اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره آپارتمان

اقامت ترکیه با اجاره خانه

ایرانیان بسیار زیادی اقامت خود در کشور ترکیه را بواسطه اجاره خانه در ترکیه میگرفتند و روال به این صورت بود که شما وارد کشور ترکیه می شدید و می توانستید در 3 ماه ویزایی که روی پاسپورت دارید یک خانه مناسب برای اجاره پیدا کنید و فقط به این شرط که قرارداد خانه نوتری می بود براساس درخواست شما حداقل یکسال و حداکثر 2 سال به شما اقامت توریستی تعلق میگرفت و سالها این روال در جریان بود که از اوایل سال 2022 و بعد از اتمام کرونا دولت ترکیه تغییرات زیادی در قوانین مهاجرت و اقامت ترکیه با اجاره نامه ایجاد کرد که در این مطلب به آنها میپردازیم.

اقامت توریستی با اجاره خانه

پیش تر درباره روش های اخذ اقامت در ترکیه صحبت کردیم و می دانیم دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه یکی از 8 روشی است که بواسط آن میتوان اقامت توریستی دریافت کرد اما این روش مهمترین روش است و بیشترین استفاده از آن شده است.

طبق قوانین جدید اداره اقامت و مهاجرت شما صرفا با اجاره خانه نمیتوانید اقامت توریستی دریافت کنید و باید توضیحاتی در خصوص اینکه چرا میخواهید اقامت مثلا یکساله توریستی داشته باشید ارائه کنید و این توضیحات باید مستند باشد و مدارک کافی برای احراز آن به افسر پرونده را ارائه کنید یکی از این ها تمکن مالی قوی و داشتن حساب بانکی در ترکیه و پول زیادی در آن بین 50 تا 100 هزار لیر که نشان دهد شما پول کافی را دارید و میخواهید تفریح کنید و سایر شرایط از قبیل توضیح در خصوص اهداف گردشگری و…

که البته با احراز این موارد نیز به شما ممکن است فقط 6 ماه اقامت تعلق بگیرد و تمدید آن منوط به عوامل زیادی از جمله سابقه شما، تراکنش های مالی شما و مواردی از این دست دارد. البته هر پرونده ای برای هر شخص شرایط خاص خود را دارد و بستگی به نظر افسر پرونده دارد.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

از سال 2022 هزینه اجاره خانه در ترکیه تا 3 برابر افزایش پیدا کرده است و خصوصا در شهر آلانیا که تعداد آپارتمان ها به نسبت توریست ها و علاقمندان به این شهر به مراتب کمتر است و تقاضای زیادی وجود دارد بسیار گران تر شده است و بصورت عمومی یک واحد یکخوابه با وسایل از 10 هزار لیر به بالا است.

درباره قوانین اجاره خانه در ترکیه بیشتر بدانید.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت ترکیه با خرید ملک

نکته مهم: از تاریخ 16/10/2023 قوانین اداره اقامت برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک تغییر کرد و از این پس برای اینکه اقامت بگیرید باید ارزش حداقلی خانه ای که برای اقامت میخرید در سند 200 هزار دلار باشد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: قوانین جدید اداره اقامت برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2023

یکی دیگر از قوانینی که بعد از ماه آپریل سال 2022 به اجرا درآمده است این است که شما برای دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک می بایست برای شهرهای بزرگ ارزش خانه ای که خرید میکنید و در سند نوشته می شود 75 هزار دلار باشد و برای شهرهای کوچک 50 هزار دلار باشد. و با توجه به عرف کشور ترکیه که عموما ارزش خانه ها در سند خیلی پایینتر از رقم واقعی به دلیل امور مالیاتی و… اعلام میشود کار برای خریداران کمی سخت شده است و اگر ارزش ملکی که میخرید در سند بصورت واقعی نوشته نشود به شما صرفا اقامت توریستی برای 6 ماه داده می شود و تمدید آن به نظر افسر پرونده مربوط است.

برای اطلاعات بیشتر درباره دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به جنگ اوکراین و هجوم بی سابقه روسی ها و اوکراینی ها به آلانیا و مضاف بر اینکه این همزمان با شروع فصل توریستی در آلانیا و ترکیه است این قوانین جدید اتخاذ شده است و ممکن است با اتمام فصل دچار تغییراتی شود که در حال حاضر مشخص نیست.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه