آلانیا

رستوران با منظره دریای آلانیا

آلانیا

چرا شهر آلانیا؟

شهر آلانیا با خط ساحلی طولانی خود که تماما شنی است معروف است، شهری پر از انرژی و آرامش که از هر ملیتی در جهان در این شهر زندگی میکنند و آفتاب دل انگیز و معروف این شهر که از دیگر دلایل استقبال برای سفر و مهاجرت به این شهر است، مهاجران بسیار زیادی در این شهر زیبا زندگی میکنند و هرکسی که برای اولین بار وارد این شهر میشود مجذوب زیبایی، آرامش و امنیت این شهر می شود.

بومی های این شهر بسیار مهمان نواز و خارجی دوست هستند و می دانند دلیل رشد و کسب درآمد آنها به همین خارجی ها وابسته است.
اینکه چرا خیلی از مردم دنیا و خصوصا ایرانی ها تمایل به زندگی و مهاجرت به آلانیا را دارند موضوعی است که در ادامه به آن میپردازیم.

نقشه آلانیا از بالا

درباره بومی های شهر آلانیا

یکی از دلایل انتخاب شهر آلانیا بی شک بومی های این شهر هستند افرادی ساده و خونگرم که با زندگی در کنار خارجی ها و توریست ها خو گرفته اند و آگاه هستند دلیل رشد کسب و کارشان حضور میلیونی توریست ها در این شهر است.

بومی های این شهر از کاسبان تا ماموران انتظامی و مردم معمولی شهر همه و همه به خارجی ها بسیار احترام میگذارند و هرطور که بتوانند کمک میکنند و تقریبا به هر زبانی کم و بیش می توانند صحبت کنند و شما در این شهر حس غریب بودن ندارید و واقعا این شهر علیرغم اینکه جز خاک ترکیه است ولی اگر از چند شهر ترکیه بازدید کرده باشید کاملا متوجه تفاوت های زیادی که این شهر با سایر شهرها دارد خواهید شد.

درباره وضعیت و میانگین آب و هوای آلانیا بیشتر بدانیم

درست است که ترکیه یک کشور مسلمان است ولی به همه ادیان و فرهنگ ها در شهر آلانیا احترام گذاشته می شود و شما می توانید خیلی راحت و بدون هیچ محدودیتی از نظر پوشش و مذهب و… در این شهر زندگی کنید و همه به هم احترام میگذارند.

درباره شهردار و شهرداری آلانیا

شهردار آلانیا آقای آدام هستند که سالهاست شهردار محبوب این شهر است و چه ترک ها و چه خارجی ها بسیار به ایشون علاقمند هستند و دلیل آن هم اهمیت فراوانی که به این شهر میدهد و همواره سعی میکند شرایط خوبی از نظر شهری در این شهر وجود داشته باشد و چه از لحاظ نظافت و محوطه سازی های فراوان تا امکاناتی که به هر شکلی برای این شهر فراهم میکند تا ساکنین از حضور در این شهر لذت ببرند.

البته غیر از نهاد شهرداری سایر نهادهای دولتی این شهر دست به دست هم داده اند تا از هر لحاظ خاطره زندگی در این شهر جاودانه باشد، یکی از مسائل مهم امنیت فوق العاده بالای این شهر است و آمار جرایم بسیار پایین این شهر گویای امنیت آن است.

البته دلایلی هم دارد از جمله اینکه این شهر توریستی است و شهرک های صنعتی در اطراف آن وجود ندارد و کسی برای کار به این شهر مهاجرت نمیکند نه ترکها و نه خارجی ها و از طرفی عدم اجازه برای ورود پناهنده ها به این شهر است که باعث افزایش امنیت می شود و در تمام ورودی های شهر پلیس ژاندارمری همه ورودی ها به شهر را کنترل میکند.

درباره آمار گردشگران سالانه شهر آلانیا بدانیم.

شهرداری این شهر با فرهنگ سازی های بسیار زیادی که انجام داده است و حمایتی که از حیوانات خیابانی میکند باعث شده است تا سگ ها و گربه های این شهر بدون اذیت و آزار زندگی کنند و همه مردم برای غذای آنها کمک میکنند و در شهری که حال حیوانات خوب است قطعا حال انسان ها هم خوب است.

آلانیا

درباره هتل های شهر آلانیا

شهر آلانیا بدلیل موقعیت توریستی که دارد و سواحل زیبایی که در امتداد این شهر وجود دارد باعث شده تا صدها هتل در این شهر پذیرای گردشگران باشد، هتل هایی که عمدتا به مانند یک شهر هستند و هرگونه امکانات رفاهی که فکر کنید در این هتل ها وجود دارد.

البته هتل آپارتمان های زیادی هم وجود دارد. باید توجه کرد هتل های 5 ستاره سوپر لاکچری عمدتا در حد فاصل 20 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند که تعداد آنها کم نیست که البته با توجه به حجم بالای گردشگران این هتل ها عمدتا در طول سیزن اتاق خالی ندارند و خیلی از توریست ها به کرایه آپارتمان برای مدت اقامت خود اقدام میکنند.

این هتل های معروف در طول سال برگذارکننده همایش ها و کنسرت های متعددی هستند و مثل تمام نقاط جهان از سایت های معروف رزرو هتل می توان به هتل های این شهر دسترسی پیدا کرد.

همچنین مطالعه کنید: آلانیا بهتره یا آنتالیا

توریست درمانی

یکی از دلایل مهم و عمده سفر گردشگران به شهر آلانیا برای خدمات مکمل درمانی است که عمدتا در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار گزان است، مواردی از جمله کاشت مو، خدمات دندانپزشکی، خدمات زیبایی و… که تقریبا طبق آمار یک دهم هزینه هایی است که یک گردشگر در کشور خود باید پرداخت کند لذا شما می توانید از این خدمات با مبالغ بسیار کم در طول سال استفاده کنید و پروسه سخت و زمانبری ندارد، کلینیک های مجهز و بروز بسیار زیادی آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

درباره بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر آلانیا

شهر آلانیا با داشتن 5 بیمارستان بزرگ و مجهز و تعداد زیادی مراکز درمانی محلی و داروخانه های بیشمار تمام نیازها و نگرانی های درمانی شما را برطرف می سازد و این تعداد بیمارستان خیلی بیشتر از ظرفیت مورد نیاز شهر است و این یک مزیت عالی برای افرادی که قصد سفر و مهاجرت به این شهر را دارند به حساب می آید.

دکترهای این بیمارستان ها لزوما ترک نیستند و از ملیت های مختلفی هستند که بهترین خدمات درمانی را به شما ارائه میکنند. این بیمارستان ها هم دولتی هستند و هم خصوصی و در تمامی نقاط شهر در دسترس هستند.

لیست داروخانه های شبانه روزی استان آنتالیا و آلانیا

درباره مراکز تحصیلی شهر آلانیا

شهر آلانیا بدلیل ساکنین خارجی زیادی که دارد مراکز تحصیلی بین المللی زیادی را در خود دارد. غیر از دانشگاه بزرگ کی قباد دانشگاه های خصوصی دیگری نیز برای علاقمندان وجود دارد که رشته های مختلفی را تدریس میکنند.

مدارس بین المللی این شهر معروف هستند از جمله Bahçeşehir ، Amerikan Kültür Koleji ، Waldorf Schools ، Ted Alanya Koleji که عمده دانش آموزان آنها را خارجی های تشکیل میدهند که علاوه بر زبان ترکی سایر زبان های مهم دنیا را تدریس میکنند.

درباره هزینه های زندگی در شهر آلانیا

هزینه زندگی در شهر آلانیا با سایر شهرهای ترکیه خیلی تفاوت زیادی ندارد و در سراسر ترکیه تمامی مایحتاج زندگی از خدماتی تا مصرفی و خوراکی به لیر است حتی با اینکه این شهر کاملا توریستی است باز هم قیمت ها در فروشگاه ها و مغازه ها به لیر است، البته برای راحتی کار توریست ها در برخی مراکز توریستی به یورو هم از شما مبلغ را دریافت میکنند اما به این معنی نیست که رقم بالاتری داره از شما گرفته میشه و صرفا معادل لیر آنرا مثلا یورو یا دلار از شما میگیرند.

برای اطلاع از قیمت خانه در آلانیا کلیک کنید.

دریای آلانیا

کیفیت زندگی در ترکیه 2023

اغلب مهاجران خارجی قبل از شروع مسافرت خود به کشور ترکیه سوالات مهم و کلیدی درباره کیفیت زندگی در ترکیه دارند و این سوال بجا و بحقی است.

به همین دلیل ما در این قسمت لازم دانستیم تا با استفاده از آمار و اطلاعات به روز به این سوال عزیزان پاسخ دهیم. مطمئنا کیفیت زندگی در ترکیه نسبت به خیلی از کشورهای خاورمیانه ای بالا است اما نسبت به کشورهای اروپایی پیشرو شاید نسبتا پایین باشد. در جدول زیر می توانید با انواع شاخصه های کیفیت زندگی در کشور ترکیه 2023 و مجموع امتیاز این کشور آشنا شوید:

شاخص ها

امتیاز

شرح

قدرت خرید

35.24

خیلی پایین

امنیت

60.48

بالا

بهداشت و درمان

70.73

بالا

آب و هوا

93.26

خیلی بالا

هزینه زندگی

31.62

خیلی پایین

نسبت قیمت ملک به درآمد

8.18

متوسط

زمان رفت و آمد ترافیکی

44.62

متوسط

کیفیت زندگی

125.96

بالا

جدول هزینه های زندگی در آلانیا

هزینه زندگی در ترکیه به مراتب ارزانتر از هر جای دیگر است. در حالی که کیفیت زندگی هم در ترکیه بالاتر است. برای مقایسه با ایران، هزینه های زندگانی در کشور ترکیه در سال 2023 در حدود 10.87% پایین تر از ایران است و اجاره خانه در ترکیه حدودا 49.25% ارزانتر از کشور ما ایران می باشد. در لیست زیر می توان با جزئیات با بخشی ازهزینه های زندگی در ترکیه آشنا شد:

عنوان هزینه

هزینه به لیر (TL)

یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

TRY99.00

شیر یک لیتری

TRY25.00

یک عدد نان

TRY7.50

گوشت چرخ کرده 400 گرمی

TRY98.50

ماهیچه گوسفندی کیلویی

TRY232.50

گوشت گوساله کیلویی

TRY155.00

یک کیلو گردن گوسفندی

TRY179.90

یک کیلو مرغ

TRY64.00

یک کیلو ران مرغ

TRY82.50

یک کیلو سینه مرغ

TRY98.10

سوسیس 250 گرمی

TRY88.10

میانگین یک کیلو ماهی

TRY160.00

یک کیلو میگو

TRY88.00

یک کیلو ماهی سالمون نروژی

TRY298.60

بطری آب 1.5 لیتری

TRY6.30

هزینه ایاب و ذهاب ماهانه

TRY500.00

یک لیتر بنزین

TRY38.79

اینترنت پرسرعت نامحدود  ADSL

TRY250.00

سیم کارت توریستی با شارژ یکماهه 20 گیابایت

TRY600.00

هزینه ماهیانه گاز مصرفی برای 2 نفر

TRY350.00

هزینه ماهیانه برق مصرفی برای 2 نفر

TRY600.00

هزینه ماهیانه آب مصرفی برای 2 نفر

TRY60.00

یک پاکت سیگار

TRY44.00

میانگین قیمت آبجو

TRY55.00

نوشابه کوکاکولا 1.5 لیتری

TRY29.00

یک کیلو برنج

TRY29.00

در این جدول سعی کردیم تا تعدادی از اقلام مصرفی و خوراکی در زندگی را به قیمت برای شما بنویسیم اما بهرحال خیلی اقلام و هزینه های دیگری هم هست که شاید مایل باشید از قیمت آنها اطلاع پیدا کنید. بنابراین لازم است با فروشگاه های زنجیره ای در ترکیه آشنا شوید.

این فروشگاه ها عبارتند از: میگروس، مترو، واتان، تکنوسا، کرفور، شوک، بیزیم، بیم، تسپو، A101 و… که همه این فروشگاه ها دارای سایت هستند و لیست تمامی اقلام خود را برای فروش آنلاین قرار داده اند که شما با مراجعه به سایت این فروشگاه ها می توانید از قیمت هر کالایی مطلع شوید.

اماکن تاریخی و گردشگری نزدیک شهر آلانیا

شهر قونیه و آرامگاه مولانا

شهر قونیه یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است و جاذبه های گردشگری قونیه برای ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و به دلیل قرارگیری آرامگاه مولانا در این شهر، هر ساله افراد زیادی به‌ویژه از ایران به قونیه سفر می‌کنند. فاصله آلانیا تا این شهر 263 کیلومتر است و حدود 3 ساعت و نیم راه است.

شهر تاریخی قونیه

سفر به قونیه یک سفر با اتفاقات و بازدیدهای معمولی نیست. باید توجه داشت که در جهان شهرهای بسیاری آباد و ویران شده‌­اند، اما تنها قونیه است که پرسیوس پسر ژوپیتر، خدای یونان، برای حفظش به جنگ با اژدها رفته. قونیه جز معدود شهرهایی است که بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. در میان شهرهای سراسر جهان تنها قونیه میزبان جسم، روح و اندیشه‌های بلند مولانا بوده و مولانا آن را به عنوان شهر مورد علاقه خود در شعرهایش نامیده است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا شهری باستانی در منطقه نیمه خشک مرکز آناتولی در کشور ترکیه است. فاصله آلانیا تا این شهر 535 کیلومتر است و حدود 6 ساعت و نیم راه است. این منطقه امروزه در بین شهرهای نوشهیر، نیغده، کرشهیر، آکسرای و قیصریه قرار دارد. این منطقه تاریخی به دلیل داشتن دودکش های افسانه ای اش بسیار محبوب و معروف است. کاپادوکیا تقریبا 735 کیلومتر از استانبول فاصله دارد.

کاپادوکیا آلانیا

این شهر در سال 1985 از طرف یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهان ثبت شد. کاپادوکیا در زبان ترکی به معنای سرزمین اسب های زیبا می باشد. این شهر یکی از سه شهر صخره ای در جهان بوده که در اثر فعالیت های آتش فشانی کوه های این منطقه و خروج گدازه های آتش فشانی به وجود آمده است. این گدازه های سخت شده، به شکل های مخروطی، قارچ مانند، دودکشی و ستونی تا ارتفاع حدودا 40 متر تا آسمان پیش رفته اند. علاوه بر عوامل طبیعی، انسان ها نیز نقش مهمی در شکل گیری این منطقه داشته اند.

درباره مجتمع های تونلی زیر زمینی این منطقه، 8 داستان متفاوت بیان می شود که در صورت سفر به کاپادوکیا، آن ها را می شنوید. حدود ۱۸۰۰ تا ۱۲۰۰ قبل از میلاد و در اوایل دوران هیتیته ، انسان ها در منطقه گرومه ساکن شدند. بعدها منطقه کاپادوکیای ترکیه مرز بین امپراتوری های بزرگ شد. کاپادوکیا ابتدا مرز یونان و ایران و بعدها یونانیان بیزانتین شد. این موقعیت های سیاسی اهمیت امنیت و مخفی شدن در این ناحیه برای مردمی که در کاپادوکیا زندگی می کردند را افزایش داد. به همین سبب، آن ها شروع به کندن زمین و ساختن شهرهای زیرزمینی کردند.

در اوایل دوران مسیحیت، این سایت تبدیل به پناهگاه مذهبی شد. در قرن چهارم، مسیحیانی که از آزار و اذیت حکومت رم فرار کرده بودند، وارد این منطقه از ترکیه شده و به تاسیس جوامع مسیحی پرداختند. به همین علت در قسمتی از این سایت می توانید آثار مربوط به دوره اول مسیحیت را مشاهده کنید.

همچنین مطالعه کنید: آلانیا کجا بریم

پس از آن، راهب ها آمدند و کاخ ها و صومعه ها را گسترش داده و نقاشی دیواری بیزانتی به نام فرسکو را در کلیساهای درون غارها کشیدند. این کلیساها به قرن هفتم میلادی مربوط می شوند و همچنان سالم هستند.

پاموکاله

در بخش جنوبی ترکیه، یک پدیده طبیعی شگفت‌انگیز و خیالی وجود دارد که تا وقتی آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید عمق زیبایی آن را درک کنید. پاموکاله (Pammukale) که از ترکیب دو واژه ترکی «پاموک» و «کاله» به معنی «قلعه پنبه‌ای» تشکیل شده، خانه استخرهایی زیبا و دیدنی از آبگیرهای آب گرم طبیعی با سنگ آهک متخلخل تراورتن است. فاصله آلانیا تا این شهر 371 کیلومتر است و حدود 5 ساعت راه است.

پاموکاله دنیزلی

پاموکاله یکی از مهم‌ترین جاذبه های دیدنی ترکیه است و سالانه بیش از 2 میلیون نفر برای بازدید از آن راهی این کشور می‌شوند.

مردم بیشتر پاموکاله را با تراس‌های پنبه‌ای مانندی که دارد، می‌شناسند. به علاوه، این منطقه با نام رسمی پاموکاله-هیراپولیس در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سیده

سیده، یکی از محبوب ترین و زیباترین شهرهای بندری ترکیه می باشد که در فاصله ۱۵کیلومتری از آنتالیا، ودرامتداد سواحل مدیترانه قرار دارد. سیده در لغت، به معنای انار است که البته ظاهر این شهر نیز، به اندازه اسمش زیبا و منحصر به فرد است.این شهر، با زیبایی های طبیعی و همچنین ارزشهای تاریخی سیری ناپذیر، نظیر معبد آپولو و آتنا، تئاتر و موزه سیده و ساحل شرقی، همواره مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

سیده آلانیا آنتالیا

این منطقه، دارای سواحل زیبای ماسه ای، هتلها، رستورانهای لوکس و مراکز خرید شیک و متنوعی می باشد که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.اگر شما از افرادی هستید که برای انتخاب یک مقصد مناسب برای سفرتان، خواهان طبیعت بکر، دریا و آرامش هستید و علاوه بر این ها، به تاریخ و هنر نیز علاقه دارید، شهر زیبای سیده، بهترین گزینه برای شماست.

همچنین مشاهده کنید: اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا

ساحل کلوپاترا آلانیا

اینستاگرام آلانیا املاک

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “آلانیا”

  • 9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

    […] اینکه دقیق تر موقعیت آلانیا را بررسی کنید بهتر است بدانید استانبول شمالغرب ترکیه […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه