اقساط ملک خود را بفروشند.

در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده: واحدهایی که هنوز ساخته نشده اند به صورت پیش فروش و واحدهای ساخته شده به صورت اقساطی به فروش می رسند! تنها تفاوت این دو نیز در قیمت تمام شده آن ها می باشد.

لازم به ذکر است که در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده، قرارداد خرید ملک میان خریدار و سازنده منعقد می گردد و خریدار، ملک را از یک شرکت خریداری می کند نه یک شخص!

در این روش، شما در یک ملک ساکن خواهید شد اما تا پایان پرداخت اقساط، سندی دریافت نخواهید کرد و در روز تسویه نهایی سند انتقال داده می شود.

روش خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام: دریافت وام از بانک های ترکیه برای خرید املاک متاسفانه برای خارجی ها امکان پذیر نیست؛ زیرا بانک ها بر اساس کردیتی که شهروندان ترک از آن برخوردارند اقدام به پرداخت وام می نمایند که اتباع خارجی از داشتن آن محروم هستند.

اما اگر شما ملکی را خریداری کرده باشید و سند به نام شما صادر شده باشد، می توانید با ارائه آن به بانک، حدود 50 درصد از مبلغ سند را (و گاهی بیشتر) از بانک به صورت وام دریافت کرده و در اقساط 5 ساله یا بیشتر پرداخت نمایید.

سود بانکی بسته به بانک انتخابی شما متغیر خواهد و شما با مراجعه به وب سایت هر بانک می توانید از میزان آن مطلع شوید.

شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه

سازندگان پروژه های ساختمانی در ترکیه از زمانی که اقدام به گودبرداری و ساخت یک پروژه می کنند تا مراحل نهایی ساخت و حتی پس از آماده شدن، شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه را برای مشتریان فراهم نموده اند.

بدین صورت که شما با پرداخت 25 الی 30 درصد مبلغ ملک در هر مرحله از ساخت، می توانید مابقی مبلغ را در اقساط 24 الی 60 ماهه پرداخت نمایید.

دانستن سه نکته مهم در خرید اقساطی ملک در ترکیه ضروری است:

  • اول آنکه مبلغ پیش پرداخت و تعداد اقساط کاملا توافقی است و بستگی به میزان نفوذ و قدرت شرکت مشاور خریدار در خرید ملک دارد.
  • دوم آنکه در طول مدت پرداخت اقساط هیچگونه سودی را افزون بر ارزش ملک که قرارداد بسته اید پرداخت نخواهید کرد و به عبارت دیگر سود اقساط در خرید اقساطی ملک در ترکیه صفر خواهد بود.
    به عنوان مثال اگر قصد خرید ملکی به ارزش 200 هزار دلار داشته باشید، می توانید با پرداخت 60 هزار دلار قرارداد خرید را منعقد نموده و مابقی مبلغ را در 36 قسط 3888 دلاری یا 60 قسط 2333 دلاری پرداخت نمایید.
  • سوم آنکه تا زمانیکه آخرین قسط را نپرداخته اید سند به نام شما منتقل نمی شود و به محض پرداخت آخرین قسط ظرف مدت یک هفته سند به نام شما صادر خواهد شد. البته ناگفته نماند که شما می توانید کلید ملک را تحویل گرفته و از آن استفاده نمایید ولی سند به نامتان نخواهد بود.

دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

برای دریافت شهروندی ترکیه روش های مختلفی وجود دارد یکی از روش های مرسوم دریافت شهروندی با خرید ملک است که می بایست ارزش ملک یا املاکی که خرید میکنید حداقل 400 هزار دلار باشد و در این صورت برای شما همسر و فرزندان زیر 18 سال پاسپورت ترکیه تعلق میگیرد، البته در نظر داشته باشید شما نمی توانید تا 3 سال این املاک را بفروشید ولی میتوانید اجاره دهید.

قوانین و محدودیت‌های خرید ملک در ترکیه برای افراد خارجی

امروزه کشور ترکیه به یکی از چند مقصد مهم گردشگری در جهان تبدیل شده است و همواره گردشگران و سرمایه‌داران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

در سال‌های اخیر نیز این کشور مقصد نخست گردشگران ایرانی بوده و افزون بر آن، از مقاصد مهم سرمایه‌گذاری ایرانیان برای خرید ملک به شمار می‌آید.

همسایگی، تشابه فرهنگی فراوان و مسافت کم میان ایران و ترکیه از جمله عوامل تاثیرگذار در این مهم هستند.

قوانین خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها

چنانچه می‌دانیم یکی از اهداف اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های برای خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت این کشور است، تا چند سال پیش نیز قوانینی برای ایجاد محدودیت‌ خرید ملک برای خارجی‌ها وجود داشت، اما با تغییر قانون اراضی در راستای اصلاح سیاست‌های توسعه، برخی از این محدودیت‌ها رفع شد.

بنا بر قانون 35 املاک و اراضی کشور ترکیه، مصوبه سال 2013، هر تبعه خارجی می‌تواند بنا بر شروطی، هرگونه ملک اعم از تجاری، مسکونی، اراضی و مانند آن‌ها بخرد.
از جمله شروط خرید ملک برای خارجیان عبارتند از:

  • ملک مدنظر نباید در مناطق نظامی و امنیتی ترکیه قرار داشته باشد.
  • مساحت ملک مدنظر نباید بیش از 30 هکتار باشد.
  • هر تبعه خارجی مجاز به خرید ملک تا ده درصد از اراضی هر منطقه است نه بیشتر.
  • جز موارد یادشده، هر تبعه خارجی همچون مردم ترکیه، می‌تواند ملک دلخواه خود را خریداری کند و از حقوق مساوی با مردم این کشور برخوردار شود و می‌توان گفت محدودیت خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها چندان رواج ندارد.

چه محدودیت‌هایی برای خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها وجود دارد؟

بنا بر قوانین این کشور، اتباع کشورهای دیگر به‌جز چند کشور محدود، می‌توانند در ترکیه ملک بخرند که ایران نیز جزء کشورهای مجاز محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که توجه به آن حین خرید ملک با هدف اقامت و شهروندی ضروری است، خارجی نبودن مالک پیشین ملک است. بنا بر قوانین این کشور، اتباع خارجی مجاز به خرید ملک در مناطق روستایی یا اطراف روستاهای ترکیه نیستند.

افرادی که زمینی را خریداری می کنند که ملک غیرمنقولی در آن ساخته نشده است باید حتما ظرف 2 سال از زمان خرید زمین، برنامه توسعه املاک و مستغلات را ارائه دهند.

چرا خرید ملک در شهر آلانیا؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم شهر آلانیا بسیار مورد توجه توریست ها از سراسر جهان قرار دارد و با توجه به هزینه های پایین برای خرید ملک و زندگی در این شهر، تقاضای زیادی برای خرید ملک وجود دارد و این بدین معنی است که ارزش ملک در این شهر همیشه صعودی است از طرفی ساختار شهرسازی در این شهر به گونه ای است که اکثر ساخت و سازهای جدید خصوصا در 10 سال اخیر در مجتمع های فول امکانات ساخته شده است که با توجه به امکاناتی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم هزینه شارژ ماهیانه بسیار کمی دارند و به صورت میانگین برای خانه های یک خوابه در حدود ماهایانه 40 یورو و در خانه های دو خوابه و بالاتر در حدود 60 یورو است.

امکانات مجتمع های مسکونی آلانیا

امکاناتی که اکثر مجتمع های مسکونی در شهر آلانیا دارند به شرح زیر است:

استخر روباز و سرپوشیده، استخر کودک، پارک آبی، جمام ترکی، سونا، جکوزی، سالن اسپا و ماساژ، رستوران، کافه بار، باربیکیو، آلاچیق، نگهبانی، دوربین های مداربسته، پارکینگ، فضای سبز، پارک کودک، محوطه بازی سرپوشیده کودکان، زمین تنیس، زمین بسکتبال، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، بیلیارد، پینگ پنگ، اسکواش، مینی گلف، آنتن مرکزی، نظافتچی، اینترنت، باشگاه بدنسازی، سینما، کارائوکه، لابی، سالن اجتماعات، پلاژ اختصاصی و سایر امکانات رفاهی دیگر

توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در آلانیا

یکی از سوال های مهم این است که سرمایه گذاری برای خرید ملک در آلانیا توجیه دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد اما بصورت کلی پاسخ بله است. چرا که این شهر در حال حاضر یکی از شهرهای استان آنتالیا است و با توجه به رشد فزاینده ای که در طول این سالهای اخیر داشته است بزودی تبدیل به یک استان خواهد شد و این می تواند باعث رشد بیشتر شود. از طرفی علاقه بسیار زیاد خارجی ها به این شهر به دلایلی که تاکنون ذکر شده باعث شده تا تقاضای خرید ملک در این شهر همیشه زیاد باشد و خیلی از خارجی هایی که برای سفرهای سالیانه خود در این شهر ملک خریداری میکنند عمدتا فروشنده نیستند و این باعث کاهش عرضه خواهد شد.

هجوم سالیانه توریست ها به این شهر و نیاز به اسکان باعث شده است تا خیلی از مالکین با هدف اجاره های کوتاه مدت و بلند مدت ملک خرید کنند بصورت میانگین با توجه به مبالغی که برای اجاره یک خانه دریافت می شود و قیمت خرید ملک در حدود 10 الی 13 سال سرمایه شما با اجاره دادن بازخواهد گشت و این یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری ملکی است.

دلایل بیشمار دیگری وجود دارد که باعث می شود سرمایه گذاری در این شهر برای یک سرمایه گذاری و حتی شخصی که فقط یک ملک برای خود خریداری میکند توجیه داشته باشد، از جمله عدم وجود زمین های زیاد در این شهر است بصورت کلی با نگاهی به نقشه شهر آلانیا متوجه میشوید که این شهر از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با کوه و جنگل محصور شده است و در آینده نزدیک زمینی برای ساخت و ساز وجود نخواهد داشت و این به نوبه خود باعث افزایش قیمت ملک های موجود خواهد شد.

درباره سیستم بانکداری در ترکیه

یکی از مواردی که برای خارجی ها در ترکیه مهم است آشنایی با سیستم بانکداری در این کشور است، بصورت کلی علیرغم سیستم بانکداری پیشرفته ای که کشور ترکیه دارد پیچیدگی زیادی ندارد و به عنوان یک خارجی حتی بدون داشتن اقامت می توانید از این خدمات به مانند یک شهروند ترک استفاده کنید.

شما براحتی می توانید غیر از حساب لیری هر حساب دیگری به ارزهای مختلف نظیر دلار، یورو، پوند و… را باز کنید و از شما هیچگونه هزینه ای برای افتتاح حساب دریافت نخواهد شد همچنین هیچگونه هزینه و کارمزدی برای واریز مبالغ کم یا زیاد به حساب های مختلفی که دارید دریافت نمی شود و به مانند اکثر بانک های اروپایی و امریکایی از آبونمان های سالیانه خبری نیست و حتی اگر حساب شما گردش نداشته باشد بصورت یکطرفه از سمت بانک حساب شما بسته نخواهد شد. بانک هایی که خارجی ها بیشتر با آنها در ترکیه کار میکنند و خدمات به مراتب بهتری را ارائه میکنند، زراعت بانک، ایش بانک و گارانتی بانک هستند. این بانک ها اپلیکیشن های بسیار قوی و کاربردی را برای انجام هرگونه امور مالی در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. فرایند حواله های بانکی از ترکیه به سایر کشورها و بلعکس براحتی انجام می شود.

سود بانکی برای سپرده های بانکی 12 درصد است.

بانک های ترکیه

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024”

  • 9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

    […] […]

    پاسخ دادن
  • همه چیز درباره آلانیا و مهاجرت به آلانیا

    […] از مهمترین سوالات افرادی که قصد زندگی و مهاجرت به شهر آلانیا دارند این است که واقعا کدام منطقه این شهر برای زندگی […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه