آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا

آلانیا املاک

آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا

آنچه در این مطلب می خوانیم: مهاجرت به آلانیا، آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا و همه آنچه درباره شهر ساحلی و زیبای آلانیا باید بدانیم…

درباره شهر آلانیا

آلانیا به معنی واقعی بهشت روی زمین است، کیفیت زندگی در این شهر از نظر آرامش و سلامت انقدر بالا است که باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر کنند، سالیانه از 120 کشور دنیا افراد به این شهر برای گردشگری می آیند و یا به این شهر مهاجرت می کنند و آلانیا را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند.

اما واقعا چرا این شهر کوچک در جنوب کشور ترکیه انقدر محبوب شده است و واقعا چرا یک خانواده مثلا در کشور زیبای نروژ با اون میزان از امنیت و رفاه و نظم و… تصمیم میگیرد برای ادامه زندگی به آلانیا مهاجرت کند. هر چقدر درباره این شهر مطلب بخوانیم کفایت نخواهد کرد واقعا لازم است حتی برای یک هفته به این شهر زیبا در سواحل مدیترانه سفر کنید و از نزدیک با زیبایی ها و آرامش این شهر ارتباط برقرار کنید.

اصلا قابل باور نیست این شهر در کشور ترکیه است به نظر من آلانیا جدا از ترکیه است به عنوان مثال ساکنین ترک و بومی این شهر با سایر شهرهای کشور ترکیه از نظر ارتباط با خارجی ها فرق می کنند حتی شهر آنتالیا که استانی است که آلانیا در آن واقع شده است این آرامش و محبوبیت را ندارد و همچنین ترک های آنتالیا با آلانیا خیلی فرق دارند پس تجربه سفر برای آلانیا مطمئنا برای شما تجربه بی نظیری خواهد بود.

آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا

قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم شما می توانید هر سوالی درباره مهاجرت به شهر آلانیا داشتید از ما بپرسید.

آلانیا کجاست؟

آلانیا یک شهر زیبا و استثنایی در سواحل مدیترانه در جنوب کشور ترکیه است، فاصله آلانیا تا استانبول 820 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 11 ساعت فاصله دارد و با هواپیما از فرودگاه قاضی پاشا شهر آلانیا 1 ساعت و 30 دقیقه است. فاصله آلانیا تا آنکارا 523 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 7 ساعت فاصله دارد و با هواپیما 1 ساعت و 10 دقیقه فاصله دارد. فاصله آلانیا تا آنتالیا 133 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 2 ساعت راه است.

آلانیا کجاست؟

البته فرودگاه آنتالیا قبل از شهر آنتالیا قرار دارد و به نوعی بین شهر آلانیا و آنتالیا قرار دارد. اگر میخواهید درباره تفاوت آلانیا با آنتالیا بیشتر بدانید و به نوعی دقیق تر بدانید آلانیا بهتره یا آنتالیا کلیک کنید.

بررسی شرایط زندگی در آلانیا

برای سفر به آلانیا مطالب متعددی وجود دارد ولی درباره شرایط زندگی در آلانیا به مراتب مطالب کمتری وجود دارد و امیدوار هستیم در این مطلب بتوانیم پوشش نسبتا کاملی درباره این موضوع داشته باشیم.

در ابتدا باید بدانیم شهر آلانیا شهر گرانی نسبت به شهرهای هم تراز خود است. قیمت آپارتمان در آلانیا به دلایل زیادی که اینجا مفصل درباره آنها صحبت نمی کنیم گران است، یکی از آن دلایل میزان بالای تقاضای خرید ملک در آلانیا است، امنیت فوق العاده بالای آلانیا، آب و هوا و طبیعیت زیبای آلانیا، خط ساحلی طویل دریای مدیترانه، خونگرمی بومی های این شهر و ده ها دلایل دیگه که برای مطالعه بیشتر درباره قیمت خانه در آلانیا روی عبارتی که چند خط بالاتر هایلایت شده است کلیک کنید.

بنابراین قیمت آپارتمان در آلانیا حداقل 2 برابر به نسب سایر شهرهای هم تراز است البته قیمت خانه در آنتالیا و استانبول و ازمیر شاید به مراتب از آلانیا هم گرانتر باشد.

بررسی شرایط زندگی در آلانیا

طبیعتا به دلیل اینکه تعداد خانه در این شهر به نسبت هجوم سالیانه گردشگران و مهاجران جدیدی کم است باعث شده تا قیمت اجاره خانه در آلانیا نیز خیلی گران شود و در این لحظه که مارچ سال 2023 است قیمت یک آپارتمان یک خوابه تمیز برای اجاره حداقل 600 یورو و یا 12000 لیر است.

غیر از فروشگاه های زنجیره ای مثل مترو، میگروس، کوشتاش، بیم، شوک و سایر فروشگاه های برند مثل دی فکتو، ال سی وایکیکی، ماوی و… که قیمت آنها در سراسر ترکیه ثابت است، سایر فروشگاه ها و رستوران های شهر آلانیا ارزان نیستند چون این شهر کاملا در خط ساحلی واقع شده است و پر از رستوران های زیبای ساحلی و پلاژهای مختلف است و توریست های میلیونی این شهر ضمن اینکه باعث افزایش کیفیت زندگی این شهر شده اند باعث افزایش قیمت خیلی چیزها در این شهر شده اند.

که این خود خیلی مهم است و به نوعی باعث فیلتر شدن شده و خیلی از افراد ترک یا خارجی مقصد سفرشان آلانیا نخواهد بود و عمدتا آلانیا کسی می آید که خیلی نگران قیمت ها نیست. البته این بدین معنی نیست که نمی شود اینجا مدیریت هزینه داشت.

درباره شهردار شهر آلانیا

بی شک هر شهر زیبا و توریستی جذاب نیاز به یک شهردار داره که این شهر را نگهداری کنه و شهردار آلانیا آدم مورات یوسل سالها زمامدار این شهر است و به خوبی توانسته شهری را بسازد که زندگی در آن آرزوی خیلی از افراد با ملیت های مختلف است و انقدر خوب عمل کرده است که به زودی این شهر تبدیل به یک استان می شود و از آنتالیا جدا می شود. در حال حاضر هم خیلی از تبلیغات های شهر آنتالیا براساس جاذبه های شهر آلانیا و حومه آن است نظیر هتل های لوکس 5 ستاره که همگی در نزدیکی آلانیا هستند ولی در تبلیغات از آنتالیا استفاده می کنند.

درباره شهردار شهر آلانیا

درباره امکان تفریحی و جاذبه های توریستی شهر آلانیا

شهر آلانیا پر از اماکن گردشگری زیبا و جذاب است تفریحات این شهر خیلی قابل توجه توریست ها و ساکنین است و زندگی در این شهر به سبک متفاوتی در طول سال جریان دارد چه تابستان های گرم که فصل مناسب برای آفتاب گرفتن در سواحل مدیترانه است و چه زمستان های بارانی زیبای این شهر همه و همه برای لذت بردن بیشتر از این شهر است. برای آشنایی بیشتر با اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا کلیک کنید.

در مطلب آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا قطعا مطالب را می توانید شرح بیشتری بدهیم ولی تمایل این است بصورت خلاصه یک پاراگراف را بیان کنیم سپس شما برای مطالعه بیشتر به صفحه اصلی تیتر مورد نظر وارد شوید.

درباره امکان تفریحی و جاذبه های توریستی شهر آلانیا

امنیت آلانیا در برابر زلزله

اخیرا با توجه به زلزله بزرگی که در شهر کاهرامان ماراش و قاضیانتپ اتفاق افتاد برای خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند این نگرانی به وجود آمد که از نظر زلزله شهر مقصدشان امنیت لازم را داشته باشد و به نوعی شهری را برای مهاجرت انتخاب کنند که در کمربند زلزله نباشد و روی خط گسل ترکیه قرار نداشته باشد، خوشبختانه شهر آلانیا یکی از اون شهرهایی است که به هیچ عنوان تاکنون در آن زلزله ای رخ نداده است و روی گسل قرار ندارد. برای اطلاعات بیشتر لطفا مطلب: آشنایی با مناطق زلزله خیز ترکیه و نقشه گسل های ترکیه را بخوانید.

امنیت آلانیا در برابر زلزله

آمار سالیانه گردشگران شهر آلانیا

همانطور که پیش تر گفتیم شهر آلانیا مقصد جذابی برای گردشگران خارجی و داخلی است و سالیانه چندین برابر جمعیت این شهر، توریست و گردشگر به این شهر وارد می شود که عمدتا از کشورهای اروپایی هستند. اما صرف اینکه این شهر گردشگران زیادی را جذب می کند کفایت نمی کند و برای اطلاعات بیشتر شما جداول آماری دقیق برای سال های مختلف را گردآوری کرده ایم تا شما اطمینان حاصل کنید که این شهر مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار دارد. برای مشاهده این اطلاعات و آمار گردشگران سالیانه شهر آلانیا کلیک کنید.

آمار سالیانه گردشگران شهر آلانیا

وضعیت و میانگین آب و هوای آلانیا

اینکه چرا شهر آلانیا دارای محبوبیت زیادی است دلایل متعددی دارد یکی از دلایل ویژه آن وضعیت آب و هوای فوق العاده این شهر است، انرژی بی نظیر این شهر هر کسی را جذب خودش می کنه و چه در تابستان و چه زمستان اینجا برای زندگی بی نظیر است. برای آشنایی بیشتر شما تصاویر و نمودارهای آب و هوای سالیانه شهر را آماده کردیم. برای اطلاعات بیشتر درباره وضعیت و میانگین آب و هوای آلانیا کلیک کنید.

وضعیت و میانگین آب و هوای آلانیا

بهترین منطقه شهر آلانیا برای زندگی

یکی از سوالاتی که همواره از ما پرسیده می شود این است که کدام منطقه آلانیا بهتر است، و واقعیت غیر قابل باور درباره آلانیا این است که تمامی مناطق و محله های این شهر خوب است و به نوعی برای هر سلیقه ای یک منطقه وجود دارد و این شما هستید که تعیین می کنید چه محله ای را دوست دارید مثلا شلوغ یا خلوت؟ نزدیک دریا یا نزدیک کوه؟ در ارتفاع یا روی سطح؟ و… بنابراین واقعا جای بدی وجود ندارد و انتخاب هر منطقه برای شما یکسری مزیت و یکسری معایب یا محدودیت دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین منطقه شهر آلانیا برای زندگی کلیک کنید.

جمعیت آلانیا

جمعیت آلانیا

جمعیت آلانیا چقدر است؟ سوال بسیار مهمی که برای سرمایه گذاران و افرادی که قصد مهاجرت را دارند مطرح است و اینکه جمعیت این شهر در سالیان اخیر با چه درصدی رشد داشته است که ما بصورت جامع به این مطلب پاسخ دادیم و با تصاویر و نمودارهای رسمی جمعیت آلانیا و رشد آن را اندازه گیری کردیم و همچنین لیست تمام محله های شهر آلانیا به تفکیک جمعیت و زن و مرد آماده کردیم. برای مطالعه درباره جمعیت آلانیا کلیک کنید.

مراکز خرید آلانیا

آلانیا در مجموع یک شهر کوچک و توریستی است شاید شبیه به کیش ایران و شهر مناسبی برای کسانیکه علاقمند به بازدید و خرید از مراکز تجاری بزرگ هستند نیست، در حال حاضر تنها مرکز خرید بزرگ آلانیا مجتمع تجاری آلانیوم است و البته قرار است بزودی 2 مجتمع تجاری خیلی بزرگ هم در این شهر افتتاح شود.

البته تمامی برندهای ترک در این شهر وجود دارند و در خیابان آتاتورک مرکز شهر دو طرف خیابان پر از فروشگاه های برند است ولی چیزی مثل مال یا پاساژ فقط آلانیوم است.

البته اگر اقامت بیش از یک هفته در آلانیا دارید پیشنهاد می کنیم حتما به آنتالیا هم سر بزنید چون چندین مرکز تجاری بزرگ در این شهر وجود دارد و البته از مسیر آلانیا به آنتالیا هم 2 مرکز تجاری بزرگ در منطقه کوناکلی و ماناوگات وجود دارد.

آلانیا کجا بریم

شما فقط به آلانیا بیایید واقعا هر متر این شهر دیدنی است و به سادگی بر اساس آنچه سلیقه شماست مراکز تفریحی را می توانید مشاهده کنید و لذت ببرید.

اگر واقعا در این شهر بودید و نمی دونستید کجا برای شما مناسب است با ما تماس بگیرید تا پیشنهاد بدهیم کجا بروید. باور کنید این شهر فراتر از هر مقصد گردشگری ناشناس و ناشناخته خواهد بود.

بهترین هتل های آلانیا

آلانیا پر از هتل های 5 و 4 و 3 ستاره است همچنین بسیار زیاد هتل آپارتمان دارد. اینکه بخواهید داخل هتل باشید باید هتل های 5 ستاره قبل از شهر آلانیا را که واقعا مثل یک شهر هستند را انتخاب کنید ولی اگر می خواهید داخل شهر باشید و هتل 5 ستاره مثلا آسیا بیچ مناسب است. 

قیمت هتل ها و اتاق های شهر در طوی سال متغییر است و طبیعتا در تابستان گرانتر هستند و انقدر توریست به این شهر می آید که خیلی از افراد و خانواده ها تصمیم میگیرند به جای اقامت در هتل یک خانه رزرو کنند.

یادمان باشید تمام هتل های معروف استان آنتالیا در واقع 20 کیلومتری مرکز شهر آلانیا قرار دارند.

سخن پایانی

اگر با مطالعه مطالب بالا درباره آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا همچنان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید مطلب: نگاهی متفاوت درباره شهر آلانیا و دلایل مهاجرت به این شهر را مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده ویدیو کلیپ ها و تصاویر شهر آلانیا پیج اینستاگرام آلانیا املاک را دنبال کنید.

تماس با ما

امیدوارم توانسته باشیم در مطلب آلانیا کجاست؟ بررسی 7 دلیل زندگی در شهر آلانیا پاسخگوی خیلی از سوالات شما باشیم ولی اگر همچنان نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تری هستید با ما از طریق واتساپ تماس بگیرید.

905550900423+

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه