9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

تعطیلات و سفر به آلانیا

9 دانستنی مهم برای سفر به شهر ساحلی آلانیا در سال 2024

آلانیا کجاست؟

آلانیا ترکیه کجاست؟ یک شهر کوچک در سواحل مدیترانه در جنوب کشور ترکیه، فاصله آلانیا تا استانبول 820 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 11 ساعت فاصله دارد و با هواپیما از فرودگاه قاضی پاشا شهر آلانیا 1 ساعت و 30 دقیقه است. فاصله آلانیا تا آنکارا 523 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 7 ساعت فاصله دارد و با هواپیما 1 ساعت و 10 دقیقه فاصله دارد. فاصله آلانیا تا آنتالیا 133 کیلومتر است و با اتومبیل شخصی در حدود 2 ساعت راه است.

بعضی از افرادی که تاکنون سابقه سفر به الانیا را ندارند گاها به اشتباه آلانیا را آنالیا می گویند.

این مطلب را تا انتها دنبال کنید و اگر قصد داشتید به آلانیا سفر کنید می توانید در همین صفحه قیمت های شهر آلانیا، هزینه های تور و هتل و غیره را مشاهده کنید و اگر نیاز به کمک ما برای خرید بلیط تور آلانیا یا خرید بلیط هواپیما آلانیا و یا ترانسفر و گشت شهری داشتید می توانید روی کمک ما حساب کنید. ارتباط با ما

آلانیا در نقشه ترکیه

آلانیا ترکیه تفریبا در یکی از جنوبی ترین نقاط کشور واقع شده است و از جنوبه به دریای مدیترانه و از شمال به کوه های توروس منتهی می شود، اطراف این شهر جنگل ها و مزارع موز و آواکادو بسیار فراوان وجود دارد و پر از گلخانه های مدرن برای کشاورزی است و خوشبختانه اثری از کارخانه ها و شهرک های صنعتی دیده نمی شود و این به پاکی و اکسیژن هوا در شهر آلانیا کمک زیادی کرده است.

امیدواریم آب و هوا و طبیعت این شهر دستخوش تغییرات صنعتی نشود.

نقشه های زمین شناسی و گسل ترکیه هم نشان میدهد این شهر زلزله خیز نیست و تاریخ هم میگوید تاکنون زلزله ای در این شهر اتفاق نیفتاده است و این دلیل شاید ساده باعث جلب توجه خیلی از مردمان در سراسر جهان شده است.

بخوانید دریاره: گسل های ترکیه و مناطق زلزله خیز

آلانیا روی نقشه ترکیه

آلانیا روی نقشه ترکیه

فاصله آلانیا تا استانبول

برای اینکه دقیق تر موقعیت آلانیا را بررسی کنید بهتر است بدانید استانبول شمالغرب ترکیه است و فاصله ای حدود 800 کیلومتری دارد که هر روز از طریق فرودگاه قاضی پاشا آلانیا پرواز به استانبول و بالعکس موجود است.

فاصله آلانیا تا استانبول روی نقشه

فاصله آلانیا تا استانبول

فاصله آلانیا تا آنتالیا

در نظر داشته باشید آنتالیا در حال حاضر استان است و آلانیا یکی از شهرهای این استان آنتالیا است ولی بزودی آلانیا خود یک استان مستقل می شود.

فاصله آلانیا تا آنتالیا در حدود 135 کیلومتر است و تمامی هتل های معروف 5 ستاره حد فاصل آلانیا تا آنتالیا قرار دارند.

بیشتر بدانید درباره: آلانیا بهتره یا آنتالیا

مسیر الانیا تا آنتالیا بسیار زیبا است و از شهرای مختلفی عبور می کنید، در طول مسیر پمپ بنزین های بسیار زیاد و تمیزی وجود دارد که آماده خدمات رسانی به شما هستند، البته لازم است بدانید برای امنیت بومی ها چراغ قرمز های بسیار زیادی در طول مسیر وجود دارد.

فاصله آلانیا تا آنتالیا روی نقشه

آلانیا به آنتالیا

بهترین منطقه آلانیا برای زندگی

به جرات تمامی مناطق و محله های شهر آلانیا برای زندگی مناسب هستند و مانند خیلی از شهرهای بزرگ مثل استانبول، شمال شهر و جنوب شهر ندارد و تقریبا تمامی محله ها در یک سطح هستند.

بیشتر بدانید درباره: جمعیت آلانیا 

در مطلب جمعیت آلانیا تمامی محله ها به تفکیک جمعیت و زن و مرد نوشته شده است.

البته کل شهر آلانیا مساحت زیادی ندارد و هر منطقه ویژگی های منحصر بفرد خودش را دارد که باعث جذابیتش میشه و بیشتر بر اساس سلیقه و نیاز شما منطقه خوب و مناسب برای شما تعیین میشود، مثلا محله هایی نزدیک دریا هستند و بعضی نزدیک کوه هستند، بعضی روی تپه و بعضی ها بر خیابان اصلی.

برای اینکه بتوانید یک محله خوب را پیدا کنید که مناسب شرایط زندگی شما و خانواده تان باشد می توانید از ما مشاوره بگیرید.

آلانیا بیش از 100 محله بزرگ و کوچک دارد که از محبوبترین آنها برای خارجی ها می توان به محله های کارگیجاک، محموتلار، کستل، اوبا و جیکجیلی اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با محله های آلانیا مطلب ” راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024 ” را مطالعه کنید.

در هر محله ای که قصد اقامت یا خرید ملک دارید فقط کافیست بدانید خانه قدیمی را برای زندگی انتخاب نکنید.

بیشتر بدانید درباره: بهترین منطقه شهر آلانیا برای زندگی

مراکز خرید آلانیا

آلانیا مراکز خرید زیادی ندارد و شاید تنها مرکز خریدهای آلانیا، آلانیوم و یکتا مال هستند؛ مرکز خرید آلانیوم تقریبا در محله جیکجیلی و بر خیابان اصلی شهر هست و مرکز خرید یکتا مال در بلوار آتاتورک محله محموتلار است.

مرکز خرید آلانیوم در آلانیا

برای لوکیشن آلانیوم اینجا بزنید.

مرکز خرید یکتا مال محموتلار آلانیا

برای لوکیشن یکتا مال اینجا بزنید.

مراکز خرید ارزان آلانیا

آلانیا پر از مراکز خرید هست یعنی فروشگاه هایی هستند که چندین طبقه دارند و هر طبقه یک جنسی را میفروشند، مثلا فروشگاه 82 SALI PAZARI یکی از این فروشگاه ها هست که چندین شعبه در آلانیا دارد.

همچنین 7 روز هفته در مناطق مختلف آلانیا بازارهای محلی هست که ممکن است بتوانید اجناسی را با قیمت های بسیار ارزان پیدا کنید.

از طرفی اگر در زمان تخفیف ها وارد شهر بشید اکثر مغازه ها و برندها تخفیف های خوبی را روی اجناس لحاظ می کنند که قیمت خوبی خواهد رسید.

برندهای فروشگاهی و غذایی شهر آلانیا

تقریبا تمامی برندهای مطرح و معروف ترکیه در شهر آلانیا شعبه دارند و نیاز نیست نگرانی در این مورد داشته باشید شاید تنها برندهایی که تاکنون در آلانیا شعبه ای را افتتاح نکرده اند IKEA و ZARA هستند که بزودی بعد از استان شدن آلانیا این برندها هم شعبه آلانیا خود را افتتاح خواهند کرد.

آلانیا کجا بریم؟

تفریحات بسیار زیادی در شهر آلانیا وجود دارد و تفریبا برای هر نوع سلیقه ای که داشته باشید در آلانیا برای شما فضا و امکانات تفریحی وجود خواهد داشت؛ مثلا اگر علاقمند به طبیعت باشید در آلانیا بسیار زیاد به شما خوش خواهد گذشت چون این شهر سرشار از جاذبه های طبیعی هست که دیدین همه آنها به جرات ماه ها طول می کشد.

تفریحات دریایی و ساحلی از هر نوع که بخواهید در طول فصل گردشگری در اختیار شما خواهد بود از غواصی تا شهر بادی روی دریای مدیترانه، از آفتاب گرفتن در سواحل شنی شهر آلانیا تا کف پارتی در کشتی های تفریحی و…

اگر علاقمند به موسیقی زنده و رقص و دیسکو هم که باشید اینجا دومین کلاب برتر ترکیه را دارد و پر از رستوران های دریایی با موسیقی و دی جی و دیسکوهای بی نظیر است که قطعا شما را جذب خواهند کرد.

قلعه تاریخی آلانیا

اگر علاقه به اماکن تاریخی و باستانی دارید باز هم آلانیا برای شما مقصد خوبی خواهد بود و مکان های زیبا و جالبی را می توانید در برنامه سفر خود داشته باشید.

موقعیت مکانی آلانیا خیلی باحاله چون اطراف شما شهرهایی هست که هرکدام جاذبه های توریستی خاص خود را دارند مثلا دنیزلی با پاموکاله ای که دارد، قونیه با قدمت تاریخی و آرامگاه مولانایی که دارد، کاپادوکیا با هتل های سنگی و بالن هایی که دارد، کاش و فتحیه با طبیعت خفنی که دارد، سیده با بناهای باستانی که دارد و سایر شهرهای اطراف آلانیا که با کمی بررسی روی نقشه ترکیه به همه این اماکن زیبا می توانید دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید درباره: اماکن گردشگری و دیدنی های شهر آلانیا

لیست قیمت تورهای روزانه شهر آلانیا

  • تور قلعه آلانیا در حدود 10 یورو برای یکنفر
  • تور منطقه سرسبز دیم چای در حدود 20 یورو برای یکنفر
  • تور شهر تاریخی سیده در استان آنتالیا در حدود 65 یورو برای یکنفر
  • تور سپادره آلانیا در حدود 50 یورو
  • تور تراس آلانیا در حدود 10 یورو
  • دلفین شو در حدود 20 یورو
  • تور کمپینگ ساحل اینجکوم در حدود 50 یورو
  • تور رفتینگ براساس کیلومتر انتخابی از حدود 70 یورو
  • تور کشتی های آلانیا در حدود 20 یورو
  • و بسیاری تورهای جالب و جذاب دیگه مثل غواصی، جیپ سافاری، پارک آبی، حمام ترکی، زیپ لاین، تله کابین و…

هزینه سفر به آلانیا

سفر به آلانیا برای فصول مختلف، هزینه های متفاوتی را دارد و طبیعتای هزینه سفر به آلانیا در زمستان خیلی پایین تر از تابستان است.

مجموع هزینه های شما شامل:

  • بلیط هواپیما: که از هر فرودگاهی از سراسر جهان می توانید برای فرودگاه آنتالیا یا فرودگاه قاضی پاشا آلانیا بلیط خریداری کنید که قیمت ها خیلی دقیق قابل بیان نیست. پیشنهاد میکنیم برای سفر تفریحی به آلانیا تور بگیرید که قیمت مناسبتری برای شما داشته باشد که هم پرواز را دارد و هم هتل و گشت شهری و…
  • رزرو هتل یا خانه: مدتی که در آلانیا اقامت دارید می توانید برای مدت های کوتاه مثلا یک فته یا 10 روزه هتل بگیرید که هتل ها با توجه به درجه کیفی قیمت های متفاوتی دارند اما حداقل از حدود شبی 500 لیر است و برای مدت های بیشتر یکماه تا 3 ماه بهتر است آپارتمان اجاره کنید که حداقل یک آپارتمان یک خوابه با کیفیت قابل قبول و با احتساب تمامی هزینه های آب و برق و اینترنت و نظافت در حدود 600 تا 700 یورو به ازای هر ماه خواهد بود و 2 خوابه ها از حدود 800 تا 900 یورو خواهد بود.
  • هزینه خوراک: اگر هتل هایی که منو غذایی دارند را رزرو کنید تقریبا هزینه خوراک شما بسیار کم خواهد بود ولی اگر خانه بگیرید طبیعتا پخت و پز هزینه تهیه مواد اولیه دارد که هزینه خیلی بالایی نیست ولی قابل ارزیابی هم نیست، اما اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید حداقل برای یک ساندویچ معمولی در حدود 100 لیر باید بپردازید.
  • هزینه حمل و نقل: شما می توانید ماشین اجاره کنید که حداقل روزی 800 لیر به بالاست، استفاده از اتوبوس که در آلانیا تقریبا برای هر نقطه ای از شهر اتوبوس وجود دارد برای یک مسیر و یکنفر 20 لیر است و اگر بخواهید تاکسی بگیرید براساس کیلومتر شمار با شما حساب می شود و حداقل برای کوتاهترین مسیر باید در حدود 100 لیر بپردازید ولی مثلا از مرکز شهر به محله اوبا در حدود 150 تا 200 لیر هزینه تاکسی است.

تور آلانیا

همانطور که در پاراگراف بالایی اشاره کردیم اگر قصد گردشگری کوتاه مدت دارید حتما تورهای شهر آلانیا را بگیرید در حال حاضر که مارچ 2024 هستیم قیمت تورهای 5 ستاره یوآل در آلانیا با پرواز رفت و برگشت در حدود 1000 یورو است و این نرخ ها برای تابستان 2024 قطعا بالاتر خواهند رفت و چون برگزارکننده های تور سابقه و تجربه زیادی دارند و بصورت گروهی تور برگزار میکنند قیمت ها سرشکن می شود و هزینه ها برای شما به مرابت کمتر خواهد شد.

رزرو هتل آلانیا

به هر دلیلی ممکن است تمایلی به گرفتن تور و برنامه های گروهی نداشته باشید و یا تور مناسبی را برای زمان سفر خود پیدا نکنید که در این صورت لازم است خودتان یک هتل را مستقیم رزرو کنید و همچنین بلیط پرواز را بخرید، برای پرواز رزرو کردن شاید کار سختی نباشید اما گرفتن یک هتل خوب خصوصا برای شهری که شناخت زیادی از آن نداریم ممکن است کمی سخت باشد و خصوصا اگر با خانواده سفر میکنیم حساسیت این موضوع بیشتر هم خواهد بود چون دوست داریم از سفر خود در کنار خانواده نهایت لذت را ببریم.

شرکت تراوک تراول با مجوز تورساب رسمی به شماره 14088 و سالها فعالیت در زمینه گردشگری در کشور ترکیه میتواند کلیه نیازهای شما را برای رزرو هتل، فروش تور، بلیط هواپیما، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری و… مرتفع کند.

تماس با ما از طریق واتساپ

تراوک تراول آلانیا

سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه

سرمایه گذاری در آلانیا اگر با تحقیق و مشاوره باشد قطعا برای شما بازدهی خوبی را خواهد داشت و قدرتمندترین دلیلی که برای سرمایه گذاران و جذب آنها به آلانیا موثر بوده توریستی بودن این شهر و علاقه ای که گردشگران از سراسر جهان به این شهر دارند، شهری با حدود 350 هزار نفر جمعیت که سالیانه بیش از 4 میلیون توریست را به خود می بیند.

بنابراین این شهر پتانسیل بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد اما می بایست از تخصص و تجربه افرادی که در این شهر سالهاست زندگی میکنند و کار آنها در حوزه های سرمایه گذاری است مشاوره بگیرید.

رو چی سرمایه گذاری کنیم بهتره؟

سرمایه گذاری ملکی همیشه یکی از کم ریسک ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری در هر شهر و کشوری بوده و آلانیا هم از این قاعده مستثنی نیست، جدا از اینکه این شهر به دلایل بسیار زیاد فرصت خوبی را در اختیار سرمایه گذاران ملکی قرار میدهد.

مثلا این شهر هنوز استان نشده است و قطعا بعد از استان شدن شرایط قیمتی تغییر خواهد کرد یا مثلا هر سال به تعداد گردشگران در این شهر اضافه میشود و عمده این گردشگران اروپایی هستند که علاقه به خرید حداقل یک ملک دارند ملک هایی که به قصد سرمایه گذاری نبوده  و یا حتی برای اجاره و صرفا برای استفاده کوتاه مدت در سال است و تمام.

راه اندازی یک کسب و کار هم از روش های دیگه سرمایه گذاری هست که باید روی مشاغلی باشه که مخاطب توریست داشته باشند مثل حوزه زیبایی و آرایشی، رستوران و کافه داری و دوستانه پیشنهاد می کنم خیلی سمت مشاغلی که تخصص ترک ها هست نه برید و نه حتی فکر کنید مثل دیسکو و بار داری یا پوشاک و مشاغلی از این دست.

بیشتر بدانید درباره: راهنمای کامل سفر، مهاجرت و سرمایه گذاری در آلانیا ترکیه 2024

مشاوره سرمایه گذاری

در صورتیکه قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه و خصوصا شهرهای استانبول، آلانیا و آنتالیا را دارید کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و سعی میکنیم براساس بودجه و شرایط شما بهترین پیشنهادها را ارائه نماییم.

برای تماس از طریق واتساپ بزنید.

گالری تصاویر شهر آلانیا ترکیه

برای مشاهده ویدیوهای آلانیا ما را در اینستاگرام آلانیا املاک فالو کنید.

در ادامه عکس های شهر آلانیا را مشاهده می کنید:

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه